Gjest Purple Haze Skrevet 2. september 2012 #2001 Del Skrevet 2. september 2012 Sterk video og nydelig sang! Fasinerende at du har hatt dette lagret i minnet i så mange år, og klart å grave det fram igjen Håper alt står bra til, at dere trives i ny leilighet og at du fortsatt har det bra på jobb Alt for lenge siden jeg har vært innom for å oppdatere meg på livet ditt og legge igjen spor etter meg. Ha en fin søndag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 2. september 2012 Forfatter #2002 Del Skrevet 2. september 2012 Det går helt fint, Purple, altfor lenge siden jeg har vært hos deg også. Kjekt at du også liker sangen og videoen, jeg tenkte dette ville være noe typisk 80-talls som bare jeg liker. Enig at videoen er sterk, spesielt når jeg var så liten da jeg så den første gang. Er nok derfor den har festet seg. Men, ja, synes også det er fascinerende, at sangen kan ligge lagret så lenge, og være så vanskelig å få fatt i, men likevel være der. Alt står bra til her. Nå har vi fått oss spisebord! Har bare kjøpt to stoler, det har blitt litt mye utgifter i det siste med leiligheten, så vi tar de to neste stolene på neste lønning. Men så kjekt å spise middag på eget spisebord, føler meg plutselig voksen-voksen. På jobb skjer det kanskje litt ting, men vil ikke si noe mer før ting er litt mer konkret og sikkert. Spennende tider fremover, i hvert fall! Nå har stankelbeinene begynt å komme frem, men Talos elsker å fange dem og pleier å klare det ganske enkelt også. Fantastisk! Ellers står alt bra til her. Vi skal i familieselskap i ettermiddag, og nå står en lammerett og putrer i ovnen. Gode dager. :happy: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 5. september 2012 #2003 Del Skrevet 5. september 2012 Gratulerer med spisebord. Jeg skal bake boller med ei venninne i kveld. Ellers skjer det lite i min verden for tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 5. september 2012 Forfatter #2004 Del Skrevet 5. september 2012 er) Jeg har gått en del tur i det siste, vært litt mer aktiv. Her jeg bor er det et vann som har en vakker løype rundt. Turen er på 4,3 km. På mandag gikk jeg den turen på temmelig nøyaktig en time (og hadde også gått en liten runde før jeg kom til vannet, så jeg gikk totalt nesten 1,5 time, uten noen lange pauser). Jerg gikk rundt vannet igjen i dag - og brukte bare 52 minutter! Ikke var det søndagsturer heller, jeg jogger litt her og der når jeg klarer, og går ellers så fort jeg kan med få og korte pauser. Og i morgen skal jeg og en kollega enten spille tennis eller gå tur rett etter jobb. Grunnet overvekt, alder, lav kondisjon og hjertefeil så går det likevel temmelig tregt hvis jeg skal sammenligne med meg andre. De fleste går jo forbi selv om jeg føler jeg går fort-fort! Men man skal jo ikke sammenligne seg med andre, og det er veldig motiverende å se egen progresjon! Jeg blir snart 35 år, og må begynne å ta min helse på alvor. Så nå må jeg bli mer aktiv og spise litt sunnere. Vekten er altfor høy og kondisen er dertil altfor lav. Og jeg kjenner meg selv - jeg er supermotivert den første uka og to, og så daler det til jeg blir verdensmester i unnskyldninger. Men nå må jeg bare ta meg sammen og fortsette. Og foreløbig er det veldig gøy! I dag gikk jeg opp en halv bakke uten å føle meg spesielt sliten eller ha vondt noe sted - noe som jeg ikke kan huske sist jeg gjorde. (Ja, det står så ille til). Føler meg temmelig frisk som er så aktiv, da. Tenk, i morgen har jeg trent/mosjonert tre ganger denne uken allerede, og det føles knapt som om jeg har gjort noe. Med min ukentlige tennis/tur-avtale med min kollega, så er det bare to slike runder i uka, så er jeg jo godt aktiv tre ganger i uka! Det er lønningspils med jobben på fredag, men jeg står over. Får ei venninne på besøk på lørdag, så da skal vi dele en flaske musserende. Tenkte å by på vaniljekesam med friske bær og mørk sjokolade med nøttebiter - godt, men litt sunnere alternativer enn hva det pleier å være. En kvelds til alle som stikker innom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 17. september 2012 #2005 Del Skrevet 17. september 2012 Her var det lenge siden noen hadde vært. Hvordan går det, Tabris? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 28. september 2012 #2006 Del Skrevet 28. september 2012 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 29. september 2012 Forfatter #2007 Del Skrevet 29. september 2012 Beklager, har vært litt i dvale-modus når det gjelder dagoken. Det har ikke skjedd så mye spesielt heller de siste ukene. Vi har fått hengt opp bilder og fått på plass spisebord. Nå begynner det å bli skikkelig hjemmekoselig! Vi har også fått ja på søknaden om å ha hund, så jeg har seriøst begynt å lete etter valp nå. Også har jeg igjen fått dilla på LotRO, og spiller mye av det på fritiden nå. En til de som stikker innom. God helg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. oktober 2012 #2008 Del Skrevet 1. oktober 2012 Det var godt å se at du lever iallfall. Hvilke hund ville dere ha igjen? Du har sagt det før, men jeg orker ikke lete gjennom dagboken for å finne det ut. Jeg spilte trivial pursuit forrige uke, og da lærte jeg noe artig. På 1800- og 1900-tallet var det Forsvarsdepartementet som hadde ansvar for idrettsarrangementer. I dag har jeg truffet en venninne som jeg ikke hadde sett siden februar. Vi er så opptatt begge to, og timeplanene våre samsvarer ikke i det hele tatt. Fikk bare tid til en men det var kjempekoselig. Har kjent henne siden ungdomsskolen, så det er synd at vi ikke har mer tid til hverandre. Men jeg skal være med henne og samboeren hennes til Colombia en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 22. oktober 2012 Forfatter #2009 Del Skrevet 22. oktober 2012 Nå er det lenge siden jeg har oppdatert her! Det har sine grunner - det har vært litt forskjellig på gang her, men jeg har ikke kunnet/villet si noe før alt var i boks. Så nå har jeg endelig litt oppdateringer å komme med: 1. Jeg har fått forfremmelse! Jeg skal bli teamleder for vårt team, og dermed overta rollen til min sjef i dag! Kjempespennende, men også temmelig skummelt. Jeg er ikke så bekymret for det rent faglige i jobben, det er mer tanken på personalansvar som er litt skremmende fordi det er så nytt. Men jeg kjenner teamet godt, og har god støtte og hjelp bak meg hos mine sjefer, så det var bare å hoppe i det. Så da blir det ny jobb - med tilsvarende ny lønn! - nå i november. Kjempespennede! Vi har også flyttet kontor, så selv om jeg nå sitter i kontorlandskap med et par andre, så er det mye lysere med med store vinduer - herlig utsikt for en gangs skyld! Jeg er nå kjempemotivert til å ta fatt på nye oppgaver og utfordringer! 2. Vi skal endelig få oss valp! Vi reiser i natt, faktisk, for å hente den. Fire måneder gammel Japansk Spisshund, endelig får vi oss en liten vrengt polvott. Jeg tør nesten ikke glede meg, og ser for meg at når vi kommer frem så har eieren løyet, hunden er nervøs og redd, stedet er skittent og eieren smågal... jeg er så redd for at noe skal være så feil at vi ikke tar valpen likevel, og at drømmen min rakner. Så jeg har ikke helt våget å glede meg enda. Men vi reiser nå i natt, og det skal jo mye til for at det ikke er en normal familie med normale hunder vi reiser til. 3. Jeg har nå endelig tatt seriøst fatt på helse, vekt og trening. Jeg går faste turer hver uke, og har klart å gå runden rundt det lokale vannet raskere og raskere for hver tur. Plutselig kan jeg gå oppoverbakker uten at det er noe særlig slitsomt - en helt ny erfaring for meg som har både dårlig kondis, overvekt og hjertefeil. Jeg har nå også gått ned 4,5 kg og enkelte av skjørtene mine begynner å bli slakke i livet. Jeg har funnet en metode som fungerer kjempefint for meg, som gjør at jeg går ned sakte men sikkert, men samtidig kan unne meg litt kos i fornuftige mengder. Også blir det jo enda mer mosjon når hunden kommer i hus! Det var vel de største oppdateringene pr. nå. Jeg hadde også bursdag i går, og feiret med samboer og familie. S-mannen hadde laget fransk sjokoladekake, og vi kjøpte også ostekake. Nam! Jeg fikk gavekort på det store kjøpesenteret her for 1200 kroner av familien. Av S-mannen fikk jeg årsabonnement på hundetidskriftet Canis som jeg hadde ønsket meg. Han har kjøpt èn ting til, men det har ikke kommet frem enda. Spennende! Da jeg kom på jobb i dag hadde to av kollegaene mine pyntet med ballonger og plakat med gratulasjon. Jeg fikk hjemmelaget brownieskake og en flaske rødvin av dem - så herlig med slike kolleager! Vi har nå også kommet mer eller mindre helt i orden i leiligheten. Alt er pakket ut som skal pakkes ut, alt vi ikke skal ha er i boden i påvente av at vi tar oss tid til å kvitte oss med det. Spisebord og stoler er på plass, og det eneste vi vel har igjen er å henge opp noen bilder i stua. Også er det jo midthøstes - frisk høstvind som blåser i trærne og håret, krystallklar luft og de aldeles nydelige høstfargene på trærne. En virkelig god tid for meg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 23. oktober 2012 #2010 Del Skrevet 23. oktober 2012 Gratulerer så mye med overstått! Så flott at du har blitt forfremmet! Jeg er sikker på at du kommer til å klarer de nye oppgavene utmerket. Det er jo en grunn til at nettopp du ble valgt, nettopp fordi du er flink og dyktig. Du er også flink som tar tak i helsen, det er ikke alle som klarer det. For mange blir det med tanken. Som du sier vil nok hunden hjelpe på. Hva skal den hete? På fransk heter japansk spisshund spitz japonais, og på finsk heter den japaninpystykorva. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 23. oktober 2012 #2011 Del Skrevet 23. oktober 2012 Gratulerer så mye, både med forfremmelse hund og bursdag Hvordan gikk det med hunden? Gleder meg til å høre om den, japanske spisshunder er kjempefine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #2012 Del Skrevet 24. oktober 2012 Tusen takk, begge! Hehe, jeg vet bare hva japansk spisshund heter på engelsk. Han er kjempesøt! Ozu, heter han, oppkalt etter en fantastisk japansk filmregissør. Han var veldig flink på den lange bilturen. (Vi måtte jo helt til Halden for å hente ham). Det er helt uvirkelig å valp i hus igjen. Jeg har jo en blogg jeg ikke har oppdatert så hyppig, jeg tenkte å gjøre den om til en hundetreningsblogg og bli mer aktiv der. Legge ut bilder, treningsmetoder, erfaringer og utfordringer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. oktober 2012 #2013 Del Skrevet 24. oktober 2012 Ozu så søt. Noen sjans for link til blog? Vil veldig gjerne se bilder. Jeg er valesyk, og lever gjennom andre som får hund :gjeiper: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #2014 Del Skrevet 24. oktober 2012 Lenken står i signaturen min. Jeg har tatt et par-tre bilder allerede, så satser på første bloggpost i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. oktober 2012 #2015 Del Skrevet 24. oktober 2012 Aha, ser ikke den på mobil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #2016 Del Skrevet 24. oktober 2012 Der var første bloggpost oppe, her er lenke: http://www.autumnafternoon.net/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Wolfmoon Skrevet 24. oktober 2012 #2017 Del Skrevet 24. oktober 2012 Åh, hellenussen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tabris Skrevet 24. oktober 2012 Forfatter #2018 Del Skrevet 24. oktober 2012 Han er jo så herlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 24. oktober 2012 #2019 Del Skrevet 24. oktober 2012 Så søt han var. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 1. november 2012 #2020 Del Skrevet 1. november 2012 Hvordan går det med valpen? Trives han hos dere? Det gjør han jo sikkert, men jeg spør likevel. I dag fikk jeg de beste nyhetene jeg har fått på lenge. Ei venninne av meg fra USA kommer og besøker meg til sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå