Møffi Skrevet 30. november 2010 #161 Del Skrevet 30. november 2010 Ser ut til at jeg også kan snike meg inn her etter tre positive tester!!!! :rødme: Gratulerer så masse, pandatjej Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. november 2010 Forfatter #162 Del Skrevet 30. november 2010 Gratulerer så mye pandatjej!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 30. november 2010 #163 Del Skrevet 30. november 2010 Long time, no "see"... Jeg har vært på ferie i varmere strøk derfor fraværende den siste tiden Sant ang kollektivt, vi har jo "bare" en bil og den bruker mannen i jobben... Nei dette var jaggu ikke lett, godt vi har et par uker til før vi skal søke Jeg er 24, enn du? Har et par venninner med småbarn, men vet ikke om noen andre med termin i sommer... Jeg har faktisk fått fødeplass allerede!! På Ullevål!! Det er der jeg har funnet ut at jeg vil føde også så det passet bra Grunnen til at jeg er så overrasket er fordi jeg trodde jeg ikke hadde søkt... Det vil si jeg ba om å få UL'en der fordi det er mer lettvint for meg, og da får man sikkert fødeplass tildelt samtidig. Og det passer meg helt supert! Jeg er 25 Da var nok eventyret over for min del livmoren min var helt tom. Om jeg ikke begynner å blø i løpet av helgen skal jeg inn igjen på mandag. Kanskje det er snakk om graviditet utenfor livmoren. Huff, så leit... Føler med deg... Blir hvertfall ingen ABC-fødsel! Jeg vil gjerne ha tilgang på det som er tilgjengelig av smertestillende hvis jeg skulle ha behov Garantert ingen ABC-fødsel her heller Ser ut til at jeg også kan snike meg inn her etter tre positive tester!!!! :rødme: GRATULERER ---------------------------------------------------------- Nå har virkelig kvalmen kommet, heldigvis ikke morgenkvalme men om kvelden er jeg til tider så elendig at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg!!! Stakar mannen som må hanskes med meg for jeg er ikke akkurat så hyggelig å ha med å gjøre når jeg føler meg som dritt... Ellers så er jeg konstant sulten, men orker kun å spise litt av gangen og ingenting smaker egentlig godt... Trening skulle jeg gjerne ha fortsatt med men må få tilbake energien først. Jeg er nå så trøtt på kveldene at jeg sikkert kunne lagt meg kl 18:00.... Puppene er fryktelig ømme og nå er det også for meg ubehagelig med trange bukser... Huff, nå var det mye klaging her Skal på tidlig UL om 2 uker Og det er på Volvat (ikke Majorstuklinikken som jeg skrev tidligere) - det gleder jeg meg til :rødme: Skal få bestilt time hos jordmor i morgen også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 #164 Del Skrevet 30. november 2010 Ja, men hvor finner man disse jordmødrene egentlig? :gjeiper: Er det gratis? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 30. november 2010 #165 Del Skrevet 30. november 2010 Ja, men hvor finner man disse jordmødrene egentlig? :gjeiper: Er det gratis? Jeg spør først og finner det ut etterpå Til andre som måtte lure så ligger det altså under kommunen, på info om helsetjenester (under bydel) står det en jordmor-link Og offentlig er gratis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syngende Sara Skrevet 30. november 2010 #166 Del Skrevet 30. november 2010 Takk for info om jordmor, Line, det lurte jeg også på Jeg skal til første legetime i morgen, men jeg er jo ikke mer enn 8+1 i dag, så dette blir mest for å prate litt om noen spørsmål jeg har, ta toksoplasmose-test osv. De andre blodprøvene tar de visst uansett ikke før etter 12. uke. Men jeg er i forbløffende god form sammenlignet med dere andre altså...! Jeg er merkbart trøttere på kveldene (og noen ganger på dagtid også) nå enn jeg pleier å være og puppene er store og ømme (såpass ømme at jeg våkner om natten hvis jeg har lagt meg på siden- det gjør vondt når de blir skvist inntil hverandre ), men ellers kan jeg faktisk ikke si jeg merker noe som helst til graviditeten så langt. Ikke er jeg kvalm, ikke føler jeg meg oppblåst, ikke har jeg humørsvingninger, ikke er jeg mer sulten enn normalt, ingen murringer i magen.. Hmm, nesten så jeg blir litt engstelig for at alt er i orden der inne...! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 30. november 2010 #167 Del Skrevet 30. november 2010 Jeg ble anbefalt jordmor av legen min, de hadde visstnok et godt samarbeid så det føltes betryggende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 30. november 2010 #168 Del Skrevet 30. november 2010 (endret) Takk for info om jordmor, Line, det lurte jeg også på Jeg skal til første legetime i morgen, men jeg er jo ikke mer enn 8+1 i dag, så dette blir mest for å prate litt om noen spørsmål jeg har, ta toksoplasmose-test osv. De andre blodprøvene tar de visst uansett ikke før etter 12. uke. Men jeg er i forbløffende god form sammenlignet med dere andre altså...! Jeg er merkbart trøttere på kveldene (og noen ganger på dagtid også) nå enn jeg pleier å være og puppene er store og ømme (såpass ømme at jeg våkner om natten hvis jeg har lagt meg på siden- det gjør vondt når de blir skvist inntil hverandre ), men ellers kan jeg faktisk ikke si jeg merker noe som helst til graviditeten så langt. Ikke er jeg kvalm, ikke føler jeg meg oppblåst, ikke har jeg humørsvingninger, ikke er jeg mer sulten enn normalt, ingen murringer i magen.. Hmm, nesten så jeg blir litt engstelig for at alt er i orden der inne...! Lykke til i morgen!!! Sikker på alt står bra til, og du skal være glad du ikke har det sånn som jeg har det noen kvelder for det er helt for j*****... Men heldigvis (bank i bordet) er det ikke hver kveld Endret 30. november 2010 av mjau-mjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møffi Skrevet 30. november 2010 #169 Del Skrevet 30. november 2010 Takk for info om jordmor, Line, det lurte jeg også på Jeg skal til første legetime i morgen, men jeg er jo ikke mer enn 8+1 i dag, så dette blir mest for å prate litt om noen spørsmål jeg har, ta toksoplasmose-test osv. De andre blodprøvene tar de visst uansett ikke før etter 12. uke. Men jeg er i forbløffende god form sammenlignet med dere andre altså...! Jeg er merkbart trøttere på kveldene (og noen ganger på dagtid også) nå enn jeg pleier å være og puppene er store og ømme (såpass ømme at jeg våkner om natten hvis jeg har lagt meg på siden- det gjør vondt når de blir skvist inntil hverandre ), men ellers kan jeg faktisk ikke si jeg merker noe som helst til graviditeten så langt. Ikke er jeg kvalm, ikke føler jeg meg oppblåst, ikke har jeg humørsvingninger, ikke er jeg mer sulten enn normalt, ingen murringer i magen.. Hmm, nesten så jeg blir litt engstelig for at alt er i orden der inne...! Jeg merker heller ikke noe veldig til graviditeten, kan i hvert fall ikke si at jeg er plaget, selv om puppene er ømme, det murrer litt nå og da og jeg blir kvalm hvis det går lenge imellom måltidene *bank i bordet for at det holder seg slik* Lykke til hos legen i morgen Mannen har forresten et ønske om at vi skal på tidlig UL, så blir til at jeg bestiller det privat etter legetimen om en uke. Menne, dere som har bestilt: er det såpass fullt at man først får time 1-2 uker senere, eller er det fordi dere ønsket det? Mao: kan man f.eks. få time på dagen eller neste dag? :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mjau-mjau Skrevet 30. november 2010 #170 Del Skrevet 30. november 2010 Mannen har forresten et ønske om at vi skal på tidlig UL, så blir til at jeg bestiller det privat etter legetimen om en uke. Menne, dere som har bestilt: er det såpass fullt at man først får time 1-2 uker senere, eller er det fordi dere ønsket det? Mao: kan man f.eks. få time på dagen eller neste dag? :klø: Jeg ville ha UL i uke 11/12 så jeg bestilte til da.. Tror du kunne få ganske så rett etter bestilling, virka sånn iallefall. Jeg skal på kvelden, slipper da å ta fri fra jobb.. Syns det blir så mye timer her og der framover så flott at man kan ta det på kvelden syns jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 30. november 2010 Forfatter #171 Del Skrevet 30. november 2010 Ser mange av dere skal bestille dere time til jordmor.. Når tenker dere å ha 1. time til JM? Har fortsått det slik at det er "vanlig" å ha første time til JM etter ordinær UL. Er det noen spesiell grunn til at dere velger å bestille time så tidlig? Spør bare av nsygjerrighet altså, føler meg litt grønn på dette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syngende Sara Skrevet 30. november 2010 #172 Del Skrevet 30. november 2010 Så bra at du også føler deg i forholdsvis god form Møffi, godt det ikke bare er meg Jeg tror forresten ikke det er noe problem å få time til privat UL ganske kort tid i forveien. Jeg bestilte tidlig bare for å være sikker på at vi fikk på den dagen det passet best (sambo har flere eksamner nå i desember, så det må ikke kræsje med det. I tillegg skal vi reise bort den 15., så det må bli før det, men vil også ta det så kort tid som mulig før vi reiser, så jeg er så langt på vei som mulig ) I tillegg er det vanskelig for meg å være borte fra jobb på dagtid, det er problematisk nok at jeg skal til legen i arbeidstiden i morgen, liksom...! Så i og med at jeg hadde en del "krav" til når det måtte være, tenkte jeg at det var like greit å bestille tidlig for sikkerhets skyld. Men tror som sagt ikke det er noe problem om du bestiller bare noen dager før heller, og i hvert fall ikke hvis du er litt fleksibel i forhold til tidspunkt på dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pandatjej Skrevet 1. desember 2010 #173 Del Skrevet 1. desember 2010 Tusen takk for alle gratulasjoner! Foreløpig føles dette helt surrealistisk, klarer liksom ikke å fatte at det er en liten spire på gang inni meg?!? Klaff på 2. forsøk, hadde virkelig ikke trodd det skulle gå så fort. Vi er selvsagt evig takknemmelige Prøver å ikke tenke så mye på alt som kan gå galt, men noen tanker blir det så klart. Symptomer svinger litt, men har stort sett hele tiden enten ømme pupper eller stikking i magen (eller begge deler). I følge terminkalkulatoren til Babyverden er jeg 4+3 uker på vei. La inn 30 dagers syklus, men den svinger jo mellom 27-31 dager ca. Helt nøyaktig blir det vel ikke Ringte legekontoret i går, tenkte de gjerne ville sette meg opp på time et stykke fram i tid siden det fremdeles er så tidlig. Fikk time 13. desember, hun jeg snakket med mente det var like greit å bare komme i gang. Har også lurt på alt dette med jordmor, ser ut til at de fleste av dere planlegger å ha kontroller der? Tenkte jeg skulle snakke litt med legen før jeg bestiller time, gjør det etter første kontroll hos han. Syngende Sara: Lykke til på kontroll i dag :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Syngende Sara Skrevet 1. desember 2010 #174 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Takk for lykkeønskninger, og gratulerer med graviditeten til deg, Pandatjej! Vet akkurat hvordan du føler det i forhold til at det føles surrealistisk.. Jeg er 8 uker på vei, og synes fortsatt det er litt uvirkelig at det er noe som vokser inni meg Endret 1. desember 2010 av Syngende Sara Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. desember 2010 #175 Del Skrevet 1. desember 2010 (endret) Ser mange av dere skal bestille dere time til jordmor.. Når tenker dere å ha 1. time til JM? Har fortsått det slik at det er "vanlig" å ha første time til JM etter ordinær UL. Er det noen spesiell grunn til at dere velger å bestille time så tidlig? Spør bare av nsygjerrighet altså, føler meg litt grønn på dette Dette står på kommunens/bydelens sider på jordmor-linken: Din bostedsadresse avgjør hvilken helsestasjon du tilhører. Du kan velge om du vil går til fastlege eller jordmor eller begge dele. Vårt mål er at du skal få en god svangerskapsopplevese og bli godt forberedt til fødselen og det å bli foreldre. Din partner kan delta når du kommer til jordmor. Vi anbefaller besøk hos jordmor uke 8-12 uke18 - ultralyd uke 24 uke 28 uke 32 uke 36 uke 38 uke 40 uke 41 Førstegangskonsultasjon er på 1 time. De øvrige er på 30 minutter. Besøk hos jordmor er gratis. Jeg sendte en mail i går kveld faktisk med timeforespørsel. Må jo være fint å kunne snakke med noen "eksperter" så snart som mulig. Særlig for meg som har litt manisk/deppressiv-tendenser (er ikke det altså, men mye humørsvingninger og vanskelige tanker innimellom :gjeiper: ) Endret 1. desember 2010 av LineGourmet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 1. desember 2010 #176 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg trodde man skulle til lege første gang jeg pga urinprøve og blodprøver :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #177 Del Skrevet 1. desember 2010 Jeg trodde man skulle til lege første gang jeg pga urinprøve og blodprøver :klø: Man må til legen for å ta blodprøver som skal taes i starten. Urinprøven er jeg usikker på, kanskje JM kan sjekke det? På min 1.kontroll, hos lege, fylte hun ut skjema over alle blodprøver jeg måtte ta, som toxoplasma,jern,etc.etc. og så skal jeg tilbake neste uke og ta de. Framover så kan jeg bare stikke innom med urinprøve, for evt. blodprøver på "skfitestuen" på legekontoret mitt, så trenger egentlig ikke time til fastelegen for det. Hadde nok uansett ville dratt til legen på 1.kontroll, for å få informasjon om ting og tang. Men så er jeg veldig fornøyd med fastlegen min og da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 1. desember 2010 Forfatter #178 Del Skrevet 1. desember 2010 Tusen takk for en masse nyttig info ang. JM LineGourmet!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 1. desember 2010 #179 Del Skrevet 1. desember 2010 Så bra at du også føler deg i forholdsvis god form Møffi, godt det ikke bare er meg Jeg er også i veldig god form - fysisk Ikke noe kvalm eller unormalt trøtt. Tror det er greit å vite at det er like normalt som det å ha masse plager Det vokser nok noe i oss også Jeg er spent på hvordan det gikk hos legen i dag Sara...? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunshine Skrevet 1. desember 2010 #180 Del Skrevet 1. desember 2010 Er det noen som sliter med tarmsystemet om dagen? I starten var jeg utrolig løs i magen, men de siste ukene har jeg vært så treg i magen. Skulle ønske jeg kunne gå på do Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå