Gå til innhold

The patter of tiny feet

Mary Poppins

Anbefalte innlegg

Heisann! Må hilse på her også! :) Må følge med på dere andre. :nigo: Likte veldig godt tittelen på boka di! :jepp:

Endret av *Joyce*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hoppe: for 7 uker,her går prosessen fremover :duskedame: Så stas! :jepp: Nå er det ikke lenge til du kan begynne å informere om nyheten. Skjønner godt at du ikke vil fortelle det ennå, vanskelig å forklare alle om det skjer noe... Men, nå skal du se at de ukene raser fremover :duskedame:

Om noen uker har du kanskje en bitte liten sånn kul :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, jeg nevnte det i skravletråden, men må skrive ned her også:

Jeg ble litt satt ut igår, da jeg plutselig hadde MAGE! :sjokkert: Hjelp! Sikkert mest luft og sånt, men den syntes skikkelig godt. Mannen min så det også godt. I lunsjen jobbet jeg hardt for å sitte i posisjoner så det ikke skulle vises så godt. Har ikke sagt noe til kolleger/sjef enda. Er jo bare 8 uker på vei!

Antar at det ikke er normalt å ha mage så tidlig..?

Skal uansett holde meg til løstsittende tøy fra nå av tror jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, mage allerede :popcorn: her skjer det ting.. :rødme: hvor tidlig er det egentlig vanlig at det kommer en bitte liten mage tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er jo bare 8 uker på vei!

Antar at det ikke er normalt å ha mage så tidlig..?

Skal uansett holde meg til løstsittende tøy fra nå av tror jeg ;)

Helt normalt med oppblåst mage tidlig, etterhvert kommer den virkelige magen ;):ler:

Grattis med 8 uker, ser ut til at det går bra denne gangen :strix: :strix: :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg vært til første kontroll. Litt skuffende egentlig, for legesekretæren var syk, og fastlegen min var derfor kjempestressa og ville kun få unna de mest nødvendige tingene. Så jeg fikk søkt om føde-plass, og tatt blodprøver. That's it.

Skal tilbake om 3 uker for en litt grundigere kontroll da, så får satse på at jeg får litt mer info da.

Vi har også bestemt oss for å ta en tidlig UL. Det blir også den uka, når jeg er 11+3. Mest for å se om alt er ok, men også fordi det er økt sjanse for tvillinger (mange toeggede tvillinger i familien). Dersom det skulle være fler enn 1 der inne vil jeg gjerne vite det tidlig! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns heller ikke 1. legebesøket var noen store greier. Da var det mye hyggeligere hos jordmor :ler: Tar resten av kontrollene mine hos henne :Nikke:

Anbefales :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har valgt å kun gå til jordmor jeg. De har mye bedre tid, og så sant det ikke er noe man trenger lege til, så er det mye mer koselig tror jeg. De er jo så fokusert på det her med graviditet og sånt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips :) Kanskje jeg skal ta kontrollene fremover hos jordmor jeg også. Men, for en som er helt grønn i gamet må jeg bare spørre; hvordan fant dere jordmor? Er det en på sykehuset eller har dere kontaktet en privat?

Har ikke vært så flink å oppdatere her i det siste, men for å være helt ærlig så er det fint lite nytt. Status quo. Gleder meg masse til UL om drøyt 2 uker! For å få bekreftet at det er noe inni der liksom. Kjenner det jo ikke så mye på kroppen bortsett fra litt ømme pupper og litt strekking i livmoren innimellom.

Egentlig er det jo ganske deilig å slippe alle svangerskapsplagene da (sålenge alt går bra, bank i bordet!). Var på fantastisk skitur i solskinn i går, og idag har vi tuslet rundt i parken, gått på cafe og bare nytt livet :nigo:

Ha en deilig søndag alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre du er i fin form. Nyt det! :)

Jeg fikk et skjema av legen som jeg skal fylle ut og sende til jordmor. Ser ut som jeg skal gå annenhver gang til jordmor og lege. Litt oftere lege nå i starten pga min dårlige form og det er legen som må sykemelde meg.

Blir superspennende med UL da! Har fått time jeg også men det er i uke 18!! Altfor lenge til..

Ha en fortsatt fin søndag! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig med god form! :sol:

Du tar kontakt med jordmor selv, gjennom helsestasjonen i bydelen. :) Tror det er sånn i alle bydelene i Oslo - er ihvertfall det i de to bydelene jeg har vært gravid i. ;) Det varierer veldig fra bydel til bydel hvor god jordmordekning det er, så det kan være lurt å ta kontakt ganske raskt, om ikke annet for å høre om du bør sette deg opp på liste. Vet ihvertfall at det er (har vært) dårlig dekning i bydel Østensjø og Sagene, fra venninner. Da jeg var gravid med lillejenta tilhørte vi bydel St.Hanshaugen, der var det god dekning. Har skjønt at det er det her vi bor nå også, litt i utkanten av byen. Send meg en PM hvis du vil vite hvilken bydel det er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du må vere glad du er i god form, for det er faktisk ikkje et dårlig tegn. Eg var som deg i forrige svangerskap. Blei jo bekymra innimellom, men det var det ikkje grunn for :rodmer:

Eg hadde berre første kontroll hos lege, deretter gjekk eg kun til jordmor. Men pga risikosvangerskap var eg til lege (spesialist, ikkje fastlege) i tillegg, reknar med det blir sånn no og.

Spennande med ul om to veker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Persille og Frida :hallo:

Hyggelig med nye "ansikter" i boka :)

Er litt dårlig til å skrive her for tiden, men det er så innmari hektisk på jobb om dagen. Har fått ansvaret for veiledning av en ny student, som ikke er av de enkleste jeg har møtt. Ikke nok med at jeg må jobbe "dobbelt", inkl. økt helge- og kveldsarbeid for å rekke mitt eget arbeid i tillegg til opplæring, men denne studenten kommer ofte for sent, viser relativt liten interesse for faget, og dropper ofte å komme på viktige møter/seminarer. Jeg får trøste meg med at h*n ser ut til å lære ganske raskt da så forhåpentligvis vil opplæringsperioden gå fort... Men likevel! Noen klarer ikke å respektere andres tid og innsats. :sinna:

Vel, det var dagens utblåsning! :sjenert:

Ikke mye nytt ang mini. Fortsatt gravid så vidt jeg vet ;) Så lenge alt virker ok skal jeg kose meg videre med graviditeten og nyte at jeg ikke har de store plagene :) "Magen" er der forøvrig fremdeles... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...