arven1 Skrevet 6. april 2011 Forfatter #441 Del Skrevet 6. april 2011 (endret) I går var sambo og jeg på ny kontroll hos jordmor. Har hatt litt tett oppfølging i og med at jeg har vært så dårlig. Alt står bra til med den lille. Magen VOKSER!og hjerteslagene fant hun med en gang og slagene var fine.... Jordmor fikk følelse Jeg har også guttefølelse,men vet ikke hvorfor.... I allefall,vi fikk oss en overraskelse,jordmor tror nemlig jeg er 18, nærmere 19 uker på vei Livmoren min lå nemlig veldig høyt og magen ligger så vidt innenfor det grønne på kurven på helsekortet, men den er stor til å være 16 uker. Hun sa at hadde det ikke vært for at jeg hadde vært på tidlig UL hadde hun trodd at vi ventet tvillinger,men det gjør vi ikke.Jeg kjenner også mye liv der nede om dagen og det syntes hun var litt uvanlig for første gangs gravid å merke så mye så tidlig.....Men så klart ikke umulig, men det er ikke så ofte. Så det var også en grunn til at hun tenker 18-19 uker for det er da de fleste første gangs gravide merker liv.... Skjønner ingenting av dette egentlig. Magen er stor, men jeg er liten og tynn og trodde det var derfor den var så synlig. For det andre har jeg ikke gått opp i vekt bortsett fra det jeg gikk ned de 3 første mnd. For det tredje vet jeg jo når jeg hadde EL og hadde alle symptomer på det siste syklus.... Jordmor tenkte kanskje at jeg hadde hatt blødning en syklus selvom jeg var gravid, men da hadde jeg vel ikke fått EL.... Hadde EL slim og hele pakka den mnd jeg ble gravid..... Så konklusjonen på dette var at jeg fikk time til UL allerede til tirsdag slik at de er sikker på at UL blir tatt innenfor det tidsrommet den skal taes og for å finne ut hvor langt jeg egentlig er på vei. Tidlig UL viste den gangen at jeg lå en uke foran skjema i forhold til menstruasjonstermin, noe som ikke er rart siden jeg har EL på dag 8 i syklusen...Så menstruasjons terminen min er jo egentlig 15 uker nå... Ååååh, dette blir så spennende. Kanskje jeg vet på tirsdag om vi får eller Sambo gleder seg og greier nesten ikke vente og det gjør ikke jeg heller... Endret 6. april 2011 av arven1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 6. april 2011 #442 Del Skrevet 6. april 2011 Ojojoj, så spennende!! ..kanskje det lå en liten tvilling og gjemte seg på første UL`en? ...snålt det der med følelse på kjønn. Jeg synes eeegentlig at det er noe tull at man har en følelse på hva slags kjønn barnet har, men hadde allikevel en følelse av at det var en gutt, uten at jeg egentlig kan forklare hvorfor. Og det viste seg å stemme Så blir spennende å høre om din magefølelse stemmer! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pasjonsblomst Skrevet 6. april 2011 #443 Del Skrevet 6. april 2011 kjempespennende!!! Åhhh du har sikkert en helt herlig liten mage eller stor, alt ettersom.. Guri, så kjekt å vite kjønnet.. Håper dere får noe godt svar da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mocci Skrevet 7. april 2011 #444 Del Skrevet 7. april 2011 Åh, så spennende med UL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 7. april 2011 #445 Del Skrevet 7. april 2011 (endret) UL allerede på tirsdag! Det blir spennende å se om jordmor har rett med tanke på at du kan ha kommet lengre enn du er. Edit: Jeg begynte også å kjenne liv i uke 15-16, men jeg var ikke kommer lengre på vei av den grunn. Tror det er veldig individuelt når man begynner å kjenne liv. Endret 7. april 2011 av hegejenta30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 7. april 2011 #446 Del Skrevet 7. april 2011 Ja, dette var jo spennende Kanskje du skal legge ut et lite magebilde til oss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Delphina Skrevet 7. april 2011 #447 Del Skrevet 7. april 2011 Er litt misunnelig at dere snart kanskje får vite kjønn, og at du kjenner liv. Kjenner av og til bobling, men tror det er fra tarmene! Kan godt hende det er god vekst inni der altså, siden du er litt stor for å være 16 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teita Skrevet 8. april 2011 #448 Del Skrevet 8. april 2011 Så spennende Jeg har min første jordmortime på mandag. Gleder meg til det. Så spennende å få vite om det er guttebaby eller jentebaby inni magen din Legen min sa han trodde det var en jente, men ville ikke sparke seg selv i leggen som han så, for å garantere noe. Men neste gang jeg skal på UL, altså 16. mai, da får jeg vite det helt sikkert Spennede! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 8. april 2011 #449 Del Skrevet 8. april 2011 Spennende med ul. Kanskje du er lenger ja, men ikke alle magemål utvendig viser riktig da. En kan ha mye fostervann eller noe også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 11. april 2011 #450 Del Skrevet 11. april 2011 Håper alt er bra med deg Arven Lykke til på UL i morra (hvis det er i morgen) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 11. april 2011 #451 Del Skrevet 11. april 2011 Lykke til på UL i morgen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. april 2011 Forfatter #452 Del Skrevet 12. april 2011 Åh, nå sitter jeg og sambo spent og bare venter på å få dra, endelig dagen for UL Har drømt og surret om undersøkelsen i hele natt. Blanding av mareritt og stress.... Mange følelser i sving her nå. Håper alt ser bra ut og at den lille har det fint. Er vi ekstra heldig får vi vite om det blir eller Skal bli godt å få fastsatt hvor langt svangerskapet har kommet. Uansett så har vært veldig aktiv hele helgen. Det er så mye liv der nede nå og det er så rart..... Sambo gruer/gleder seg og sitter stille i soffaen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. april 2011 #453 Del Skrevet 12. april 2011 Så spennende! Lykke til! Håper viser seg fra sin beste side så du kan begynne å handle inn litt klær som ikke er kjønnsnøytrale. Gleder meg til oppdatering senere i dag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. april 2011 Forfatter #454 Del Skrevet 12. april 2011 HURRA!!!! Alt står bra til med den lille. Ingen negative funn på noen ting. Åh,vi ble så lettet. Den lå der og sprellet med armer og bein og så ut som den hadde det morro. Og............ det blir Jippi! Jeg er så glad!!!! Sambo er stolt og lykkelig pappa. Jeg er 17+0 i dag og da stemmer det med mine regninger. Ligger en uke foran menstruasjonstermin, men det visste jeg jo!!! Nå skal det handles inn rosa for alle penga Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. april 2011 #455 Del Skrevet 12. april 2011 Åhhh - så gøy! Gratulerer med en liten i magen!!! Kos deg med babyshopping!!! Tror vi som har vært innom prøveforumet og har lagt inn en ekstra dose planlegging som regel har koll på sånn ca hvor langt vi er på vei! Det hadde jo vært rart om du hadde tatt så feil som hun mente. Ha en fortsatt super dag Arven1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
arven1 Skrevet 12. april 2011 Forfatter #456 Del Skrevet 12. april 2011 Åhhh - så gøy! Gratulerer med en liten i magen!!! Kos deg med babyshopping!!! Tror vi som har vært innom prøveforumet og har lagt inn en ekstra dose planlegging som regel har koll på sånn ca hvor langt vi er på vei! Det hadde jo vært rart om du hadde tatt så feil som hun mente. Ha en fortsatt super dag Arven1 Takk for det Så foreslpørselen din fra tidligere her om magebilde.... Skal tenke litt på det. Er jo litt over gjennomsnittet sjenert, men ikke umulig det kommer. :kgbaby: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hegejenta30 Skrevet 12. april 2011 #457 Del Skrevet 12. april 2011 Gratulerer med liten i magen! Kos deg på babyshopping! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
andemor Skrevet 12. april 2011 #458 Del Skrevet 12. april 2011 for frisk og fin liten frøken i magen! De har det nok fint de små sprellerene våre for tida. God plass i magen foreløpig! Masse plass å boltre seg på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ripsy Skrevet 12. april 2011 #459 Del Skrevet 12. april 2011 Takk for det Så foreslpørselen din fra tidligere her om magebilde.... Skal tenke litt på det. Er jo litt over gjennomsnittet sjenert, men ikke umulig det kommer. :kgbaby: Jeg vet ikke helt hva jeg tør når det er aktuelt heller... Får se hvor anonymt jeg klarer å ta bildet. Enn så lenge er den lille magen litt for liten enda hos meg. Men det er veldig gøy å se magebilder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MonThe Skrevet 12. april 2011 #460 Del Skrevet 12. april 2011 Ååh, så koselig med ei lita prinsesse i magen!! Herlig at alt stod bra til!! Kos dere på handel! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå