Gå til innhold

Nå starter det..


lyche

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hehe, det er godt vi inspirerer hverandre.

Nå er jeg leeeeei av å være sylteforkjølet, men merker bedring dag for dag, så da er det vel håp i enden. And just for the details; snørret er seigere og gulere, så da er vel bakteriene på vei ut?

Jeg har meldt meg på nytt Grete Roede kurs, og denne gangen er jeg litt mer motivert til å følge opplegget ordentlig, uten utskeielser. Så da skal jeg klare å nå vektmålet mitt før jul. Og det er jo en ekstrabonus. Kurset begynner på mandag, men jeg følger opplegget allerede, så dette blir enkelt :gjeiper:

Åh, jeg kan nesten ikke tro at jeg er på min 11. dag UTEN noe snop. Jeg er sabla stolt. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ukens utfordring: drikke minst 2 liter vann hver dag (samme som forrige uke ) = 10

Plan for uka;

Mandag: Viltgryte (fra ferskvaredisken) = 0

Tirsdag: Ishavsrøye med potet, agurk og tzatziki = 10

Onsdag: Ovnsrett med grønnsaker og kyllignbryst + trening = 10 (ble ikke trening)

Torsdag:Kantinemiddag (men den var sunn da)

Fredag: laks med ris, grønnsaker og saus = 10

Lørdag: Hjemmelaget pizza m/ grov bunn = 10

Søndag: Hjemmelaget pizza+trening = 20

Totalt = 50/50 poeng

Endret av lyche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er mye bedre idag. Har ikke vondt i halsen, og er bittelitt mindre tett. Det er nyydelig vintervær med sol og snø, så jeg har lyst å gå en tur med stavene når mannen min kommer hjem. Jeg har vært hjemme med sønnen min i dag, da vi har hatt elektriker som har montert ny porttlf.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sunnhetsplaner for helgen? Vet ikke helt ennå. I dag har jeg ryddet og vasket hjemme + gjort noe jobbting.

I morgen tenkte jeg å dra på trening. Ellers vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre i helgen... Litt avhengig av andre. Pappa skal hjelpe meg litt med redigering av film, og skal kanskje møte ei venninne, men har ikke avtalt noe tidspunkt ennå. Hvis det er fint vær på søndag har jeg lyst til å gå en tur.

Godt du begynne å føle deg bedre :)

Vi må finne en utfordring for neste uke. Skal vi ta den med å lage matpakke hver dag? (ikke de dagene vi ikke er på jobb/skole..)

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var ukas poeng samlet: full pott.

Totalt hittil i perioden:

Uke 1: 50

Uke 2: 50

Totalt = 100

+ Sukkerstopp = 500 (har de jo inntil jeg (ikke) mister de ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er veldig stolt av meg selv i helgen. I går hadde vi venner på besøk, og siden jeg følte at vi måtte tilby noe snacks, så ba jeg mannen kjøpe inn noe. Det ble kjøpt inn brus, potegull og dumle-sjokolade. Selv hadde jeg et lite lager av grønnsaker i kjøleskapet, så jeg kuttet opp og lagde til dip.

Jeg rørte ikke noe av det usunne, og koste meg faktisk med grønnsakene og dip'en. Jeg drakk et glass eplejuice når de andre drakk brus. Det morsomme var at de andre faktisk spiste masse grønnsaker før de gikk løs på snopet( jeg hadde heldigvis laget masse), så det er tydelig at det er flere som liker å ha sunne alternativer.

Det ble masse snop igjen siden de andre spiste mye grønnsaker også, og heller ikke i dag har det fristet veldig. Eller jo, jeg er glad for at mannen tok de siste 7 dumlene (ja, jeg telte :sjenert: ) i dag, for de hadde nok blitt liggende å rope på meg om de ikke forsvant.

Så denne helgen har jeg ikke engang kjøpt snack a jack (?), wow, det føles utrolig godt å ha gjennomført en slik helg.

:danser: :danser: :danser: :danser: :danser: :danser:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er!

Hm, fikk du full pott på poengene forrige uke? Var det ikke en dag eller to du ikke klarte å drikke nok vann??? :gjeiper:

20%? det høres jo bra ut!! Bare 80% igjen! Woohoo!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det var forsåvidt det, men jeg lagde mange middager og trente 3 ganger. Men man kan kansje ikke hente inn poengene sånn igjen :gjeiper:

jeg skal ikke jukse, så det er bare å komme med reglene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne trikse og mikse med 40 av dem. Utfordringen var enten eller... Var det ikke det vi ble enige om? Ikke for å være pirkete altså... Jeg synes du er flink og dette opplegget vårt (tro det eller ei) motiverer veldig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kunne trikse og mikse med 40 av dem. Utfordringen var enten eller... Var det ikke det vi ble enige om? Ikke for å være pirkete altså... Jeg synes du er flink og dette opplegget vårt (tro det eller ei) motiverer veldig :)

Okei, da sier vi det sånn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde veldig lyst på kanelbolle som ble solgt på på tilbud i kafeen til 9 kroner i dag. De så veeeldig gode ut. Men rørte Lyche noe? Nei :danser:

Og så var det noen søte skolejenter som solgte muffins og sjokoladekake til et godt formål i gangen på skolen. Rørte Lyche noe? Nei :danser:

Også var det 2 for1 tilbud på favorittsjokoladen til Lyche i kiosken hvor Lyche skulle kjøpe seg youghurt. Rørte Lyche noe? Nei :danser:

*Lyche er flink*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, er stolt selv. I går hadde vi is med kiwisaus til dessert. Jeg var kjempeflink og spiste ikke noe is, bare kiwisaus, det ble jo litt som en smoothie. Problemet er bare at jeg nok spiste litt mye, er seriøst dårlig i magen i dag. Det har kommet ut i begge ender, og det er ikke snakk om å dra på skolen enda, sånn som formen er nå. Så ukens lærdom: kiwi er tøftt for magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke turt å spise noe i dag, fordi jeg er såpass dårlig i magen, så det ble en særdeles rolig dag på meg i dag. Hadde tenkt å trene, men orker rett og slett ikke. Får ta det igjen i morgen og helgen.

I morgen kommer mamma på besøk, og jeg må innrømme at jeg er litt spent på hvordan det skal gå. Det er jo ikke til å stikke under en stol at mange av de dårlige vanene vi har lagt oss til opp gjennom årene kommer nettop hjemmefra. Så det blir nok en liten utfordring å ha henne her sånn mat-messig, men jeg har forstått det slik at hun selv går på en form for diett nå, så kanskje blir det ikke så ille. Hun prøver ut noe lav-karbo-greier tror jeg, for hun skulle ikke spise noe ris, potet og pasta, osv.

Skal prøve å google litt etter gode oppskrifter, så vi ikke ødelegger opplegget hennes helt når hun er her da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

He he. Var akkurat på butikken for jeg hadde lyst på noe frukt. Det var masse kiwi der, men den droppet jeg. Den fikk meg i hvertfall til å tenke på deg!!!

Det går bra med mamma på besøk. Bare si at du er i en sukkerfri periode. Det vil nok hjelpe henne også hvis du tar hennes opplegg på alvor. Kanskje hun og blir mer motivert? Det går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag besto matpakken av:

3 brødskiver med leverpostei

5 cherrytomater

1 gulrot i biter

Føler jeg har "jukset" litt denne uken mtp utfordringen, har jo bare vært på skolen 2 dager, men det skal en tur i morgen og da, så det blir jo en dag til. Men jeg slapp nok litt billig unna ja.. Men det viktigste er at jeg spiser jevnt og det gjør jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fikk jeg endelig poeng for trening. Jeg gikk fra byen og hjem, det tok 1 time og 3 kvarter og da gikk jeg ganske raskt og ble sliten og svett.

Så da har jeg 40 poeng hittil, skal på 3T en tur i dag, så da får jeg de siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk dagens trening? Og hva skal vi ha som neste ukes utfordring? Jeg tenker kanskje å lage to forskjellige fiskemiddager?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...