lyche Skrevet 12. oktober 2010 #1 Del Skrevet 12. oktober 2010 Velkommen til min trenings og livstilsdagbok. Jeg er ei jente på 28 år som har lyst til å starte å leve sunnere. Jeg er ikke lenger direkte overvektig men har noen "jålekilo" som jeg vil ned. Har annlegg for å legge lett på meg, så jeg må jobbe hardt for å ikke gå opp vekt. Har gått ned 8 kg på med Grete Roede kurs i vår, og ønsker nå å gå ned ca 6 kg til, men de siste kiloene sitter hardt. Men aller viktigst er å få til en livstilsendring med fokus på trening og sunn mat. Jeg fikk en sønn i fjor sommer og jeg er motivert til å gjøre endringer for å skape gode vaner for familien, så mine barn skal slippe å slite med de samme tingene som jeg. Mine 2 største utfordringer er: snophunger og å prioritere trening. Jeg er ganske flink til å lage sunn mat i hverdagen, men sliter med at jeg i tillegg spiser en hel haug med snop og søtsaker. I perioder er jeg bedre/verre enn ellers. Nå har jeg bestemt meg for å ha fullstendig sukkerstopp frem til jul for å "detoxe" kroppen, og foråpentligvis få litt bukt med søthungeren. Jeg har også ambisjoner om å få til trening 2 ganger i uken. Kommer tilbake med flere utfordringer og mål senere. Håper flere her inne i treningsdagbøkene kan motivere og bidra med sine råd og synspunkter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #2 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg er så heldig å ha søsteren min med på laget, vi skal sammen jobbe for et sunnere liv. Vi har laget en avtale for å motivere hverandre litt. Her er hovedtrekkene: *Fullstendig sukkerstopp fra 11.oktober til 23. desember. (litt over 10 uker) Belønning hvis oppnådd: En gave fra den andre til verdi ca 500 kr. *Poengsystem for trening og mat: 1 trening = 10 poeng 1 hjemmelaget sunn middag = 10 poeng ukas utfordring = 10 poeng. 1 poeng = gave til 1 kr, samles opp i perioden 11.okt-23.des. Max poeng per uke = 50 (må jo begrense litt.) Totalt oppnåelig poeng = 11 uker x 50 poeng = 550 Dvs at vi tilsammen kan oppnå å få en gave til 1050 kr av den andre når perioden er slutt hvis vi klarer å samle nok poeng. Jeg trenger litt sånt for å klare å motivere meg, så det er perfekt at søsteren min vil være med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 12. oktober 2010 Jeg trenger en plan for hvordan jeg skal klare å nå målene mine: Jeg skal prøve å identifisere de største problemeneområdene/utfordringene og kanskje mulige løsninger: *Jeg spiser når jeg kjeder meg/ Løsning: Jeg må ha sunn mat tilgjengelig til de situasjonene. Grønnsaker med dip, cherrytomater, skyr, VANN *Jeg er avhengig av sukker Løsning: Kutte ut sukker helt i en periode, fokusere på at det ikke er godt for meg. *Jeg er ikke glad i å trene Løsning: finne treningsform som jeg liker, har meldt meg inn på 3T treningssenter, prøve forskjellig der *Jeg mister for lett motivasjon/fokus Løsning: Ha klare mål. Skrive dagbok her på KG, lære meg fokuseringsteknikker, ha belønninger for å oppnå delmål Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 13. oktober 2010 Forfatter #4 Del Skrevet 13. oktober 2010 Ukens utfordring er å drikke 2 liter vann hver dag. Jeg klarte det ikke på mandag, så da har jeg vel allerede tapt den, men prøver likevel å klare det resten av uka. Nå skal jeg bare drikke 2 glass før sengs så er jeg i mål i dag også. Dag 3 på sukkerstoppen har gått suverent. T.o.m da mannen min i dag ville ha snop, fikk ikke jeg lyst på det. Tenkte nesten ikke på det engang. Så jeg er veldig stolt av meg selv, spesielt fordi jeg ble gående litt lenge uten mat på skolen i dag. Ukens poeng: Mandag: 0 (Findus frossenpose) Tirsdag: 0 (Kantinemiddag) Onsdag: 10 (hjemmelaget wok) Totalt: = 10 Plan resten av uka: Torsdag: laks med agurk og fullkornsris + trening Fredag: Kylling med tomat, hvitløk, chili og basilikum Lørdag: Grønnsakspai + trening Søndag: Pastarett + trening Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Må bare skryte av meg selv. Min yngre søster (vi går på samme universitet) kom glad bort til meg i dag og sa at hun hadde med en overraskelse til oss i lunchen; sjokoladekake! *sukk* måtte bare si at jeg har sukkerstopp og dessverre ikke kan spise, men AKK så fristet jeg ble. Men jeg sto i mot. Heldigvis spiste hun den ikke rett foran meg, da hadde det nok blitt vanskeligere. *flinke lyche* I dag skal jeg trene Må jo sanke poeng Endret 14. oktober 2010 av lyche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #6 Del Skrevet 14. oktober 2010 Så forresten et intervju med Erna Solberg en gang, hun hadde lært seg en fokuseringsteknikk av en rådgiver hvor hun hver morgen eller flere ganger om dagen satte pekefingeren mot pannen og sa høyt; jeg skal (..) (fyll inn det som passer) og så for seg selv som f eks statsminister. Tenkte jeg skulle prøve det for å hjelpe å holde fokus. Min setning skal være; "Jeg skal ta sunne valg i dag." Jeg vill visualisere meg selv som sprek. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 14. oktober 2010 #7 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei og lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 14. oktober 2010 Hei og lykke til Takk kjære deg Nå ligger jeg på sofaen og sløøøøver... Ehm.. Men jeg skal ut å trene altså.. Snaaart.. veldig snaaart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) Ukens poeng: Mandag: 0 (Findus frossenpose) Tirsdag: 0 (Kantinemiddag) Onsdag: 10 (hjemmelaget wok) Torsdag: Kylling med tomat, hvitløk, chili og basilikum+ trening =20 Fredag: laks med agurk og fullkornsris Lørdag: Grønnsakspai + trening Søndag: Pastarett + trening Totalt: = 30 Endret 14. oktober 2010 av lyche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 14. oktober 2010 Forfatter #10 Del Skrevet 14. oktober 2010 (endret) *drar meg saaakte opp av sofaen* 3T here I come.. Edit: *flinka har trent* 25 min ellipse 15 min sykkel 20 styrke ... og jeg har meldt opp at jeg vil ha barnepass på lørdag kl 09.00 så da er det en spiningtime som venter på meg.. Endret 14. oktober 2010 av lyche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 15. oktober 2010 #11 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så flink du er! Stå på!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 15. oktober 2010 Forfatter #12 Del Skrevet 15. oktober 2010 Så flink du er! Stå på!!! Jepp, nå er det kvelden på meg. Skal jo opp tidlig og trene i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 16. oktober 2010 (endret) Ukens poeng: Mandag: 0 (Findus frossenpose) Tirsdag: 0 (Kantinemiddag) Onsdag: 10 (hjemmelaget wok) Torsdag: Kylling med tomat, hvitløk, chili og basilikum+ trening =20 Fredag: laks med agurk og fullkornsris (var lenge på skolen, så det ble bare brødmat til middag) = 0 Lørdag:Pasta med tomat og kjøttsaus+trening = 20 Søndag: Pastarett + trening Utfordring: 2 liter vann hver dag = 0 Totalt: = 50 Da har jeg vært på spinning. Det var digg, skal se om jeg får meldt meg på i morgen også. Endret 18. oktober 2010 av lyche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 16. oktober 2010 Forfatter #14 Del Skrevet 16. oktober 2010 Nå har jeg vasket hele leiligheten, burde nesten få poeng for det også Digg å ha det gjort hvertfall, nå kan vi kose oss resten av helgen. I morgen blir det svømming i pirbadet med lillegutt, blir moro å se ham i aksjon i vannet. Er lenge siden vi har hatt ham med dit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 18. oktober 2010 Forfatter #15 Del Skrevet 18. oktober 2010 (endret) Æsj, nå har jeg og blitt syk etter at omtrent alle i omgangskretsen har vær det. Så det ble ikke flere poeng på meg forrige uke.Dåårlig form i dag, så jeg er spent på formen i morgen. Tror jeg må ta meg en legetur om det ikke blir bedre. Oppsummering forrige uke: knallfornøyd med starten. Merker allerede stor forbedring i sukkersuget, og jeg hadde gått ned hele 1,8 kg på vekta. (men stoler ikke helt på den siden jeg er syk nå, sikekrt en del væsketap også). Maten gikk ganske bra, og 2 treninger er jeg fornøyd med. Jeg vet at om jeg ikke hadde blitt syk på søndag hadde jeg trent da også. Ukens utfordring: drikke minst 2 liter vann hver dag (samme som forrige uke ) Plan for uka; Mandag: Viltgryte (fra ferskvaredisken) = 0 Tirsdag: Ishavsrøye med potet, agurk og tzatziki = 10 Onsdag: Ovsrett med grønnsaker og kyllignbryst + trening Torsdag: Linsesuppe Fredag: Sydhavsgryte med torsk + trening Lørdag: Hjemmelaget hamburger + Trening Søndag: Hjemmelaget Lasagne + Gåtur med staver Totalt = 10/50 poeng Endret 19. oktober 2010 av lyche Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 19. oktober 2010 Formen er ikke utpreget bedre i dag, så det blir rolig dag på meg. Er en liten tur på skolen for å finne litteratur til en oppgave jeg skal skrive. Håper å få til en trening i morgen. Skal se om jeg klarer å grave frem pulsklokka mi, så får jeg fulgt mer med når jeg trener at jeg ligger i riktig "sone" og får mest mulig ut av treningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #17 Del Skrevet 19. oktober 2010 Ble visst hjemmlaget middag i dag da jeg dro tidligere hjem fra skolen fordi jeg ikke var i form. Hadde fortsatt råvarer i kjøleskapet fra middag som ikke ble laget i helgen, så da ble det deilig fisk i dag istedet. Og sønnen min på 15 mnd elsket det også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viribus Skrevet 19. oktober 2010 #18 Del Skrevet 19. oktober 2010 He he. Så flink du er! Er formen bedre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 19. oktober 2010 Forfatter #19 Del Skrevet 19. oktober 2010 He he. Så flink du er! Er formen bedre? Litt, men ikke helt. Håper på markant bedring til i morgen. Er helt syykt tett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lyche Skrevet 20. oktober 2010 Forfatter #20 Del Skrevet 20. oktober 2010 Formen er faktisk litt bedre i dag. Følte meg ikke bra i morges akkurat, men nå er det ikke så verst. Det var fullstendig KAOS på veiene her i byen i dag, maaange som kjørte på sommerdekk på speilblank is Kaaanskje jeg drar på trening i dag, evt går meg en tur med stavene. Og i dag blir det visst kantinemiddag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå