Gå til innhold

Nå starter det..


lyche

Anbefalte innlegg

Nei, tror faktisk det er ganske mange som ønsker en treningspartner. Det gjør det lettere å gå på treningen + at det øker motivasjonen og forplikter. Du kan jo gå på kurs og prøve å bli kjent med noen der...

Jeg er så heldig at ei venninne har meldt seg inn på samme senter som meg. Vi har allerede avtalt flere treninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flink du er! Var du god å svett etterpå eller?

Kan du ikke komme i prat med noen som er på spinning og styrketimen da?

Syns nesten folk er litt for ivrige der jeg trener jeg. Jeg kan stå naken i dusjen og folk stikker hue inn; "Kjempe bra time i dag altså, hu Maren kan jaggu sette opp harde timer"..

Men lapp fungerer vel det også :) Jeg syns ikke det er dumt. Sikkert mange som tenker som deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg var kjempesvett. Spinning er helt fantastisk kondisjonstrening :) Jeg får prøve å se om jeg tør å ta kontakt med noen i timen, men foreløpig er det ingen som har utmerket seg som spesielt snakkesalige sånn som hos deg. :ler:

I dag har jeg vært på Pump-time. Det var bra styrketrening. Jeg var litt redd for å ta på for mye vekter, så jeg endte med å ta på litt for lite, og jeg ble ikke såå sliten som jeg kunne blitt. MEn musklene mine er sikkert glad for det i morgen. Må jo være greit å ta det litt rolig første gangen man er på en sånn time.. :sjenert:

Har faktisk avtalt trening med ei veninne i morgen. Hun trener på et annet senter enn meg, så det blir en prøvetime der bare. Men kjekt å ha noen å trene sammen med hvertfall.

Og på GR-kurset i kveld hadde jeg gått ned 1,5 kg :hoppe: Det var jeg glad for, for forrige uke gikk jeg OPP 500 g, og det var ikke noe moro :nei:)

Så da har jeg akkurat 5 kg til jeg vil ned tror jeg. (klarer ikke bestemme meg for om det er 4 eller 5... må se når jeg kommer dit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*holder fingeren mot panna og tenker sunne tanker*

Blir veldig motivert av å ha så stor vektnedgang som i går, håper jeg klarer å gå ned kommende uken også, men vet at det er vanskelig etter en sånn uke. Derfor må jeg være suuuperflink med maten, og med trening. Ligger an til å bli hvertfall 4 treninger denne uken, og det er jeg jammen meg knallfornøyd med, hvis jeg klarer å følge planen min nå i helgen.

Hvis jeg er ekstra flink nå, så kanskje jeg klarer å få på meg favoritt-vinter-buksa mi, en svart cord-fløyel bukse. Den er så god nå som det er iiiiskaldt i bartebyen :fryse: Men den har ikke passet på 3 år nå tror jeg :fnise:

Dessuten så trenger jeg egentlig en ny bukse, og jeg vil ikke kjøpe ny før jeg passer den str jeg vil. Men akkurat nå har jeg bare 2 bukser, så jeg må gå en del i kjole og skjørt også for å få dagene til å gå opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er uken over og det ble veldig full pott denne gangen. Lagde faktisk 3 nye oppskrifter da vi hadde gjester i dag, og jeg bestemte meg for å plutselig prøve å lage moussaka. Den ble veldig god :)

Og treningen har også gått kjempefint denne uken. Fikk til 4 treninger, og det er jeg superfornøyd med :hoppe: Skal prøve å få til det samme neste uke. Har allerede avtalt en trening på onsdag med ei venninne.

Forslag til neste ukes utfordring; Skrive ned alt vi spiser hver dag og legge ut på forumet her inne. + regne sammen kaloriene en ukedag, og en helgedag, for å få et overblikk over om vi får i oss for mye eller alt for lite og om vi skeier ut i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er uken over og det ble veldig full pott denne gangen. Lagde faktisk 3 nye oppskrifter da vi hadde gjester i dag, og jeg bestemte meg for å plutselig prøve å lage moussaka. Den ble veldig god :)

Og treningen har også gått kjempefint denne uken. Fikk til 4 treninger, og det er jeg superfornøyd med :hoppe: Skal prøve å få til det samme neste uke. Har allerede avtalt en trening på onsdag med ei venninne.

Forslag til neste ukes utfordring; Skrive ned alt vi spiser hver dag og legge ut på forumet her inne. + regne sammen kaloriene en ukedag, og en helgedag, for å få et overblikk over om vi får i oss for mye eller alt for lite og om vi skeier ut i helgen.

Det blir jo peace of cake for deg som gjør dette under GR-kurset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo peace of cake for deg som gjør dette under GR-kurset.

Ja men problemet er at jeg ikke er så flink til å skrive lenger... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 ristede skiver hjemmelaget grovbrød med lettere brunost + vann + omega3 og multivitamin

Lunch: 2 brødskiver med smøreost naturell, pastrami og agurk + vann

Mellom: 2 klementiner, 1 banan + vann

Middag: Wok med grønnsaker, svinekjøtt og karrisaus + vann

Kvelds: Skyr (yoghurt) + vann

Fornøyd med dagen matmessig. Spiste litt stor porsjon middag så er veldig mett nå. Fikk ånden over meg i går kveld, og bakte 2 brød :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 skiver grovbrød med egg og smør

Lunch: 2 skiver brød med gulost og smør

Mellom: 2 klementiner, 1 eple, skyr

Middag: Pasta med kyllingkjøttdeig og tomatsaus

Trim: 1 time på trimsykkel

*********

Titter innom bøkene deres i morgen, nå er det natten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg på spinning, gleder meg nesten litt. Den verste støl og stivheten fra forrige uke er borte nå, og jeg merker at jeg har mer energi. Jeei, det begynner å gi resultater. Jeg kommer nok aldri til å bli glad i å trene, men hvis jeg kan hate det bare litt mindre er det fint :ler:

I dag blir det sei til middag. Har fremdeles mål om minst 2 fiskemiddager i uka, og det går ganske bra. Skal se om jeg finner en spennede oppskrift nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Foccaccia med kyllingbryst, tomat agurk og fetaost.

lunch: Fiskesuppe med 1 rundstykke

Mellom: 1 banan, 1 klase grønne druer, yoghurt

Middag: Ovnsbakt sei med grønnsaker og villris.

Endret av lyche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Lyche!

Kan du hjelpe meg å regne sammen dagens (onsdag) kalorier? Denne dagen er representativ for hvordan jeg pleier å spise på hverdagene...

GID :hug:

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns du spinningen var gøy??

Syns det er så deilig når svetten renner, instruktøren skriiiker og musikken dunker :D (Men jeg er aldri med selv.. :sjenert: )

Den middagen så god ut! Kunne hatt den i dag, men det er så kjedelig å lage mat til seg selv. Gubben jobber overtid i hele kveld :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg synes forsåvidt det er deilig jeg og. Når jeg kjenner at jeg virkelig har tatt i liksom. Men dørstokkmila er bare så ueeendelig lang noen ganger... ;)

Ble ikke spinning på meg i går da, jeg var litt sen å melde meg på, og så ble det fullt. Men jeg løp på tredemølla i 40 min (dvs 20 min jogging, og 20 min rask gåing, tør ikke mer pga beina enda) og så tok jeg 30 min styrke på apparater etterpå. Ble god og svett, så det var ei bra økt.

Likevel har jeg gått opp denne uka :kjefte: Veide meg i dag tidlig, og jommen viste den 600g opp fra forrige uke. Jeg holder på å bli sprø av at vekta ikke vil ned nå. Har stått ganske stille (eller opp og ned som en jojo) i hele høst og det begynner å tære på motivasjonen. Har vært suuuuperflink denne uken, og det ligger an til hele 5 treninger, og da blir jeg ekstra frustrert.

:sinna: :sinna: :sinna: :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det gulasj-suppe til middag:

Gulasjsuppe fra Ungarn[/b) 4 pers

600 g flatbiff av storfe

3 poteter

2 løk i biter

1 rød paprika

1 båt hvitløk

2 ss olje

3 ss tomatpuré

1 l kjøttbuljong tillaget

1/2 purre

2 ts paprikapulver

1 ts oregano

1 ts salt

1/2 ts pepper

Slik gjør du:

Skjær kjøttet i terninger, ca. 3 x 3 cm og paprikaen i strimler. Skjær poteter og løk i terninger og purre i ringer. Fres løken i en kjele, ha i kjøtt og presset hvitløk og brun lett.

Rør i tomatpuré og tilsett poteter, purre, paprika og buljong. La det koke ca. 20 - 30 minutter. Smak til med krydder.

Server med godt brød.

Tips: Hvis du ønsker en mer sterker suppe, kan du tilsette litt chili. Server gjerne tørket, knust chili på bordet, så hver enkelt kan krydre selv etter hvor sterk dem ønsker suppen.

kcal per porsjon: ca 300 + evt brød

Denne er nesten best dagen etter, så lag dobbel porsjon og spis 2 dager på rad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det gulasj-suppe til middag:

Gulasjsuppe fra Ungarn[/b) 4 pers

600 g flatbiff av storfe

3 poteter

2 løk i biter

1 rød paprika

1 båt hvitløk

2 ss olje

3 ss tomatpuré

1 l kjøttbuljong tillaget

1/2 purre

2 ts paprikapulver

1 ts oregano

1 ts salt

1/2 ts pepper

Slik gjør du:

Skjær kjøttet i terninger, ca. 3 x 3 cm og paprikaen i strimler. Skjær poteter og løk i terninger og purre i ringer. Fres løken i en kjele, ha i kjøtt og presset hvitløk og brun lett.

Rør i tomatpuré og tilsett poteter, purre, paprika og buljong. La det koke ca. 20 - 30 minutter. Smak til med krydder.

Server med godt brød.

Tips: Hvis du ønsker en mer sterker suppe, kan du tilsette litt chili. Server gjerne tørket, knust chili på bordet, så hver enkelt kan krydre selv etter hvor sterk dem ønsker suppen.

kcal per porsjon: ca 300 + evt brød

Denne er nesten best dagen etter, så lag dobbel porsjon og spis 2 dager på rad :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...