Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Går kjempebra med pelsen. Han er noe av det søteste jeg har sett. Flink er han også, både med kattene og når det gjelder trening. Han lærer fort, og er svært motivert når snopeposen kommer frem. :lur:

Ellers er jeg mer aktiv på hovedbloggen min nå *peker på signaturen* Jeg har mer eller mindre gjort dem om til en hundetreningsblogg.

Gøy med besøk, Kitten. Tenker meg det blir stas. :smilbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:hallo:

Jeg var klikket meg inn på bloggen din, men måtte klikke meg ut igjen rimelig kjapt. Han er jo så søt at jeg får lyst til å stjele ham!

Hvordan har kattene reagert på det nye familiemedlemmet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! :vinke:

Kattene har tatt det hele overraskende bra. To dagers sturing under sofaen fra voksenfrøkna, men Talos (ungkatten som nå er ett år) og Ozu leker allerede sammen! Det var noe jeg håpet på, men hadde aldri trodd det ville skje så fort. Voksenfrøkna murrer og klabber til ham hvis han blir for nærgående, men de kan alle fint fungere i samme rom så lenge han holder avstand - og det gjør han som regel når han får beskjed om det. Så det går faktisk over all forventning.

Og, ja, han er søt. Noe av det søteste jeg noengang har sett, faktisk. :rodmer:

Jeg har også fått meg nytt leketøy i dag! Feirer min forfremmelse med en flunkende ny Samsung Galaxy Note II. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Så flinke katter! Kattene til tanta mi tok det ikke bra da hun passet hunden vår mens vi bodde i USA. De var pottesur i to år. :ler:

Jeg har tatt en helomvending når det gjelder studier. Planen var jo å studere jus, men så tipset min bror meg om et studie i Oslo som heter "Demokrati og rettigheter i informasjonssamfunnet." Studiet er en blanding mellom jus, informatikk og samfunnsvitenskap. Jeg håper å gå raskere frem og være ferdig i løpet av to år, samt å utveksle til Montreal. Da kan jeg nemlig opprettholde fransken min på et akseptabelt nivå ettersom undervisningen i Montreal vil være på fransk.

Jeg har også veldig lyst til å lære arabisk. Så planen er å ta språkkurs i arabisk parrallelt med studiene. Deretter vurderer jeg sterkt å studere arabisk i Egypt et år. Det blir i så fall ved det amerikanske universitetet i Kairo, men det er langt fra sikkert ennå.

Setter igjen en :kaffekopp: og ber om tillatelse til å klappe valpen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt skal du få klappe pelsen! Men vær forsiktig, han hopper. :happy:

Høres ut som et interessant studie. Så mange interessante ting man kan lære seg og så lite tid. *sukk*

Her går alt greit. Har vært en del ekstra jobb denne uken siden jeg forsøker å sjonglere gammel jobb, ny jobb samt opplæring i ny jobb - samtidig.

Valpen er jo aldeles supersøt, og jeg kjenner jeg er temmelig forelsket. Han er også veldig lettlært, og lett motivert av godbiter. Det kan være en fordel å ha et matvrak noen ganger! Han er litt voldsom med Talos i lek noen ganger, men får seg en klabb eller to, så han lærer nok.

Ellers er det helg her. Skal til mor i morgen (hun fyller år), ellers er det å slappe av hjemme med min lille familie. :rodmer:

God helg til alle. :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg leste at moren din fyller tre år. Hipp hurra for henne!

Jeg fikk kjeft på Narvesen i dag. Jeg brukte nemlig en stor kaffekopp til en liten kaffe, og det er visst veldig feil! Kan egentlig forstå det, for nå kan det jo være at det kommer en som vil ha stor kaffe, og så er de tom for store kaffekopper.

God helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

:vinke:

Altså, jeg skjønner jo at den lille vofsen stjeler mye tid og energi, men det er likevel fint om du ikke glemmer oss helt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, har vært supersløv i dagboken her. :sjenert:

Jeg har bare mistet litt futten for å holde dagboken i gang, satser på at den kommer tilbake snart.

Valpen er jo superskjønn, og det går mye tid og tanker på ham, må innrømmes. Det har vært litt travelt de siste ukene - mye å gjøre på jobb siden jeg jo skal gjøre både ny-jobb og gammel-jobb samtidig, julebord, forkjølelse og masse styr på en gang. Jeg er frisk igjen nå, og ting er travelt men ok på jobb. Men nå begynner jo julestria, selv om jeg tror vi har kontrollen der også - mer eller mindre.

Så jeg verken fått spilt dataspill, lest bøker, vært på kafè eller noe annet den siste tiden. All tid har gått til jobb og valp. Det blir jo litt sånn i perioder. Hadde en venninne på besøk her i går, da. Også har det snødd her! Masse snø! Så gøy å være ute med pelsen i snøværet, han boffer og spretter rundt og skal fange snøen. Supersøt! :smilbla:

Neste fredag skal vi ta oss en tur ut, S-mannen fyller år nå til uka. Til gave (satser på at han ikke leser her) har jeg kjøpt et PS3-spill han ønsker seg, samt gavekort på whiskysmaking på den lokale puben i byen.

I går pyntet jeg til jul. Kom skikkelig i julestemning i snøværet! :nisse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres ut som en flott gave! Jeg har bare funnet ut hva jeg skal gi min bror. Han får penger til å se Dagfinn Lyngbø i Oslo. Ikke så spennende å få penger, men jeg kan jo ikke gi ham billetter, for jeg vet jo ikke når det passer for ham å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han ble riktig så fornøyd. Det blir nok bror din også. :)

Busy, busy, busy Supertravle dager på jobb for tiden, jeg skal jo dekke opp min gamle jobb samt gjøre min nye. Det er litt vel mye, men det går jo for en periode. Det skjer også mye spennende - jeg nevnte kanskje tidligere at jeg egentlig ønsker å jobbe i en annen avdeling enn jeg gjør nå. Så viser deg seg at mitt team skal flyttes til akkurat denne avdelingen! Hvor heldig kan man bli?! Det er fortsatt mange baller i lufta og mye som skal på plass, men dette er jo superspennende. Om to uker kommer min nye sjef på besøk (han holder til i Aberdeen), så får se da hva som er planen fremover.

Så er det valpetrening hver tirsdag, en del selskaper og kaffebesøk siden hele min familie + samboer fyller år nå disse månedene. Overtid, valp, samboer, juleinnkjøp, kaffebesøk - dagene flyr avgårde, og jeg kjenner jeg ikke helt klarer å lande. Alt er travelt for tiden.

Men satser på at ting faller på plass nå etterhvert, selv om det er enkelte ting på jobb som jeg fortsatt ser på som svært usikre faktorer. Men vi får nå se. I kveld skal samboer og jeg ut og ta et par øl på puben - DET ser jeg frem til. Akkurat hva jeg trenger i kveld, koble av litt. I morgen blir det full rulle med husarbeid og juleinnkjøp, og søndag er det kaffebesøk av familien siden S-mannen har fylt året. Puh!

God helg! :ol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en kunde som anklaget meg for å stjele fra henne i går. :kjefter:

Hun handlet for 46 kr og ga meg en 100-lapp. Da hun fikk vekslepengene sier hun i en anklagende tone:

"Du fikk 500 kroner av meg!"

"Nei, jeg fikk en 100-lapp."

"Jeg ga deg 500 kroner!"

"Nei, du gjorde ikke det."

Hun ga seg ikke, så jeg viste henne på kvitteringen at hun hadde betalt 100 kroner. Deretter ventet jeg på en ydmyk beklagelse, men det fikk jeg ikke. Istedenfor fortsatte hun å insistere på at hun hadde gitt meg en 500-lapp. Hun hadde nemlig hatt en 500-lapp med seg, og den hadde hun gitt meg.

Jeg forklarte at ettersom vi har cashguard gir den alltid riktig veksel, jeg har ingen måte å overstyre den på, men hun ga seg fortsatt ikke.

"Jeg er sikker på at jeg ga deg 500 kroner. Kan du ikke åpne kassen og sjekke?" Som de fleste vet kan ikke noen butikkansatte åpne cashguarden, det er vår sikkerhet om vi skulle bli ranet. Jeg sa at jeg ikke kunne åpne den. Dessuten om jeg kunne ha åpnet den, så er det jo litt mer enn en 500-lapp på den. :klaske:

"Så du vil ikke åpne kassen og sjekke."

"Jeg kan faktisk ikke åpne den. Dessuten står det jo på kvitteringen hva du har betalt."

"Du kan ha vekslet seddelen jeg ga deg!"

"Når skulle det ha vært? Du har sett på meg hele tiden jo."

"Ikke vet jeg, men du rakk det sikkert."

Ja, for jeg går jo alltid rundt med 100-lapper i lomma for å kunne veksle dersom noen kommer med større sedler. :filer:

Heldigvis ble jeg reddet av neste kunde, hun var artig.

"Nå gir jeg deg 500-kroner. Det er jeg sikker på, for jeg har nemlig kontroll på hva jeg gir fra meg." :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Takk, Yvonne. Kjekt at du stakk innom. :)

God jul til alle som stikker innom her, håper dere får noen herlige dager! :nissegutt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke:

Jeg stikker innom med en jule :kaffekopp:

Hvordan har julefeiringen vært?

Min har vært veldig bra. Vi var hos min bestemor julaften, og ellers har jeg ikke gjort så masse. Har vært deilig å bare slappe av og kose seg.

Hva fikk du til jul? Jeg en hvit genser, en sølvgrå bolero, hjemmestrikkete sokker, solpudder, kinobilletter og litt andre småting. FIkk også en del penger. Faktisk 5 000 tilsammen. En del av pengene skal gå til en vinterkåpe (må bare finne ut hvilken jeg vil ha først) og så skal jeg kjøpe siste albumet til Karpe Diem. Egentlig bruker jeg å laste ned musikk, men akkurat når det kommer til dem vil jeg heller kjøpe albumet.

Resten av pengene skal spares til Colombiatur. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

:vinke:

Jeg sitter med nytrukket :kaffekopp: vil du ha? Den er veldig god! Jeg hadde kanel i den. :sikle:

Kan jeg klappe valpen og leke med kattene? :pls:

I dag har jeg planer om å lese, og i kveld skal jeg treffe ei venninne. Det blir koselig!

Har du noen nyttårsforsetter? Mitt er å få bedre kontroll over økonomien min. Det gikk et lys opp for meg da jeg oppdaget at Bangkok bank har overført 1 000 kr til meg, som jeg ikke visste hadde gått ut av kontoen min engang.:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Koselig at du stikker innom, Kitten! Og håper du hadde en fin jul du også, Sjokoladebolle. :)

Ting er litt tøft her for tiden. Jobben er veldig slitsom akkurat nå. Jeg har fortsatt to jobber, en i teamet slutter ut mars og den andre i teamet får nye oppgaver rundt påske, og vi må ha noen som gjør hennes oppgaver. Kort fortalt trenger jeg 2-3 personer før påske, noe som er bortimot umulig både med tanke på markedet her samt - ikke minst - innstramminger på arbeidsplassen som gjør at man må kjempe for hver ansettelse, selv om det er snakk om erstatte noen som slutter. Jeg aner ikke hvordan jeg skal få denne kabalen til å gå opp, og er selv overarbeidet og sliten etter å ha jobbet to stillinger i to måneder - snakk om å bli kastet ut i en teamlederjobb med hodet først!

I tillegg er min mor ganske dårlig. Hun har fremskreden MS, og har nå i tillegg kastet opp siden romjulen. Hun har jo ikke akkurat mye overskudd å gå på fra før, og har jo ikke spist mer enn et par kjeks på en uke. Vi barna kjemper nå for å få henne innlagt på sykehus (hun var på legevakten for noen dager siden, men hun fikk bare noe væske intravenøst og ble sent hjem, selv om hun var så dårlig at hun ikke engang klarte å gå på toalettet selv).

Så ting er litt vanskelig akkurat nå. Men jeg må si det muntrer meg opp med en valp i hus. Akkurat nå når jeg skriver dette, så kommer han lykkelig labbende inn i stua med dagens post som han legger segi sofaen for å møysommelig spise opp. Det er lite som er så helbredende for en stressende arbeidsdag som ham. :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, så trist å høre at det er både travelt og tungt for tiden :klem:

Kan tenke meg at det er godt å ha en liten hund i heimen da :) Er selv i planleggingsfasen for mitt første valpekjøp nå, men jeg kjenner at det er ekstremt skummelt å skulle ha eneansvar for en liten pels :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er oppvokst med svensk lapphund, og har blitt mer og mer sikker på at det er rasen jeg skal ha selv også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...