Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Jeg endte opp med å besøke det ene søskenbarnet mitt. Vi treffes ikke så ofte, men har veldig god kontakt når vi først gjør det. De har kjøpt seg en gård hvor de tar i mot vanskeligstilt ungdom som jobber der. Veldig kjekt å se dyr som har det bra og har god plass å boltre seg på.

Kos deg i bursdagsmiddag. :vinke:

Nå blir det avslapping i sofaen, tenker jeg. Skal bli godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde helt glemt at 1. mai er en fridag! Det var ikke før jeg kom på jobb at jeg fikk det bekreftet, og jeg hadde plutselig en uventet fridag i morgen. Herlig. :fnise:

Jeg var nå nettopp ute med Talos i sele rundt her for første gang. Han blir snart seks måneder gammel, og jeg ser at han har mer utforskertrang enn hva denne lille leiligheten kan gi. Og han elsket det der ute! Jeg så tydelig forskjell på ham og voksenpusen. Hun syntes også det var litt spennende, men var mer skvetten og forsiktig. Han er fortsatt kattungenysgjerrig på det meste, alt skulle snuses på.

Etter vi har vært ute blir han så rolig og god-sliten, det er herlig å se. Jeg begynner å se at det er flere muligheter selv om han ikke kan gå ut alene der vi flytter. Jeg kan gå med ham i sele, vi kan kjøre bort til en liten lysning/park og ta ham med der, vi kan etterhvert ha med både hund og katt ut... det finnes flere muligheter for at han skal få frisk luft og utforske utelivet, selv om det blir litt begrenset. Jeg ser litt lysere på dette nå. :)

Håper alle har en herlig fridag i morgen. Og :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg hadde også glemt at det er en fridag i dag. Så det var deilig å våkne kl 07.00 og tenke "jeg kan jo sove videre." :nigo:

Så godt å høre at det går bra å ta Talos ut i sele. Selv om dere ikke bare kan åpne døren og slippe ham ut, har jeg ingen tvil om at han kommer til å være mye ute. :)

Hva er planene for i dag da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God formiddag, alle. Sitter her og koser meg med en formiddags :kaffekopp:

Jeg sov nesten helt til ti i dag, sov mellom ni og ti timer. :overrasket: Men var litt godt, trengte det sikkert. I dag er det nydelig vær ute, så tenkte jeg skulle ut og gå en god tur snart. Etter det skal jeg lage en nydelig kyllingsalat med avocado, soltørkede tomater, salat, oliven og hvitløkskrutonger. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En times tur tur i det herlige vårværet. Dvs vårvær, jeg får mer ren sommerfølelse nå, jeg, med skinnende sol og skyfri himmel. Godt å få beveget seg litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

God morgen :kaffekopp:

Høres ut som du hadde en flott 1.mai :). Godt å kunne nyte en uventet fridag ;)

Nydelig avatar du har fått deg, forresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk. :)

Ja, hadde en herlig fridag. Trett i dag også, forstår ikke dette. Nydelig vær ute i dag også, så får se om det blir en tur litt senere. Ellers ikke så mye å melde i dag, så en kvelds :kaffekopp: for de som stikker innom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig vær nå ikke sant?. Jeg hadde ikke glemt at 1.mai er fridag så jeg tok like så godt langhelg. :nigo:

Endret av mocci
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg endte opp med å besøke det ene søskenbarnet mitt. Vi treffes ikke så ofte, men har veldig god kontakt når vi først gjør det. De har kjøpt seg en gård hvor de tar i mot vanskeligstilt ungdom som jobber der. Veldig kjekt å se dyr som har det bra og har god plass å boltre seg på.

For en fin ting og gjøre!

Har veldig respekt for slike mennesker!!

:tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også, det er flott å hjelpe slik de gjør!

En kollega og meg har begynt å gå tur etter jobb hver torsdag. Vi gikk samme tur i dag som forrige torsdag - og jeg satte ny pers med å gå turen på 55 minutter i stedet for 1 time og 15! Ikke ille å kutte tyve minutter. :smilbla:

Nå er det hjem til fullkornsnudler og strimet svinekjøtt i sursøtsaus. Herlig dag. :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg var innom i går, og hadde tenkt å kommentere gården til søskenbarnet ditt. Etter min mening burde flere vært som ham/henne. Det burde også vært slik at vanskeligstilt ungdom, automatisk blir sendt på en slik gård for en periode. Både samfunnet og dem må da være mye mer tjent med det.

Hva er planene for helgen? Jeg drar til Paris i morgen ettermiddag, for da skal jeg treffe ei venninne fra Norge. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan se ut som om jeg blir med noen kollegaer ut på byen på lørdag, På søndag skal jeg i konfirmasjon til min stenevø, så helgen er fullbooket.

Paris i helgen. Jaja, noen som har det. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn, da har jeg vært ute i nesten tre timer i dag for å shoppe klær. Ikke ofte jeg gjør det. Jeg ville ha noen nye penklær til konfirmasjonen i morgen. Jeg har egentlig ikke så mange penklær, og de jeg har er for det meste svarte. De er pene, men det blir litt begravelsesstemning i mai, synes jeg. :lol:

Så jeg kjøpte meg et fotsidt, off-white skjørt i sånn crepe-stoff, og en mocca/lys brun farget topp til som jeg synes var veldig fin. Har et off-white pynteskjerf hjemme jeg tenkte jeg skulle ha på også, samt krem knestrømper og brune sko. Det blir litt lettere i en konfirmasjon. :happy:

Jeg kom også over et supertilbud i går. Vi skal ha et cocktail-type party med jobben i juni, hvor vi skal kle oss opp litt. Jeg fant en nydelig sort kjole som egentlig kostet tusen kroner, men som var nedsatt til to hundre! Snakk om tilbud! Ikke ofte man er så heldig.

Litt klesprat her, men det er jammen ikke ofte jeg handler klær. Dette er vel første gang jeg nevner kleskjøp i denne dagboken, som jeg vel har hatt en to års tid. :fnise:

I kveld blir det ut på byen med noen kollegaer på jobb, og i morgen er det som sagt konfirmasjon. Håper alle får en riktig fin helg. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Håper du har hatt en strålende helg! :) Weeeeee grattis med nye klær, ekstra kjekt å handle når man gjør et kupp! :)Jeg er litt for flink til å handle klær, kjøper vel noe omtrent hver eneste uke.... :sjenert: stort sett på nettet men i det siste har Indiska fått inn mange nydelig kjoler, kjøpte min fjerde kjole fra vår kolleksjonen rett før helgen. Men billige kjoler da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Kjekt å få handlet litt nye klær, og spesielt artig når man finner noe man liker, og det attpå til er på salg! :)

Hvordan ligger dere an med leilighet, flytting og hele pakka, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det er mye pent på Indiska. Har kjøpt skjørt der, jeg også. ;)

Jeg har blitt syk. Irriterende! Så nå er jeg hjemme fra jobb på andre dagen. Har litt dårlig samvittighet for det, men jeg liker såpass a jour på jobb at det skal ikke bli mye ekstraarbeid på dem. Så da får jeg bare pleie meg selv og bli frisk. :syk:

Angående flytting - det skulle være visning her i går, fikk vi beskjed om. Så vi ryddet, vasket og ordnet. Noe som var spesielt slitsomt når jeg var syk og S-mannen har jobbet over ti dager på rad uten fridager eller frihelg. Klokka gikk, og ingen megler kom. Jeg forsøkte å ringe ham to ganger, men han svarte ikke. Det viste seg at det hadde vært en misforståelse mellom megler og huseier, så det ble ingen visning. Irriterende når man må krøke seg opp og ordne til når man ikke er i form! Enda mer irriterende så blir det jo visning igjen snart pga dette. Sukk. Håper han får solgt snart.

Ellers var jeg på byen på lørdag med en god håndfull kollegaer. Kjekt å ha et sånt forhold til de man jobber med, det har jeg ikke hatt tidligere. Søndag var det konfirmasjon.

Så i dag er det Fisherman's Friend, kanelboller, kosemiddag (spaghetti med kjøttsaus) og sjokolade som medisin. :syk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Wolfmoon

God bedring, Tabby :klem: Ikke noe gøy å være syk :(

Indiska har mye fint ja, men jeg klarer ikke å bestemme meg for om jeg bør gå med noe av det. Det meste er liksom så utrolig fargerikt at jeg alltid blir skeptisk når jeg prøver de. Selv om jeg synes de er fine i vinduet :laugh:

Irriterende med visninger, håper de får solgt så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Jeg er også :syk: så da kan vi lide sammen. :Nikke:

Så kjedelig det må være å rydde til visning hele tiden. Jeg krysser fingrene for at huseier for solgt snart.

God bedring, eller repose toi bien, som man sier på fransk. :)

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Uff da, så kjedelig å bli syk :tristbla: Riktig god bedring! Dobbelt kjedelig å måtte ordne til visning som ikke blir noe av også, når man ikke er i form. Håper du kommer deg kjapt på beina igjen :)

Litt varm drikke til den syke :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk, begge. :klem: (Cyberklemmer smitter ikke. ;) ).

Jeg var hos legen i dag og fikk sykemelding ut uka. Jeg har litt dårlig samvittighet for å være borte fra jobb nesten en hel uke, men jeg må nesten bare bli frisk. Bedre å ta den ekstra dagen og bli frisk over helga, enn å gå og hangle fordi jeg presser meg for tidlig. Jeg liker heldigvis godt an på jobb, så det har ikke blitt mye ekstra på de som er igjen selv om jeg er borte. Så det blir en rolig helg, så kommer jeg sterkere tilbake på mandag.

God bedring til deg også, Kitten! :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...