Gå til innhold

Hvor fjern går det an å bli!


Spiralis

Anbefalte innlegg

I går hadde vi lekekrig med å kaste diverse godteting på hverandre. I kampens hete greier jeg å slenge askebegeret i gulvet, og det var selvsagt fullt. Etter jeg hadde støvsugd, kalte kjæresten meg idiot (på gøy) og jeg ble kjempefornærmet og nektet å la meg være lett å ha med å gjøre helt til han sa unnskyld. Omsider sa han det, og da ble jeg blid og skulle kose på hånden hans, men hvordan i helsike kunne jeg vite han satt med en røyk i den hånda? Fsssst, svimerke i hånda, også kalte jeg meg selv idiot :)

En kjeder seg nå iallfall ikke! :ler:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I går hadde vi lekekrig med å kaste diverse godteting på hverandre. I kampens hete greier jeg å slenge askebegeret i gulvet, og det var selvsagt fullt. Etter jeg hadde støvsugd, kalte kjæresten meg idiot (på gøy) og jeg ble kjempefornærmet og nektet å la meg være lett å ha med å gjøre helt til han sa unnskyld. Omsider sa han det, og da ble jeg blid og skulle kose på hånden hans, men hvordan i helsike kunne jeg vite han satt med en røyk i den hånda? Fsssst, svimerke i hånda, også kalte jeg meg selv idiot :)

En kjeder seg nå iallfall ikke! :ler:

Cyanid, kan ikke du få deg en blogg? Fantastisk underholdende å lese dine innlegg. :ler:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morgens når jeg stod opp skulle jeg ta meg en kopp kaffe, skulle jeg tømme kaffe i koppen. Litt trøtt og bedugget på øya, klarte jeg selvfølgelig (ja du gjetta det), å tømme ned på hånda mi istedet for koppen. Så den ene fingeren er rød og det ryker av den - ordentlig røyk. Det hjelper ikke å holde den i kaldt vann heller, så jeg har putta den i et glass med cola og isbiter. Det fungerer mye bedre, aner ikke hvorfor. Det ser jævlig dumt ut... Jeg er på universitet, og alle ser rart på hånda neddi colaglasset.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg skakk! :skratte:

Har nok noen fjærne øyeblikk jeg også:

- Svarer ofte telefonen på jobb med et stressa og litt irritert "Hallo!" og får et litt vagt "Ehe... Kanskje jeg ringte feil?" tilbake. Glemmer helt at det er jobbtelefonen og ikke min egen telefon som ringer i arbeidstiden.

- På vgs etter gymmen hadde jeg en gang så innmari god tid. Skjønte ikke at alt hadde gått så fort og lett. Neste time spurte kompisen min meg "Hvorfor skifter og dusjer du ikke etter gymmen?" Hadde bare gått rett fra gymsalen og tilbake til klasserommet. Gymbaggen lå i garderoben.

- Jeg hadde studiedag og måtte ringe læreren min og spørre om noe ang. oppgaver. Under samtalen virker hun ganske fjern og jeg hører at hun styrer noe voldsomt. Plutselig sier hun "Du, jeg er nødt til å ringe deg tilbake. Jeg finner ikke telefonen!" Hun legger på, ringer tilbake noen sekunder etter og sier "Ja, dette var flaut!"

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sommertid

Nytt fjærnt øyeblikk.

Skulle smøre meg en brdøskive med syltetøy. Har slik klemmeflaske fra nora uten biter. Jeg tar flaska å klemmer på skiva å begynner å smøre, når jeg legger merke til at syltetøyet var litt vell rødt. Joda, jeg hadde tatt ketchup flaska å klemt på skiva jeg.

Hadde sett humoren i det om det ikke var den siste brødskiva i skuffen :sukk:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg skakk! :skratte:

Har nok noen fjærne øyeblikk jeg også:

- Svarer ofte telefonen på jobb med et stressa og litt irritert "Hallo!" og får et litt vagt "Ehe... Kanskje jeg ringte feil?" tilbake. Glemmer helt at det er jobbtelefonen og ikke min egen telefon som ringer i arbeidstiden.

- På vgs etter gymmen hadde jeg en gang så innmari god tid. Skjønte ikke at alt hadde gått så fort og lett. Neste time spurte kompisen min meg "Hvorfor skifter og dusjer du ikke etter gymmen?" Hadde bare gått rett fra gymsalen og tilbake til klasserommet. Gymbaggen lå i garderoben.

- Jeg hadde studiedag og måtte ringe læreren min og spørre om noe ang. oppgaver. Under samtalen virker hun ganske fjern og jeg hører at hun styrer noe voldsomt. Plutselig sier hun "Du, jeg er nødt til å ringe deg tilbake. Jeg finner ikke telefonen!" Hun legger på, ringer tilbake noen sekunder etter og sier "Ja, dette var flaut!"

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Kevlarsjäl

Jeg har en skikkelig irriterende fjernhet hvor jeg går inn i et rom for å gjøre noe, og når jeg kommer inn i rommet ANER jeg ikke hva det var.

Og så står jeg der dritlenge med helt blank hjerne, helt til jeg husker at jeg må gå ut av rommet og inn på et hvilket som helst annet rom, da kommer det tilbake av seg selv.

Irriterende!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Jeg har en skikkelig irriterende fjernhet hvor jeg går inn i et rom for å gjøre noe, og når jeg kommer inn i rommet ANER jeg ikke hva det var.

Og så står jeg der dritlenge med helt blank hjerne, helt til jeg husker at jeg må gå ut av rommet og inn på et hvilket som helst annet rom, da kommer det tilbake av seg selv.

Irriterende!

Dette er du ikke alene om :fnise: . Jeg finner trøst i at dette fenomenet er ganske utbredt og at det ikke er jeg som har begynnende demens :ler: . Men egentlig er det ikke godt å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten klarte jeg å sende inn hunden vår inn i feil leglighet...Ble livredd og lukka igjen døra med hunden inne i legligheten.Løp som en galing til riktig dør,mens mamma måtte redde sitvasjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er du ikke alene om :fnise: . Jeg finner trøst i at dette fenomenet er ganske utbredt og at det ikke er jeg som har begynnende demens :ler: . Men egentlig er det ikke godt å vite.

:ler:

Min mor har flere ganger vært i kjelleren for å hente noe, og de første gangene kommet opp med helt andre ting. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle ringe bestemor. Slik begynte jeg den samtalen:

- Ja heisann Hard Ride, det er bestemor som ringer.

Stokka visst om, gitt.

Hahahaha, sånn har jeg gjort også!

Eller den gangen jeg fortsatt bodde hjemme og hustelefonen ringte. Jeg hørte mamma var på vei mot den, så jeg skulle rope at jeg tar den. Det endte med at jeg sa "jeg tar den!" med normal stemme, og så brølte HALLOOO!?! inn i røret.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig irriterende fjernhet hvor jeg går inn i et rom for å gjøre noe, og når jeg kommer inn i rommet ANER jeg ikke hva det var.

Og så står jeg der dritlenge med helt blank hjerne, helt til jeg husker at jeg må gå ut av rommet og inn på et hvilket som helst annet rom, da kommer det tilbake av seg selv.

Irriterende!

:jepp: Sånn er jeg og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en skikkelig irriterende fjernhet hvor jeg går inn i et rom for å gjøre noe, og når jeg kommer inn i rommet ANER jeg ikke hva det var.

Og så står jeg der dritlenge med helt blank hjerne, helt til jeg husker at jeg må gå ut av rommet og inn på et hvilket som helst annet rom, da kommer det tilbake av seg selv.

Irriterende!

Det verste er når det der skjer på jobb, og jeg står i korridoren og ser ut som et fjols - til forlystelse for et utall kolleger - til jeg kommer på at jeg sikkert vil huske hva jeg skal hvis jeg går inn på kontoret igjen. :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig irriterende fjernhet hvor jeg går inn i et rom for å gjøre noe, og når jeg kommer inn i rommet ANER jeg ikke hva det var.

Og så står jeg der dritlenge med helt blank hjerne, helt til jeg husker at jeg må gå ut av rommet og inn på et hvilket som helst annet rom, da kommer det tilbake av seg selv.

Irriterende!

Huff, det opplever jeg også av og til. Og når jeg skal i butikken og bare trenger et par småting. Jeg tenker at jeg trenger ikke å skrive liste, det lille der husker jeg. Med det samme jeg er innenfor døra i butikken så er det helt blankt i hodet. Noen ganger kommer jeg på hva jeg skulle ha ved å gå litt rundt og se, men ofte går jeg tomhendt ut, eller kjøper noe helt annet mens jeg nå likevel er der. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, det opplever jeg også av og til. Og når jeg skal i butikken og bare trenger et par småting. Jeg tenker at jeg trenger ikke å skrive liste, det lille der husker jeg. Med det samme jeg er innenfor døra i butikken så er det helt blankt i hodet. Noen ganger kommer jeg på hva jeg skulle ha ved å gå litt rundt og se, men ofte går jeg tomhendt ut, eller kjøper noe helt annet mens jeg nå likevel er der. :ler:

Det skjer meg også hele tiden :gjeiper:

Jeg husker en gang jeg skulle på butikken for å handle en pakke gjær og melk. Jeg kom hjem med kjøtt, potetgull, fisk og masse andre varer for 1000 kr, men ingen gjær eller melk. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Huff, det opplever jeg også av og til. Og når jeg skal i butikken og bare trenger et par småting. Jeg tenker at jeg trenger ikke å skrive liste, det lille der husker jeg. Med det samme jeg er innenfor døra i butikken så er det helt blankt i hodet. Noen ganger kommer jeg på hva jeg skulle ha ved å gå litt rundt og se, men ofte går jeg tomhendt ut, eller kjøper noe helt annet mens jeg nå likevel er der. :ler:

Og selvsagt kommer man på alt det andre man skulle ha akkurat i det man trår over dørstokken hjemme :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjørte til butikken idag, parkerte, gikk ut av bilen og skulle låse. Men da var det ingen nøkkel i hånden. Tittet i lommene, sjekket om den fortsatt sto i tenningen, men borte var den. Visste jo at jeg hadde hatt den for 3 sekunder siden, ettersom jeg faktisk hadde kjørt dit, men kunne ikke skjønne hvor jeg hadde gjort av den. Fant den til slutt i oppbevaringsboksen som er mellom setene (hva tenkte jeg på :vetikke: )

Apropos bil, vi har inngang til garasjen direkte fra huset. Er utrolig mange ganger jeg har gått ned, satt meg inn i bilen, startet motoren, for så å oppdage at garasjeporten fortsatt er stengt :klaske:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...