Gå til innhold

Kaffekroken


Tabris

Anbefalte innlegg

Takk, alle! :klem:

Yvonne - du er vel midt i din utdannelse, om jeg ikke husker feil? Eller du er kanskje ferdig med den for lenge siden, mine KG-kunnskaper er kanskje gamle. :P

Kitten - vi drar 6. mai. Skal være der fra tirsdag til lørdag. Gleder meg masse! :reise:

mocci - tror min shopping vil begrense seg til whisky og sjokolade. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Yvonne - du er vel midt i din utdannelse, om jeg ikke husker feil? Eller du er kanskje ferdig med den for

Du husker ganske riktig, for jeg er straks ferdig med min master. :) Men er i full jobbsøkermodus. ;)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

:vinke:

Lever du? Hadde du en fin 17. mai og pinsehelg? :)

Hei! :vinke:

Her går det bra, jeg er bare sløv med å oppdaterte dagboken her.

I år hadde jeg rett og slett ikke lyst til å feire 17. mai med å kle meg opp og se på tog. Spesielt siden jeg kun har en niese igjen som går i tog, og da måtte jeg opp tidlig, på med finstasen, kjøre gjennom to-tre områder ventende på barnetog for å finne parkeringsplass der jeg skulle være... Det hele ble bare for stress og mas, så jeg var hjemme og slappet av i stedet.

Jeg var også tilbudt å bli med og gå i folketoget med hundeklubben jeg er medlem i, men jeg tror ikke hunden min hadde trivdes med alt bråket og kaoset, så jeg lot det også være.

Ellers har jeg hatt en fin langhelg, bare litt for varm for min smak. :P Har nettopp begynt i ny jobb, og det er akkurat det jeg ønsker å gjøre og ønsker å lære mer om, så gleder meg veldig fremover til å sette meg skikkelig inn i det og komme i gang!

Utenom ny jobb bruker jeg tid på å trene hund, lese og spille. Jeg skal i utdriknngslag neste helg, og det er heldigvis ikke av typen "stå i rundkjøring i rosa tights"-opplegg. Vi skal ut og spise på fin restaurant, bowle og ha ølsmaking - gleder meg veldig!

Så, ja, det var en kort oppsummering av ståa her for tiden. Vi har vært på ferie i Edinburgh nå nettopp - kan skrive mer om det senere, men var enestående! Vi kjøpte røyk til en tante av meg, så vi skal ut dit nå på kaffebesøk. :)

Håper alle har en fortsatt flott pinse :kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehe du er ikke den eneste som var hjemme på 17.mai. ;) Vi brukte dagen til å vaske huset og pusle rundt. Min familie var bortreist og jeg får heller ikke plass til magan i bunaden, dermed utgikk en tur til byen for å se på togene. Det er heller ikke bra for meg å stå rett opp og ned over lengre tid. Regner med at det blir nok togtrasking i årene som kommer. ;)

Åh Edinburgh er FANTASTISK!!!!! Jeg ELSKER den byen!! Flott bilder på FB forrresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

:vinke:

Her er det evigheter siden det har vært livstegn.

Har du hatt en fin sommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, kjekt at du stikker innom. :vinke:

Jeg er litt mer distansert fra KG for tiden, og har lang pause fra dagboka. Kanskje det hadde vært hyggelig å startet den opp igjen?

Ståa er omtrent det samme som i forrige innlegg. Jeg lærer MASSE i nye jobben - kjempespennende! Akkurat nå har jeg ferie, og det kjennes fantastisk etter et par intense måneder i ny jobb. Samboer startet i ny jobb akkurat når jeg gikk ut i ferie, så vi har ikke sommerferie sammen i år. Det går egentlig greit siden vi jo var i Edinburg i mai, så vi har sånn sett hatt vår ferie i år. Vi kommer kanskje også til å ta en langhelg eller to i høst og reise til en storby eller noe.

Nå nyter jeg bare ferien - spiller, går tur med hunden, ser film, er med venner... Passet også greit med ferie når det nå er Gladmat-festival, så skal dit ut senere i uka. Skal spise lunsj med gamlejobben på fredag, det blir kjekt.

Ellers blir det en travel hundehøst. Har meldt meg på kurs, samtidig som jeg skal begynne å trene agility èn dag i uka. Og skal melde meg på stor utstilling i september - superskummelt!

Generelt sett nyter jeg bare tilværelsen for tiden, og jeg er ofte bevisst hvor heldig jeg er.

:kaffekopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Høres deilig ut med ferie. :)

Jeg har vært en uke i Tyrkia, og det var varmt og godt. :) Ellers har jeg jobbet mesteparten av sommeren. I august får jeg besøk av ei venninne fra USA, og så skal jeg i bryllup i Pennsylvania. Så da blir det USA-tur på meg. :nigo: Er min bror som gifter seg! :strix:

Ellers har jeg kommet inn på juss i Bergen. :hoppe:

Er veldig glad for at jeg slipper å dra et annet sted. Her har jeg rimelig bolig og jeg har jobb. Så da kan jeg reise til Barcelona/Brasil til høsten. :nigo:

Min bror har skaffet seg verdens søteste labradoodlevalp. Hun er 11 måneder når jeg kommer bort dit. :rodmer:

Hva er agility? Det høres spennende ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått meg ny hobby - Geocaching! Det er supergøy!

For de som ikke kjenner til det, så er geocaching, kort fortalt, skattejakt for voksne. Folk gjemmer beholdere i ulike størrelser ("cacher") rundt omkring i verden, og legger GPS-koordinatene til gjemmestedet inn på Geocaching.com, sammen med noen hint og kanskje bilder av området. Ofte legger man slike ting i fine turområder eller ved steder som har historisk interesse eller noe, og så skriver man om dette på cachens hjemmeside inne på Geocaching.com.

Man lager en bruker på denne nettsiden, laster ned en Geocaching-app og setter i gang med å lete etter den! Appen har geniale funksjoner som viser deg Google map med alle cacher i nærheten av der du befinner deg. Finner du en du vil lete opp, så kan du følge kompass og koordinater på appen til du kommer frem. Så er det bare å følge hint og lete. Når du finner den, så er det å logge funnet (det er alltid en loggbok oppi hvor du signerer med navn og dato). Du logger også funnet (med samme brukernavn) på Geocaching.com.

Jeg trodde jeg var aktiv etter jeg fikk hund, men etter dette har jeg blitt dobbelt så aktiv! Det er helt utrolig hvor mye man kan endre vane og innstilling, og hvordan det mentale avgjør så utrolig mye. Da jeg var et par år uten hund, så var jeg for det meste en ren sofagris. Jeg gikk noen turer av og til, og følte meg kjempeflink hvis jeg gikk en hel halvtime! Yay!

Så fikk jeg hund, og etter som hunden ble gammel nok så begynte jeg å gå turer på ca en time hver dag. En hel time hver dag! Wow!

Nå? På tirsdag var jeg ute 2,5 timer, i dag var jeg ute 1 time og tre kvarter - og gikk bare hjem fordi GPSen krasjet og ikke ville være med lenger. Ikke er jeg sliten heller, selv om deler av turen var en bratt og lang oppoverbakke.

Hadde noen for et år siden fortalt meg at jeg ville ansett det å gå en times tur om dagen til å være "lite" eller "greit nok", så hadde jeg aldri trodd dem.

Jeg trente jo styrketrening noen måneder for et par år siden. Og selv om jeg merket effekt både på muskler og vekt, så var det lite motiverende fordi jeg fant det uhorvelig kjedelig. Og derfor ga jeg opp. Men dette? Jeg kan jo ikke påstå at jeg aldri vil bli lei, men akkurat nå er jeg hekta og kan ikke vente til jeg kan komme hjem og komme meg ut! I går kveld etter jeg hadde lagt meg lå jeg og planla neste rute og forsøkte å sove med rastløse ben fordi jeg bare ville ut og gååå...!

Jeg merker det jo på kondisen også, selv om det går tregt. Det var sånn at jeg nesten var litt bekymret for om jeg gjorde for mye av det med tanke på hunden. Greit han er en frisk og rask unghund, men han er jo tross alt liten. Men det ser ikke ut til å være noe problem. Han er heller ikke merkbart sliten etter nesten to timer ute i dag.

Dette er en helt ny verden for meg - og kjempegøy! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes jo kjempegøy ut, kanskje jeg må finne ut litt mer om det her også.

Jeg prøver å være aktiv om dagen, og har fått meg en jawbone up som registrerer alt jeg beveger meg i løpet av en dag og alt jeg sover om natten. Det hjelper det også, men vi får se hvor lenge den klarer å motivere meg :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefales! Det er gratis å begynne - last ned appen "c:geo", ta en titt på kartet for å finne cacher i nærheten. Koster deg ingenting og du trenger jo ikke lete etter dem. Bare moro og se om det er noen nær der du bor. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det kunne også fungert. Og jeg liker at de som ikke passerer deg på veien og ikke driver med geocaching kalles mugglers. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Geocaching høres artig ut ja. :) Faktisk befinner det seg en post på en fjelltopp/knaus rett ovenfor gården min. ;) Forrige høst dukket det nemlig opp en fyr som parkerte bilen utenfor huset vårt, han forklarte at han drev med geocaching og spurte oss om veien til toppen av fjellknausen da han skulle finne en post der. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Geocaching høres artig ut ja. :) Faktisk befinner det seg en post på en fjelltopp/knaus rett ovenfor gården min. ;) Forrige høst dukket det nemlig opp en fyr som parkerte bilen utenfor huset vårt, han forklarte at han drev med geocaching og spurte oss om veien til toppen av fjellknausen da han skulle finne en post der. :)

Plutselig ser du meg og pelsen kravle oppover fjellknausen, skal du se. :fnise:

Hm. Jeg som stadig er ute i nye deler av landet på jobb burde jo i grunnen starte med dette...

Så absolutt! Supermotiverende måte å komme seg ut av døren på. Last ned en gratis app som heter c:geo og bare ta en titt for å se om det er noen i nærheten. Du trenger ikke starte opp noe, men bare se for moro skyld om det er noen i nærheten. Koster ingenting. :)

I går skulle jeg inn til mor og hjelpe henne litt. Jeg tok med hunden og sendte SMS til henne at "jeg er på vei, skal bare gå en tur med hunden først". Hadde ikke tenkt å gå så veldig langt, men så fant jeg en cache på en fjelltopp like ved henne. Det er jo i hjembygda, så jeg visste veldig godt hvor det var, men har faktisk aldri vært på den fjelltoppen før.

Så jeg parkerte bilen, tok med gutten og begynte å gå. Og fant fort ut at jeg ikke ante hvor det var noen sti, om det i det hele tatt var noen. Jeg kavde meg gjennom gresshauger som rakk meg til knærne, klatret over veltede småtrær og kravlet meg oppover. Stier er for pyser! Det tok meg 1,5 time å komme meg opp, men jeg fant cachen!

Ikke fant jeg sti ned igjen heller og det ble like bratt - helt til jeg var nesten helt nede, da ramlet jeg over en sti! Jeg fulgte den tilbake de siste metrene - og fant ut at den kom ut bare noen få meter fra der jeg hadde parkert. :klaske:

Så det ble fjelltur på litt over to timer på lørdag. Vi var begge fortsatt slitne i dag, så jeg tenkte å bare ta en liten ruslerunde med pelsen. Sjekket kartet og så det var en cache jeg ikke hadde tatt litt over en kilometer fra der jeg bor. Det var vanskelig å finne veien og det ble litt frem og tilbake, og regnet gjorde det også, men fant den også til slutt! Så "den lille rusleturen" ble på over 1,5 time i regnværet.

Så jeg har gått over fire timer de to siste dagene - kombinasjonen hund + geocaching er gull! :nigo:

On a whole different note - jeg har funnet en melkesjokolade med ostekake-smak. I have died and gone to heaven! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...