Gå til innhold

Nå starter det..


lyche

Anbefalte innlegg

Ta det med ro! :)

Nå er det snart en mnd siden jeg kuttet ut godteri, brus og alt annet dritt OG begynte å trene. Vekten varierer mellom 65-64 (jeg startet på 66). Dvs 1-2 kg. MEN jeg ser på kroppen at magen har blitt myye mindre!

Så! Ta bilder av deg selv naken foran og bak, og ta frem målebåndet.

Satt du forresten opp lapp på senteret eller er det en "gammel" venninne du skulle dra med? :)

Endret av 2ne2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke turt å henge opp lapp enda, men vurderer fortsatt å gjøre det. Det var ei gammel venninne jeg skulle trene med, men hun kunne ikke likevel, så da måtte jeg dra alene.

Du har rett, jeg må ikke stresse, men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne ha 2 uker med nedgang og ikke annenhver uke opp og ned. Men jeg ser jo at jeg har blitt strammere, så jeg bør vel egnetlig være fornøyd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke turt å henge opp lapp enda, men vurderer fortsatt å gjøre det. Det var ei gammel venninne jeg skulle trene med, men hun kunne ikke likevel, så da måtte jeg dra alene.

Du har rett, jeg må ikke stresse, men jeg skulle virkelig ønske jeg kunne ha 2 uker med nedgang og ikke annenhver uke opp og ned. Men jeg ser jo at jeg har blitt strammere, så jeg bør vel egnetlig være fornøyd :)

Hvis ikke du vil sette opp lapp så er det jo bare å prøve å komme snakk med noen av de som er på timene. Venninna mi masa fælt på at jeg skulle bli med i starten fordi hu ikke kjente noen. Men nå er de blitt en "gruppe" fra 17 år - 50 år som avtaler på sms og holder av "den beste" sykkelen til hverandre og greier =)

Hvor mange kg har du tatt av totalt forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ikke du vil sette opp lapp så er det jo bare å prøve å komme snakk med noen av de som er på timene. Venninna mi masa fælt på at jeg skulle bli med i starten fordi hu ikke kjente noen. Men nå er de blitt en "gruppe" fra 17 år - 50 år som avtaler på sms og holder av "den beste" sykkelen til hverandre og greier =)

Hvor mange kg har du tatt av totalt forresten?

Jeg får prøve det, ser jo at de samme folka kommer gang etter gang. :)

Tok av 9 kg fra februar til sommeren. Hadde en liten pause i sommer, og har vel totatl gått ned 1 kg i høst. Hver gang jeg går ned, går jeg opp etterpå. På GR kurset i går viste vekta 1,1 kg opp fra forrige uke.. Sinnsykt irriterende.

MEN jeg kan jo ikke gi opp, jeg kommer jo ikke akkurat til å gå ned om jeg slutter å trene og spiser snop heller, såpass skjønner jeg jo, så det er vel bare å fortsette. Det må jo gi resultater til slutt. Hadde bare håpet jeg skulle nå målet mitt før jul, men med det tempoet her så ser det dårlig ut.

Jeg skal på spinning i kveld, og skal lage en sunn middag i dag, må bare finne igjen motivasjonen så går det nok bra :) Godt jeg har dere som kan motivere meg :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettet vårt var nede i går kveld, så jeg fikk ikke skrevet inn gårsdagens mat:

Frokost: Smoothie med frukt og havregryn (skal prøve å ha dette til frokost innimellom, suuupergodt og skikkelig kickstart på dagen )

Lunch: 2 skiver med leverpostei og agurk

Mellom: En hel eske med druer :sjenert:

Middag: Herlig ungarsk Gulasj-suppe (den var skikkelig god, anbefales :jepp: )

Kvelds: 2 klementiner + yoghurt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*tar meg til pannen og ser for meg meg selv som sunn* *sunne tanker* *jeg skal ta sunne valg*

Hmm.. Jeg sliter litt med motivajsonen om dagen. Er ikke noe gøy når jeg ikke føler resultatet svarer til innsatsen. Derfor tenkte jeg å skrive noen tanker om hva jeg egentlig vil, og hva som motiverer meg for å finne igjen den gode følelsen. Kanskje kan jeg lese litt her nå motivasjonen butter litt imot.

MINE BEKJENNELSER:

Målet mitt er å ha en sunn hverdag med masse aktivitet. Jeg ønsker å orke å spille fotball med sønnen min når han blir eldre, og kunne legge ut på lange skiturer eller gå i fjellet uten at formen skal begrense meg.

Jeg har en bukse i skapet som jeg håper å få på meg igjen. Den sitter kjempefint når den passer, og jeg vet at når jeg er den str så er jeg mest fornøyd med kroppen min. Jeg ønsker å se meg i speilet og tenke at jeg er deilig, selv om jeg har forandret meg etter at jeg fikk barn.

Jeg ønsker å ha energi til å være aktiv i hverdagen. Jeg ønsker at det skal være lett å velge trappene fremfor heisen, å gå til badeplassen om sommeren, fremfor å kjøre, og å leke fysisk med sønnen min. Jeg ønsker meg en sterk kropp som klarer å åpne syltetøyglass, eller å løfte kofferten min selv på reiser. Jeg vet at om jeg styrker kroppen min nå, vil det betale seg når jeg blir eldre. Styrketrening forebygger benskjørhet.

Jeg ønsker en sunn kropp som holder seg frisk og et lykkelig sinn. Jeg ønsker å gi den de beste forutsetninger til å møte utfordringer. Den skal ha god balanse av vitaminer, mineraler og andre nødvendige stoffer. Mange alvorlige sykdommer kan forebygges ved et sunt kosthold, og heller safe than sorry. Jeg vet at psyke og fysikk henger nøye sammen, og at mangel på stoffer kan utløse psykisk ubalanse.

Jeg ønsker at familien min skal ha god helse, og jeg vet at et riktig kosthold og fysksik aktivitet er en del av veien. Jeg ønsker å lære sønnen min å få et godt forhold til sunn mat, og vise han hvordan han skal gjøre sunne valg. Jeg ønsker å lære ham å lage mat fra bunnen, og vise han hvordan maten faktisk blir til. Jeg ønsker å gi ham et godt grunnlag til å gjøre gode valg når han blir eldre og få et akivt forhold til å ta vare på kroppen sin.

Jeg vet at jeg blir motivert når jeg ser resultater. Jeg må lære meg å se etter andre resultater enn bare vekt fordi det er mange ting som kan vise at kroppen har blitt sunnere. Målebåndet kan nyttes aktivt, og jeg kan ta fysiske tester for å følge med på formen. Jeg må fokusere på de endringene jeg gjør som er positive, som f eks nye matvaner og treningen.

Dette gjør jeg bra:

Jeg er flink til å lage sunn mat og å planlegge måltidene for hver dag. Jeg liker å lage mat fra bunn, og elsker å finne nye og spennede oppsrifter.

Jeg er (blitt) flink til å bake brød og knekkebrød, sunt og billig.

Jeg er flink til å drikke nok vann hver dag. Vann er viktig for at kroppen skal utføre sine funksjoner bra, og i forbindelse med vektnedgang er det avgjørende for fettforbrenningen og sultkontroll.

Jeg er flink til å trene når jeg kommer meg på trening. Jeg liker følelsen jeg får når jeg er skikkelig sliten og svetten renner. Jeg er seig, og kan holde lenge om jeg presser meg. Jeg er ikke så eksplosiv, men tar igjen på mengdetrening og tør å pushe grensene for hva jeg kan klare.

Jeg er flink til å holde meg unna snop og søtsaker. Etter at vi startet sukkerstoppet har det bare gått bedre og bedre, og jeg har nesten ikke søtsug lenger.

Dette kan jeg bli flinkere til:

Jeg spiser av gammel vane. Selv om jeg ikke er søtsugen, går jeg likevel og leter i skapene av gammel vane. jeg er sikekr på om du satte frem en skål med isopor på en fredagskveld, kunne jeg spist det av vane for å putte noe i munnen.

Jeg liker ikke å trene og bruker mye tid på å psyke meg opp til å gå på trening. Jeg kan bli flinkere til å finne aktiviteter jeg liker og følge det. Problemet er at jeg er for utålmodig og vil helst trene det som jeg vet gir raske resultater.

Jeg blir demotivert når vektresultatene uteblir. Jeg må øve på å se etter andre ting enn vekt som motivasjon og resultatmål.

Jeg er litt on/off. Enten er jeg veldig flink, eller så er jeg veldig dårlig. Jeg må bli flinkere til å holde det på det jevne, slik at toppene og heller ikke bunnene ikke blir så store.

Og til sist: jeg må huske at jeg gjør denne livsstilsendringen for MEG selv, og ikke noen andre. Det er kun jeg som kan gjøre noe med det, og det er kun meg selv jeg skal stå til ansvar for til slutt. Ved å unnlate å gjøre de endringene som jeg ønsker og som er nødvendige går det ikke ut over andre enn MEG SELV. Dette er noe JEG må GJØRE som en INVESTERING i min egen helse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 Kg er kjempe bra! :)

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Min største utfordring må være å være tolmodig. Jeg blir så lei når jeg trener og trener, men ikke har gått ned mer enn 2 kg på en mnd. Noen ganger så tenker jeg "i dag skal jeg faen ikke spise en dritt" og tenker at jeg heller skal sulte meg tynn. Men det er jo heller ingen god løsning.

Vi får ta det som det kommer! Vi kommer til å bli KJEMPE DEILIGE på sikt! Selvom ikke vi blir smekre til jul, er det jo enda mange mnd til vi skal i bikini'n :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost:

2 skiver grovbrød med smør + vellagret gulost + paprika

Lunch:

2 skiver grovbrød med leverpostei + agurk

Mellom: 2 klementiner + skyr yoghurt

Middag: risengrynsgrøt kokt på ekstra lett melk

Kvelds: 1 appelsin + 1 banan

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konsentrer deg med å ha det bra med deg selv. Ikke heng deg opp i kg (du vet hvordan jeg blir :cry: ) Forsett å gjøre det du gjør nå, og resultatene vil komme!!! (Jeg sier bare det du alltid sier til meg...) :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går alt bra faktisk :) Har bare veldig mye å gjøre på skolen. Er jo eksamenstid så det holder nå. Gikk ned 1,2 kg på GR-kurs i går, sa da er så og si alt som gikk opp forrige uke borte. Har vært på 1 trening så langt denne uken, men har planer om å trene i dag og minst en dag i helgen også.

Men tror jeg må innse at jeg ikke klarte forrige ukes utfordring, jeg hadde tenkt skrive ned for helgen, men nå gidder jeg ikke lenger. Men tror likevel at jeg kom greit ut kcal-messig, begynner jo å få en viss oversikt etter å ha gått GR kurs nå.

Jeg håper å klare 2 kg til ned før jul, og da er jeg veldig nærme målet mitt. :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk til 3 treninger forrige uke og det er jeg veldig fornøyd med. I går var jeg på en spinningtime som varte i 75 min, og jeg klarte å henge med. DET er jeg stolt over :jepp: Merker at jeg er kommet i mye bedre form allerede, og det er mer moro å trene. Skal prøve å få til 3 eller 4 treninger denne uken også.

Jeg klarte utfordringen forrige uke, så nå begynner det å hjelpe på med poengene :) Tror jeg er oppe i 370 eller noe.. Har ikke helt oversikt, må finregne litt på det senere.

Vi har vel ikke laget noen utfordring til denne uken enda, det må vi jo. Jeg merker at at jeg gir mer når jeg er på en eller annen form for organisert time på treningen, i forhold til om jeg drar på egenhånd bare. Kanskje vi skal ha at vi må gå på time på treningssenteret minst 3 ganger denne uken? Sånn at vi får tatt oss skikkelig ut. (evt PT hvis du bruker det da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært på en pulsspinn-time i går. Det var skikkelig hardt, merket blodsmaken i munnen på slutten av timen da ja.. Men da er hvertfall en time unnagjort. Tror jeg skal prøve å få til en i morgen også, men jeg har eksamen på tordag, så jeg får se hva det blir tid til. I dag blir det ikke noe, mannen skal bort og jeg må være hjemme med sønnen vår.

I dag blir det grove pannekaker med fyll til middag. Blir spennend å se om jeg klarer å lage det, men tror det skal gå bra. :sikle: Jeg er spent på veiingen denne uken. Håper håper håper at jeg har gått ned noe. Har ikke gptt ned 2 uker på rad i hele høst, så nå er jeg veldig klar for at det skal snu. Har vært veldig flink med mat og trening, så det burde gå veien, men man vet jo aldri, det har jeg hvertfall lært. Snakket med mamma på skype i går, og hun syntes jeg var blitt tynnere i ansiktet, så hvertfall noen som ser noe. Ellers er det ingen som har sagt noe, så det er vel ikke så tydelig. Men føler selv at jeg har strammet opp en del hvertfall. :trene:

:Gjesp: I kveld skal jeg legge meg tidlig, er så trøøøtt. Pjollen våknet 05.45 og det er aaalt for tidlig for oss :nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så moro at moren din så du hadde blitt mindre i ansiktet :) Sambo sier ingenting til meg, men jeg tenker at 1. han er et mannfolk og 2. han ser meg hver dag! ;)

Du har forresten vært kjempeflink med treningen! Har troa på 2 kg minus til jul :)

Jeg har begynt å spise litt mer da, laget meg en bruker på vektklubben.no og prøver og få i m eg anbefalt mengde kalorier. Så takk for hjelpen der! Kanskje jeg kan klare 2 kg minus til jul jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, MASSE lykke til på eksamen i morgen! :)

Takk, det gikk ganske bra tror jeg :)

I går så gikk jeg ned 500 g på GR-kurset. det er FØRSTE gang i høst at jeg har gått ned 2 uker på rad :hoppe:

Og jammen fikk jeg på meg "mål-buksa" mi dag, så nå er jeg så og si i mål. :hoppe: Men skal jo fortsette å være flink og trene og sånt da, men stresser ikke så mye med å gå ned i vekt. Tror jeg må ha fått en del muskler for jeg veier 3-4 kg mer enn forrige gang den passet. Er sååå fornøyd :strix:

Gleder meg til å ha den på neste kurskveld, for jeg sa i begynnelsen at målet mitt var å få på den, og nå passer den :juhu:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei, veeeldig mye skole denne uken, men har siste eksamen i morgen, så da er jeg back in business. Hadde en eksamen i dag og. det gikk greit tror jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...