Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Dette blir spennende!

Ja, det er noen spennende dager / uker nå.. Er jo enda en del dager igjen til termin, så stresser ikke men føler endringer i kropp og form.. Dagene blir tyngre sånn bevegelsesmessig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: Min andre fødsel starta med kynnere som saaaakte tok seg opp, just saying... :lur:

Ja, det er vel sikkert vanlig det :lur: Er så spent på hvordan det starter når det først blir action.. Når fødte du ift termin på nr 2? Har hørt at mange kommer før, men i går så googlet jeg litt og synes mange hadde gått over 2 gangen :sjenert: S kom jo på termindagen, så han var presis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på termindato andre gangen. :) Da følte jeg allerede at jeg var på "overtid" - med førstemann starta jo fødselen fire dager før termin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fødte på termindato andre gangen. :) Da følte jeg allerede at jeg var på "overtid" - med førstemann starta jo fødselen fire dager før termin.

Mm, skjønner.. Det er rart det der med tilfeldighetene.. Det er godt å ikke vite hvordan det blir, men føles så spennende og litt skummelt å ikke vite noe som helst om en såpass stor hendelse i livet :sjenert: Gikk det raskere med deg på fødsel 2 ift nr 1?

Jeg brukte ca 9-10 t på S fra første ordentlige ri, mange er så mye raskere på fødsel 2 - synes det er litt spooky også. Nå må vi ordne pass til S og ordne siste med pakking osv og så kjøre til føden. Sist var det bare å pakke oppi toalettsaker og så reise liksom :P:sjenert:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det gikk ca. dobbelt så fort. ;) Totalt 9 timer første gang og 4-5 andre gang - men da med kynnere et døgn først. Var også redd for at det skulle bli travelt andre gangen, men det ble ikke noe stress i det hele tatt. Kom tidlig inn på sykehuset og rakk å bli skikkelig utålmodig før det begynte å gå fort på slutten. Storesøster var i barnehagen da det begynte, det var veldig praktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk ca. dobbelt så fort. ;) Totalt 9 timer første gang og 4-5 andre gang - men da med kynnere et døgn først. Var også redd for at det skulle bli travelt andre gangen, men det ble ikke noe stress i det hele tatt. Kom tidlig inn på sykehuset og rakk å bli skikkelig utålmodig før det begynte å gå fort på slutten. Storesøster var i barnehagen da det begynte, det var veldig praktisk.

Ja, ok.. Jeg får satse på at det går raskere her og og heller reise hjem en tur om det haler og rekker. S er og i bhg, så på dagtid er det kjekt.. Sist reiste vi kl 03.30 eller noe, så om det blir en reprise fra sist så må vi hyre pass :) skal inn og lese litt, må bare skru på fullversjon.. :)

Skal til jm senere i dag også, spennende.. En stund siden forrige gang jeg var der pga hennes ferie. Blir spennende å høre hva hun sier om magen, ansiktet mitt osv. Føler magen har sunket masse og at ansiktet er "hovent".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på kontroll i dag :) Blodtrykk, urin og ødem helt normalt. Magen ligger på streken på skjemaet og lillemor sitt :hjerte: banket så fint som bare det. Hodet er ikke festet, men ligger godt nedi. Alt lå til rette for en normal fødsel iflg jm. Hun synes magen min var lav, og at den hadde sunket ned. Det har jeg forsåvidt tenkt over selv, pluss at mange har kommentert det..

Nå er det snart kvelden på meg, spennende dager kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt fint på kontroll i dag :) Blodtrykk, urin og ødem helt normalt. Magen ligger på streken på skjemaet og lillemor sitt :hjerte: banket så fint som bare det. Hodet er ikke festet, men ligger godt nedi. Alt lå til rette for en normal fødsel iflg jm. Hun synes magen min var lav, og at den hadde sunket ned. Det har jeg forsåvidt tenkt over selv, pluss at mange har kommentert det..

Nå er det snart kvelden på meg, spennende dager kommer :)

Fint at hun ligger så godt til. Er ikke lenge igjen! Hadde hun noe estimat ifht når lillemor kan tenkes å komme ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minilommelykten er ganske populær her også! :jepp: I går var han dritlei seg etter å ha blitt vekt etter å ha sovet 45 min i bilen da, så da han fikk en dinosaurus i pakkekalenderen så ble han enda mer lei seg. Selv om han egentlig elsker dinosaurer :fnise:

Jeg er i alle fall alt annet enn blid når klokka er 5! :fnise:

Fint at hun ligger så godt til. Er ikke lenge igjen! Hadde hun noe estimat ifht når lillemor kan tenkes å komme ut?

Ja, er glad for at hodet er ned og at alt er fint :) Vel, nei.. Egentlig ikke.. Hun sa jeg måtte fikse meg time til kontroll hos fastlegen neste uke (da hun jobber 50/50 som jm på helsestasjon og føden) dvs neste uke er hun ikke å få booket time hos. Vedr evt overtid kunne jeg starte å ringe føden for evt overtidsvurdering fra 25.12 :sjenert: "men du må nå ha født henne før den tid....." sa a...

Såå, vi får se... Har time hos fastlegen til tirsdag til uka (39+5).. Blir spennende å se hvor tålmodig lillemor er.. Jeg er egentlig rolig enda, har det ikke travelt pr nå - men spørs mot helga og evt over.. Mer smerter = mer utålmodighet :sjenert: been there - felt that :sjenert:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, er glad for at hodet er ned og at alt er fint :) Vel, nei.. Egentlig ikke.. Hun sa jeg måtte fikse meg time til kontroll hos fastlegen neste uke (da hun jobber 50/50 som jm på helsestasjon og føden) dvs neste uke er hun ikke å få booket time hos. Vedr evt overtid kunne jeg starte å ringe føden for evt overtidsvurdering fra 25.12 :sjenert: "men du må nå ha født henne før den tid....." sa a...

Såå, vi får se... Har time hos fastlegen til tirsdag til uka (39+5).. Blir spennende å se hvor tålmodig lillemor er.. Jeg er egentlig rolig enda, har det ikke travelt pr nå - men spørs mot helga og evt over.. Mer smerter = mer utålmodighet :sjenert: been there - felt that :sjenert:

Så kynnerne har ikke blitt noe bedre?

Når er det du hadde termin igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kynnerne har ikke blitt noe bedre?

Når er det du hadde termin igjen?

Vonde kynnere som kommer og går.. Ikke noe mønster, var slik før forrige fødsel også.. Har termin 20/21.12. Var på 2 ord UL.. En i uke 16+6 og en i uke 18+2.. (Ble innkalt ved en feil første gangen..) det er den fra 18+2 som er satt som termin ut fra perm osv.. Det er 21.12. Så det er enda noen dager til det :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Dagene går... Nå er første dato for tipping passé.. Lillemor kom ikke den 11 desember..

Har hatt litt vondter på morningen i dag, men ikke blitt så mye mer..

Følte det som å måtte veldig på do.. Gjorde det (unnskyld detaljer) og så slapp det liksom. Like greit, for jeg skulle levere S i bhg og så skal vi på noe nisseshow i kveld... Det blir selvfølgelig ikke noe om det blir fødsel, men tipper det går over denne dagen også.

Ikke hatt så veldig mye vondt enda, hadde veldig modningssmerter forrige svskap, hadde håpet jeg skulle få det litt lettere denne gangen. Nå er sofaen god, skal sitte her et par timer og prøve å gjøre ferdig noen strikkeprosjekter...

Ha en fin dag! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, nå var jeg akkurat på vei inn her for å skrive noe om at det var mistenkelig stille i dagboka di. :fnise: Søren også, nå trodde jeg du lå på sykehuset.

Men hun kommer i morgen, vet du. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, nå var jeg akkurat på vei inn her for å skrive noe om at det var mistenkelig stille i dagboka di. :fnise: Søren også, nå trodde jeg du lå på sykehuset.

Men hun kommer i morgen, vet du. :Nikke:

Vi får se.. Velkommen skal hun være :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde masse modningssmerter trudde jeg men var ikke moden når jeg ble satt igang :P Kanskje hun kommer julaften ;)

Jeg kjenner igjen dette fra sist.. Da kom jeg inn med 6 cm.. Tror ikke jeg har like is i magen denne gangen som er det fødsel nr 2.. Kommer til å reise vesentlig før mht at 2 gangs ofte går kjappere, hvertfall på slutten..

Jm sa at antakelig bruker kroppen min lang tid på modning og så når det først er i gang så går det fort. Litt skummelt egentlig :sjenert: har ikke lyst på noe styrtfødsel i bil :P

Hun er selvfølgelig velkommen når som helst, men jeg skulle gi mye for å slippe å reise avgårde akkurat den kvelden :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...