Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

:vinke:

Jeg har med en :kaffekopp: som du kan kose deg med mens du leser innlegget mitt. :)

I går var jeg på besøk hos ei venninne. Det var kjempekoselig, og sønnen hennes er bare helt herlig! Han er 19 måneder gammel og pludrer i vei når han forteller noe. Ikke skiller han mellom norsk eller spansk heller, så jeg trodde han sa aua og hadde vondt da han bare ba om agua. :ler:

Jeg ser ham ikke så ofte, så han var litt skeptisk til meg i begynnelsen, men han ble fort vant til meg. :jepp:

Ellers har jeg ei annen venninne som venter barn i august. Jeg er selvfølgelig veldig glad på hennes vegne, men hun er i avstandsforhold med barnefaren, og da er det ikke sikkert det blir så enkelt. Forhåpentligvis tar han til vett og flytter hit, men det er ikke sikkert.

Søndag traff jeg ei venninne fra Frankrike. Hun var på besøk hos bestemoren sin, som begynner å bli dement. Det er jo selvfølgelig veldig trist, men det oppstår jo en del artige situasjoner rundt det.

F.eks hadde hun en periode på et par uker hvor hun gikk på butikken hver dag og kjøpte rømme. Kun rømme! Det blir 5 beger rømme hver dag i 12 dager. Det blir 60 beger med rømme!

Hun skriver også veldig rare lapper til familien. En gang skrev hun. "Hei, jeg fikk ikke flyttet klossene dine for jeg ble flyttet på selv." :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Lenge siden jeg har skrevet her nå, men må bare dele noe med dere:

Jeg har fått drømmejobben!!! Jeg har jobbet et par år nå i en stilling hvor jeg har en fot i regnskap og en fot i innkjøp. Jeg har lenge ønsket å ta steget fullt ut i innkjøp og få en karriere den veien. Og uten å gå i detaljer, så har det vært - og er fortsatt - svært vanskelig på jobb der jeg er nå. Det har vært store interne omstruktureringer som har ført til mye misnøye og kaos, og mange, mange har allerede sluttet før meg. Noen er sykemeldt, noen er satt i en jobb de ikke ønsker, noen har fått sparken, mange har gått leie og sluttet...

Og nå er det min tur. Jeg har fått jobb som ren innkjøper i en bedrift som er ti minutter med bil fra der jeg bor! I min nåværende jobb tar det 30-45 minutter hver vei - jeg vil spare en time i reising hver dag! I tillegg til at dette er en helt perfekt jobb for meg der jeg er nå, og noe som vil bygge kunnskapene og CVen min i akkurat det jeg ønsker! Jeg er så glad - og lettet! :hoppendeglad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye! Så morsomt å høre, og ikke minst deilig med kort reisevei til jobben :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Ja, helt fantastisk. Får både i pose og sekk. Så nå er det tre uker til i gamlejobben, en uke ferie i Skottland, også over i ny jobb! :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal til Edinburgh. Eller, for å være mer nøyaktig, Dumferline. Vi har bestilt billetter til et show med Bill Bailey - gleder meg! Utenom showet skal vi bare kose oss, gå på severdigheter, spise ute, besøke brune puber i Skottland og nyte livet. Første skikkelig ferien på meg og samboer - gleder meg vilt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg godt, det høres fantastisk ut. Jeg var i Edinburgh i november i fjor, og det er rett og slett et helt fantastisk sted, og slottet er fantastisk. Som å gå inn i min lærebok om britisk historie fra universitetet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smake whisky ;) Kan ikke reise til Skottland uten det :fnise:

Også var jeg et sted der de lærte oss tradisjonell skotsk dans, det var veldig morsomt, men akkurat nå husker jeg ikke navnet på stedet. Kan prøve å finne ut av det hvis du er interessert ;)

Men mest av alt var jeg i Skottland for å se rugby, jeg, og det var veldig bra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Whisky er obligatorisk! Vi har en liten whisky-samling her hjemme. så skal nok hamstre inn litt hjem, ja.

Tror ikke jeg får samboeren med på skotsk dansk, nei. :fnise:

Heh, eneste jeg vet om rugby er All Blacks. Deres haka er helt genial!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var All Blacks vs Scotland jeg så ;) Jeg har altså sett den live, og den er like rå da. Og for noen fyrer :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Weeee, gratulera så masse med ny JOBB!! :hoppe: Det er jo bare helt fantastisk! Det samme kan sies om Edinburgh, jeg er så forelsket i den byen at jeg kan ikke få uttrykt det nok. :rodmer: Jeg var det faktisk 2 ganger på samme år, i 2011. Vi gjorde ikke så mange aktiviteter da tiden ble brukt på shopping.....3 damer på tur, no good. ;) Men vi besteg iallefall høyden over byen, husker ikke hva den heter men nydelig utsikt! Så det ble litt fysisk fostring mellom shoppingslagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, på den høyden var jeg også. Ordentlig fin utsikt, og er været bra er det gode bildemuligheter derfra også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med jobben! :hug:

Min far og bror var på guttetur til Skottland for en del år siden, og storkoste seg. Så du kan glede deg masse! Når drar dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad på dine vegne, kjenner jeg er litt misunnelig (på en god måte), har så lyst på ny jobb selv! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...