Gå til innhold

Nå starter det..


lyche

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det ble full pott forrige uke. Jeg dro ikke på 3T i går, men gikk laang tur med mannen min og hunden til mamma. Vi gikk i godt over 2 timer, og da holdt vi høyt tempo. Vi utforsket området rundt her litt, gikk til et vann i bymarka og gikk rundt det.

Så da ble det 50 poeng forrige uke, og 140 totalt. :)

Det gikk kjempefint å ha besøk. Var koselig å se mamman sin igjen :sjenert:

I dag skal jeg på spinning kl 2045 og så har vi spist fiskekaker til middag i dag, så da er det poeng i boks allerede :hoppe:

Og vi er 30% ferdig med sukkerstoppen :danser: :danser:

Planen for denne uken:

Mandag : Fiskekaker, potetstappe, og revet gulrot + spinning = 20 poeng

Tirsdag: Laks med wokede grønnsaker

Onsdag: Kantinemiddag

Torsdag: Hjemmelaget pizza + trening

Fredag: Spaghetti og kjøttsaus

Lørdag: trening

Søndag:trening

Endret av lyche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello little siss!

Er motivasjonen litt laber om dagen?

Bare tenk på gevinsten. :vekt: Tenk hvor deilig du føler deg etter en vel gjennomført treningsøkt. Tenk på hvor godt det er når formen blir bedre, buksa vokser og selvtilliten er på topp. Og ikke minst: hvor mye du motiverer meg ved å gjøre dette sammen med meg!

Stå på! :pisk: Dette klarer vi! :tommelopp:

Glad i deg! :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for motivasjon. Ja, den er litt laber om dagen, men det går faktisk overraskende greit likevel. Dvs jeg har ikke lyst på snop ol. og det er jo bra. Treningen er det verre med. Fikk bare til en trening denne uken. Er ikke alltid så lett når man har en liten en, og mannen har vært borte i helgen, så da har jeg vært alene. Var for sent ute til å booke barnepass på treningssenteret, så da ble det dårlig med trening.

Jaja, får ta det igjen kommende uke. Kanskje vi skal ha som utfordring å få til 4 treninger? Det er mye, men vi har godt av det.

Det ble 40 poeng på meg denne uken da. Har laget middag så og si hver dag, men gidder ikke ta treningspoengene fra det, for det er liksom ikke noe utenom det vanlige. Jeg fikk til utfordringen da. Vi hadde fiskekaker på mandag, og i dag hadde vi ishavsrøye. :)

Så totalt er jeg vel oppe i 180 poeng, stemmer ikke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, vi kan ta fire treninger som neste ukes utfordring. Skal møte personlig trener på fredag, så det passer i grunnen bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter. :)

Får prøve å lage en god plan denne uken, så jeg får tid til alle treningene.

Mandag: Satt lenge på skolen og spiste bare brødskiver til middag.. 0 poeng

Tirsdag: Kyllingfilet med ris, brokkoli og saus = 10 poeng

Onsdag: Lettvint pølsepanne (se oppskrift under) + trening

Torsdag: Rocka fiskekaker ( se oppskrift under)+ trening

Fredag: hjemmelaget pizza

Lørdag: trening

Søndag:Trening

Fikk en "hjemmelekse" på GR-kurset, og det var å lage en 'sunn helg', men likevel kose seg. Så det blir en slags utfordring det og.

Lettvint pølsepanne: 4 porsj

600 g røkt kjøttpølse (mager)

6 kokte poteter

1 løk

3 fedd hvitløk (finhakket)

1/4 ts chilipulver

1 bokd hermetiske tomater

1 ts salt

1/2 ts pepper

Del pølser og poteter i passe biter. Hakk løk og hvitløk og fres i stekepanne med smør til blank. Tilsett pølsebiter, poteter, chilipulver sammen med løken. Hell over de hermestiske tomatene og la trekke i 15 min. Smak til med salt og pepper, server med salat.

Jeg tenkte å tilsette litt brokkoli og gulrøtter samtidig som pølsebitene istedetfor å servere salat til.

WOK m/fiskekaker: 4 porsj

600 g fiskekaker

2 gulrøtter

1 paprika

1kinakål

1 boks vannkastanjer

2 fedd hvitløk

2 ss ingefær

1 ss olje

5 ss soyasaus

5 ss østerssaus

Finhakk hvitløk og ingefær. Skjær fiskekakene i store terninger, og gulrøtter, paprika og kinakål i strimler. Fres hvitløk og ingefær i 3 min, legg i fiskekaker og gulrøtter og fres i 4-5 min. Ha deretter i kinakål, paprika og vannkastanjer og fres i ytterligere 3-4 min. Tilsett til slutt soya og østerssaus og la det bli gjennomvarmt. Server med fullkornsris.

Denne retten er enkel å jukse litt ved å kjøpe frosne wok-grønnsaker og ferdig wok-saus.

Endret av lyche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunn helg:

Tenkte å lage fruktsalat til dessert på lørdag, som en del av 'sunn helg'-prosjektet. Tenkte også å bestille sushi en av dagene. Det er godt og sunt, og gir litt ekstra kos-følelse, siden jeg ikke lager maten selv, nesten som å bestille pizza, bare mye sunnere :)

På fredag tenkte jeg og lage hjemmelagde knekkebrød. Disse har fått veldig mye skryt av andre på Grete Roede-kurs, så nå må jeg bare prøve de ut selv. Hvis de blir vellykkede er det kanskje er godt tips til julegave til W&M og farfar og L? En litt fin boks med knekkebrød og oppskrift? Og kanskje en god ost og ripsgele, eller noe annet eksotisk. :)

Hjemmelaget knekkebrød

3 dl sammalt rug, grov

3 1/2 dl havregryn, lettkokt

1 dl kruskakli

1 dl sesamfrø

1 dl linfrø

2 dl solsikkefrø

1 ts salt

7 dl vann

Slik gjør du:

Bland alt sammen til en røre. Dekk to stekeplater med bakepapir. Smør blandingen utover platene med slikkepott slik at det blir et tynt lag jevnt utover plata. Lag ruter med slikkepotten. Stek i ca 40 minutter på varmluft, 185 grader. Åpne ovnsdøra 2-3 ganger for å slippe ut damp.

Sett ned temperaturen på ovnen til 100 grader. Del opp knekkebrødene og ta bort bakepapiret. Legg knekkebrødene oppå en rist og la de stå i ovnen til de har blitt sprø (ca 45-60 minutter).

La de avkjøles helt på rist, før de legges i en tett boks.

Andre gode forslag til 'sunn helg'-kos?

Endret av lyche
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må skrive litt hver dag for å holde motivasjonen oppe. I dag skal jeg trene, det må jeg for å klare utfordringen denne uken. Men jeg er invitert bort også, så jeg må virkelig jobbe for å få tid til det.

Det er bra det, trenger å bli utfordret på dette med å prioritere trening. Jeg lese i GR-boka at trening er ikke noe man får tid til, man tar seg tid. Og det er helt rett, jeg må rett og slett ta meg tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke dere er! :)

Hei, så koselig med nytt fjes i boka mi :)

************

Kom meg endelig på trening i går. Det var godt å få rørt litt på seg. Skal trene styrke og så på spinning i kveld igjen, så nå er er jeg i gang :trene:

Ble satt ned til å kun spise 1300 kcal på GR kurs denne uken, så er suuulten heeele tiden. Men det går vel over når jeg venner meg til det. Har ikke gått ned noe særlig de siste ukene, så da var det på tide med en endring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke meningen at du skal være sulten? Trodde poenget var å være mett, spise mange, men små måltider for å lettere motstå fristelser?

Dessuten sies det at de siste kiloene er de vanskeligste. De kan sitte en stund før de forsvinner.

Bare stå på! Så lenge du holder deg til opplegget og trener, går det den rette veien!!! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er vel ikke meningen at du skal være sulten? Trodde poenget var å være mett, spise mange, men små måltider for å lettere motstå fristelser?

Dessuten sies det at de siste kiloene er de vanskeligste. De kan sitte en stund før de forsvinner.

Bare stå på! Så lenge du holder deg til opplegget og trener, går det den rette veien!!! :blomst:

Neida, er bare jeg som er vant til å spise mer, og da tenker jeg på mat hele tiden. Men det går bedre allerede faktisk, så jeg er ved godt mot. Men håper at det hjelper å spise mindre kcal. Er lei av å stå stille på vekta nå, eller gå opp og ned som en jojo som er det jeg har gjort.

Jeg kom meg på trening igjen i går, så da har jeg 40 poeng i boks denne uka, nå gjenstår to treninger for å få til utfordringen. Det skal jeg klare. Jeg jogget faktisk 20 min i går, det er jeg stolt over. Pga at jeg veldig lett får beinhinnebetennelse har jeg ikke løpt de siste årene. Men nå har jeg prøvd meg på et 12 ukers opptrenings-løpeprogram fra löplabbet, og så langt går det bra, er kommet til uke 6. Håper håper håper bare det holder seg. Jeg er egentlig litt glad i å jogge, for det er så effektiv trening, derfor er det litt surt at beina skal stoppe det.

I kveld skal jeg spise sushi :hoppe: Sunn take-away mat, det liker vi :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært suuperflink og vært skikkelig husmor :) Jeg har bakt brød! :dåne: Og så hadde vi hjemmelaget pizza med grov bunn til middag, Hadde egentlig tenkt å lage knekkebrød også, men nå er det blitt så sent at jeg tror det må vente til i morgen.

Jeg har vært på trening også. Først tok jeg 25 min styrketrening, og så var jeg på pulsspinn etterpå. Så nå mangler jeg bare trening i morgen, så er utfordringen i boks :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er helt imponert. Hvordan får du det til??? Jeg synes det er tiltak bare å smøre på skiva... Bøyer meg i støvet! Blir spennende å høre om hvordan knekkebrødene blir. :pasha:

Glad i deg! :klem1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig stolt over denne uka. Jeg har hatt sinnsykt mye å gjøre, og derfor er jeg ekstra stolt over at jeg fikk til 4 treninger. Skal prøve minimum 3 denne uken, har allerede satt av i kveld til det :)

Det ble full pott på poengene forrige uke, så da er jeg oppe i 230 totalt, og vi er kommet halvveis i opplegget :hoppe

Denne ukas utfordring er å lage 2 helt nye retter etter oppskrift. Skal se om jeg finner noen fine nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valget falt på disse to:

Pølsegryte 4 pers

400 g lettere kjøttpølse

2 gulrøtter

100 g blomkål

100 g brokkoli

1 grønn paprika

1 rød paprika

100 g sukkererter

100 g babymais

1 løk

1/2 ss olje

1 boks hermetiske tomater

1 ss ketchup

1/2 ts salt

1/4 ts pepper

1 ss cashewnøtter

2 ss finhakkede krydderurter

Slik gjør du:

Del opp blomkål og brokkoli i buketter og paprika i biter. Vask og skrell resten av grønnsakene. Skjær pølsene i skiver. Finhakk løk og stek den i olje. Ha i hermetiske tomater og ketchup. Tilsett grønnsakene og pølsebitene. Kok opp og la alt blir gjennomvarmt. Smak til med salt og pepper. Dryss over cashewnøtter og finhakkede urter til slutt.

Server pølsegryten med naturris.

Soyaglasert kyllingbryst

4 porsjoner

600 g kyllingbryst

1 ts salt

1/2 ts pepper

1 ss olje

Råstekte grønnsaker

400 g av sesongens grønnsaker f. eks. pastinakk, persillerot, sellerirot, kålrot

600 g mandelpoteter

2 fedd hvitløk

2 kvister timian

1 ts salt

1 ts grovmalt pepper

1 ss olje

1 lime

1 dl soyasaus

Slik gjør du:

Strø litt salt og pepper på kyllingbrystene og stek dem i en stekepanne til de er gylne. Legg dem i en ildfast form og stek dem videre i stekeovnen på 180 grader til kjernetemperaturen er 60-62 grader.

Vask og skrell grønnsakene og skjær opp i passe store biter. Vask potetene og skjær i båter. Råstek grønnsakene og potetene i olje sammen med finhakket hvitløk og timian til de er møre. Smak til med limesaft, soyasaus, salt og pepper.

Server kyllingbrystene med råstekte grønnsaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ble ikke noe trening på meg i går. Var alt for mør i beina etter to spinningøkter på rad i helgen. Har planlagt å trene i morgen istedet.

Ellers er de hjemmebakte knekkebrødene ypperlig som matpakke, metter svært godt og er enkelt å ta med seg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi little siss!

Skjønner godt at det blir mye med tre treninger på rad. Kroppen trenger å hvile litt innimellom også :)

Jeg skal gå en lang kveldstur med hunden, men ellers har jeg ikke tenkt å gjøre noe særlig i dag. Bare slappe av med god samvittighet. I morgen skal jeg prøve å være med på en Zumbatime. Det skal visst være moro!!! :eeeh:

Gid! :hug:

Ps: så bra at knekkebrødene ble bra. Kanskje jeg må prøve jeg og... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har og hørt rykter om at Zumba er bra, men ikke søren om jeg tør å prøve meg på noe som krever rytmisk sans :fnise:

Men jeg har meldt meg på pulsspinn 45 først, og deretter 20 min styrke "stram mage" i kveld :dåne:

Kommer sikkert til å daue..

:ler:

I morgen er vet veiing på GR, er spent på om jeg har gått ned nå som jeg har vært såååå flink med trening forrige uke. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:dåne: Jeg daua litt på trening i går. Spinningen gikk greit, der begynner jeg å få teken nå og klarer å tilpasse motstand og tempo relativt greit. Men styrketreningen etterpå var skikkelig killer. 15 min ren styrke på magen var langt mer enn jeg er i stand til nå :ler: 5 min på rygg til slutt, og det gikk OK, faktisk.

Jeg synes det er litt kjedelig å ikke ha noen å trene med, så jeg lurte rett og slett på om jeg skulle henge opp en lapp på senteret hvor jeg trener og søke etter treningspartner. Hadde vært kjekt å hatt noen å trene styrke med f eks. Får se om jeg tør å gjøre det :gjeiper: Er det teit å gjøre?

Så langt har jeg 30 poeng for 2 middager og 1 trening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...