loxodonta Skrevet 27. oktober 2010 #161 Del Skrevet 27. oktober 2010 Du tar mage midt inni ser jeg..? I mitt program står det først... har det noe å si? Har jeg sett feil..? ååå, hørtes koslig ut å komme hjem ja! Kjenner jeg gleder meg jeg og Og kult du har foreldre som er tøffe til å bli inspirert av deg! Det ser jeg ikke for meg at mine foreldre vil gjøre akkurat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 27. oktober 2010 #162 Del Skrevet 27. oktober 2010 I vårt program står mage til sist, har vi klart å få tre forskjellige versioner av et program som gir det samme? Høres ut som det var deilig å komme hjem, og morsomt at foreldrene dine vil slenge seg på! Mammaen min har vært mye bedre trent enn meg (og hadde skikkelig sixpack når hun var på min alder) så hun skjønner meg godt, men pappa har liksom bare gitt opp og sukker litt om at jeg blir så muskuløs Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 27. oktober 2010 #163 Del Skrevet 27. oktober 2010 sixpack- wow! Det ser jeg ikke for meg det er mange foreldre som har hatt! Jeg får ikke noe inspirasjon angående trening av de hjemme. De skjønner ikke hvorfor jeg gidder, og jeg fatter ikke hvorfor de ikke skjønner poenget :gjeiper: Magen ble et mysterium med andre ord Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 28. oktober 2010 #164 Del Skrevet 28. oktober 2010 (endret) UKE 4, DAG 4 Jeg elsker å være hjemme! Trening 45 min RYP-styrke Knebøy i stativ 35,9 kg x 12 35,9 kg x 12 35,9 kg x 12 Skråbenk med manualer 7,5 kg x 12 7,5 kg x 12 7,5 kg x 15 En-arms roing med manualer 7,5 kg x 12 7,5 kg x 12 7,5 kg x 12 Arnoldpress med manualer 7,5 kg x 7 7,5 kg x 7 7,5 kg x 7 Sittende bicepscurl 7,5 kg x 8 7,5 kg x 8 7,5 kg x 8 Triceps med manualer 5 kg x 10 5 kg x 10 5 kg x 10 Planken 1 min x 2 I dag trente jeg på et senter i nærheten her. Aldri vært der før. Og det viste seg å være et skikkelig pensjonist-sted! Haha. Bare hvite manker over alt på apparatene. Så jeg hadde frivektsavdelingen for meg selv Det var ikke veldig mye å skryte av, så måtte finne alternative øvelser. I tillegg så var manualene i pounds, og kun 10, 15, 20 osv. Så måtte bare ta det som var nærmest. Det ble altså ikke helt etter programmet, men uansett bedre enn ingen trening! Og den ryggøvelsen jeg gjorde i dag, kjente jeg faktisk i ryggen! Det gjør jeg ikke av maskinen jeg vanligvis bruker. Fornøyd med at jeg turte å dra alene på et fremmed senter! Kosthold Etter trening: 2 dl melk Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann, 2 klementiner Lunsj: 2 knekkebrød med 5 skiver skinke, 1 skyr, 2 klementiner Mellommåltid: 1 eple, 5 mandler Middag: Kalvestek med salat (salat, agurk, kidneybønner, ananas og fetaost) og 1 spiseskje potetsalat Kvelds: 3 klementiner, 10 mandler Veldig vanskelig å telle kcal når jeg ikke lagde middagen. Spiste veeeldig mye til middag. Hadde gravidmage! Men det var jo ganske sunt heldigvis! Men vil tro at jeg klarte å holde meg til 1600 kcal. Men det får bare være litt sånn ca-tall de neste dagene Mamma og pappa tar meg og prosjektet mitt heldigvis på alvor Har hatt en kjempedeilig dag. Dagen begynte med trening. Gikk 40 minutter hjem, og spiste frokost mens jeg så God morgen norge. Koste med katten noen timer Så dro vi å så på treningssenteret på jobben til pappa. Det var bedre enn jeg trodde! Mange spinningsykler, noen apparater og frivekter. Håper jeg kan trene der i juleferien Mamma og pappa er i hverfall gira på litt muskler. Endret 28. oktober 2010 av -Sarah- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 28. oktober 2010 #165 Del Skrevet 28. oktober 2010 I mitt program står mageøvelsen til slutt. Men jeg trener den midt i, for at armene skal få litt hvile. De blir jo helt grønnsak stakkars! Har rekkefølgen noe å si? Synes å huske å ha lest at rygg må trenes før triceps, men ellers er det fritt frem? Eller? Kjenner det forresten veldig i ryggen i dag. Rygg-apparatet skal definitivt byttes ut når jeg er ferdig med grunnprogrammet! Der kjenner jeg det bare i bicepsen, og klarer ikke mer når bicepsen gir seg. Ryggen hadde sikkert klart mer. Om dere skjønner tankegangen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 28. oktober 2010 #166 Del Skrevet 28. oktober 2010 Rekkefølgen går vel bare på fler-leddsøvelser først (knebøy/markløft, benkpress, roing), og så isolasjonsøvelser til slutt (biceps, triceps, mage osv). Du klarer jo naturlig nok mer i begynnelsen av økta, og burde derfor ta det viktigste først Smart å bytte ut apparatet hvis foroverlent roing tok godt! Veldig glad i den øvelsen selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loxodonta Skrevet 29. oktober 2010 #167 Del Skrevet 29. oktober 2010 Jeg syns jeg husker å ha både lest og hørt så mye om at mage er noe man bør trene tidlig i økta...? Med tanke på at da er kroppen full av energi? Siden det er lett å kanskje gjøre det sånn halvveis viss man allerede er litt sliten... Ikke vet jeg. Men jeg syns ivertfall det var greit å ha den tidlig i økten, siden jeg egentlig hater mage... Hvilken mageøvelse kjører dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 29. oktober 2010 #168 Del Skrevet 29. oktober 2010 (endret) Jeg har alltid hørt det motsatte jeg, at mage er såpass "uviktig" at man kan ta det til slutt, pluss at man får god trening i magen av å holde trykk og stabilitet under knebøy/markløft. Men det har sikkert ikke så mye å si Jeg bruker planken om dagen siden jeg ikke har tilgang til noen apparater, evt. litt crunches, eller andre modifiserte "situps" som ikke er så kjipe for korsryggen. Endret 29. oktober 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 29. oktober 2010 #169 Del Skrevet 29. oktober 2010 UKE 4, DAG 5 Jøye meg, for en dag! Mange inntrykk. Hadde tenkt å jogge før begravelsen i dag, men det ble ikke lyst før jeg måtte gjøre meg klar, så måtte droppe det. Tør ikke jogge i skogen når det er mørkt Trening Hviledag Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann Lunsj: 2 epler Begravelse: 4 snitter (laks og reker), 1 bløtkakestykke, 1 stykke wienerbrød Kvelds: Mandler og klementiner Har ikke peiling på antall kcal. Sikkert alt for mye. Jeg har så ufattelig vondt i magen. Sykt mageknip. Magen er helt klart ikke vant til slik mat, og det skal den ikke venne seg til heller. Ligger faktisk i fosterstilling! I morgen er det familiebursdag, så blir nok noe kaker og godis da også. Men fra søndag av, er jeg tilbake til normale vaner Ikke lett å vite dette med rekkefølge på øvelsene. Men jeg har også hørt at magen får kjørt seg mye på de andre øvelsene også, så det gjør ikke noe å ta den til slutt. Men jeg tar den som sagt midt i, så armene får litt pause. Det kan vel ikke utgjøre så mye forskjell uansett? Jeg bruker et mageapparat, men skal begynne å ta planken og sideplanken hver RYP-dag også Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 31. oktober 2010 #170 Del Skrevet 31. oktober 2010 UKE 4, DAG 6 Var hjemme så sent i går, så fikk ikke oppdatert her. Var nemlig i familiebursdag! Min kusine fylte år, så da var det samling med taco, kaker, godis, konkurranser, spill og hygge Blir trist å reise hjem igjen i dag merker jeg Trening 35 min rolig joggetur. Gjennomsnittspuls på 151, og jeg forbrant 260 kcal. Jogget med pappa Han har en runde i skogen som han jogger innimellom, så jeg slang meg med i går. Litt kvalitetstid Han er flink! Jeg jogget i hans tempo, som var veldig sakte, og gikk når han gikk osv. Jeg hadde klart å jogge hele runden uten problem! Pappa ble så stolt over meg Sist vi trente sammen, så kollapset jeg jo. Så han ser en klar forandring, jippi! Og jeg synes han var veldig flink også! Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann. Klementiner Lunsj: Klementiner, 10 mandler, 1 skyr, 2 knekkebrød med 4 skiver skinke Mellommåltid: 3 plommer, 1 skyr I bursdag: Taco. 2 bløtkakestykker. 1 skolebrød. 2 smurfeesker. 2 kjærligheter Ble alt alt alt for mange kcal i går. Men jeg hadde bestemt meg på forhånd for å ikke tenke på hva jeg puttet i meg. Det var jo bursdag! I dag er jeg back on track Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yoga Skrevet 31. oktober 2010 #171 Del Skrevet 31. oktober 2010 Det høres ut som at du har hatt noen fine stunder hjemme nå. Hyggelig lesning. Hva du putter i deg en gang innimellom gjør ingen forskjell. Man skal kunne kose seg litt ekstra iblandt, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 31. oktober 2010 #172 Del Skrevet 31. oktober 2010 Åh høres ut som du har hatt det skikkelig koslig hjemme Moro med trening med foreldre synes jeg, jeg jogget en del intervaller med pappa i sommer og det var veldig fint! Det gjør jo ingenting med et par dager sånn, vi har jo ikke så hastverk har vi det? Så det er vel verdt ett par ekstra dager til vi når målet for å kose oss en gang i blandt i bursdag! Må jo huske å leve litt innimmelom all treningen og den nøyaktige spisingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LineGourmet Skrevet 31. oktober 2010 #173 Del Skrevet 31. oktober 2010 Hei Sarah! Har lest igjennom nesten hele dagboken din Syns du har hatt super fremgang på bare noen uker Starter med RYP selv om ca 1 uke. Åpner treningsdagbok i dag Toppers med joggetur sammen med papsen da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. november 2010 #174 Del Skrevet 1. november 2010 UKE 4, DAG 7 Må bare først oppdatere fra gårsdagen Kom så sent hjem til Trondheim, at jeg bare hoppet rett i loppekassa. Det ble ikke back on track i går altså! Men i dag derimot Trening Hviledag Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 5 klementiner Lunsj på cafe: 1 rundstykke. 1 vaffel med store mengder krem og syltetøy Mellommåltid: Mandler Middag: Biff med ovnsbakte potetbåter og søtpotet, og blomkålsmos Kos på flyplassen: Store mengder godteri Hva skjedde med viljestyrken? Den var jo der på torsdag!! Vel, den forsvant i hvertfall sporløst et sted på fredagen, og dukket ikke opp igjen. Herregud. Men jeg har i hvertfall kost meg gløgg i hjel hjemme hos familien! Men når jeg leser kommentarene deres, så er jeg helt enig. Man må kunne kose seg innimellom. Og jeg har det jo ikke travelt! Magen er overraskende flat etter en fråtsehelg, og jeg er overbevist om at det er takket være 1 måned med trening og bra kosthold Hei LineGourmet! Så koselig at du titter innom boken min Kult at du slenger deg på RYP! Skal følge med deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. november 2010 #175 Del Skrevet 1. november 2010 Da er det på tide med en ukesoppdatering! Oppsummering UKE 4 Mandag: RYP-styre (spiste 1620 kcal) Tirsdag: 4x4 intervall spinning (spiste 1640 kcal) Onsdag: RYP-styrke (spiste 1600) Torsdag: RYP-styrke (uvisst, men spiste ca 1600) Fredag: Hviledag (spiste alt for mye) Lørdag: 35 min rolig joggetur med pappa (spiste alt for mye) Søndag: Hviledag (spiste alt for mye) Synes uken gikk ganske greit, ettersom jeg var hjemme hos mamma og pappa fra onsdag kveld til søndag kveld. Men jeg har helt klart forbedringspotensiale når jeg er hjemme! Jeg skeiet jo ut 3 dager på rad Mål for UKE 5 -3 RYP-økter -Planken og sideplanken i tillegg til RYP-øvelsene -1 spinning-intervalløkt -1 løpe-intveralløkt -1 spisedag -1650 kcal daglig (unntatt spisedagen) Blir bra med ny uke! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. november 2010 #176 Del Skrevet 1. november 2010 UKE 5, DAG 1 Trening 35 min RYP-styrke (kl 6.30) Knebøy i stativ 40 kg x 4 40 kg x 9 40 kg x 6 Skråbenk med manualer 9 kg x 6 9 kg x 4 9 kg x 6 Sittende roing 36 kg x 6 36 kg x 5 36 kg x 4 Mageapparat 38,3 kg x 4 38,3 kg x 4 38,3 kg x 4 Arnoldpress med manualer 7 kg x 5 7 kg x 4 7 kg x 5 Sittende bicepscurl 8 kg x 4 8 kg x 4 8 kg x 4 Triceps nedpress i kabelapparat 23,5 kg x 6 23,5 kg x 4 23,5 kg x 5 Planken 1 min x 2 Denne uken (og neste) skal jeg kun ta 4 reps. Vet ikke helt hva jeg synes om det! Veldig uvant hvertfall. Føler egentlig at økten er ferdig før musklene har fått med seg at jeg har trent :klø: Bicepsen begynner å bli svært tung! Slet allerede på første rep, men klarte på et magisk vis å skjelve meg frem til 4 reps. Begynner også å bli litt venn med knebøyen. Vi trengte bare litt tid på å bli kjent. Men jeg tror ikke at jeg gjør den helt rett, så må få oppfølgingstime av veileder etterhvert. Må i hvertfall øke vekten på knebøyen i neste økt, for klarte fler enn 4 reps. Skal man ta knebøy sakte ned og sakte opp? Har sett noen steder at de tar sakte ned, men at de så spretter opp igjen. Føler meg i hvertfall mye mer komfortabel i styrkeområdet nå. Husker tilbake til for 4 uker siden, hvor livredd jeg var! Kosthold Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk Lunsj: 1 kyllingfilet med brokkoli, blomkål, gulrot og 40 g fullkornsris Mellommåltid: Kake Middag: 200 g karbonadedeig-boller med 40 g fullkornspasta og salat (salat, agurk, ananas og feta-ost) Kveldsmat: 1 skyr, 30 mandler Totalt: 1875 kcal Ja, det var jo en bra start på uken. Søren heller!! Stakk innom en venninne for å gratulere med dagen. Tror du ikke hun hadde kake på lur da? Hva skjer med folk, de har jo kake over alt! Bortsett fra det var det jo en grei dag da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 1. november 2010 #177 Del Skrevet 1. november 2010 (endret) Her går vektene opp ja! Bare å legge på i knebøy! Jeg kjører knebøy kontrollert ned og så så fort jeg klarer opp igjen, men fortsatt med kontroll hele veien. Hvor fort det går stopper ofte seg selv på høye vekter for meg Det blir jo tyngre om du holder igjen og kjører sakte, og mer eksplosivt om du prøver å gå fort opp! Bare passe på at du har kontroll i bunn så du ikke tipper noen vei så går det vel bra uansett hvilken måte du velger. Jeg ser forresten hvorfor det ser ut som du spiser like mye som meg selv om du egentlig spiser mye mindre, du spiser 40g pasta og jeg spiser 100-150g Er maange kcal der ja! Endret 1. november 2010 av Kónguló Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. november 2010 #178 Del Skrevet 1. november 2010 Da skal jeg prøve på onsdag å ta så fort opp jeg klarer i knebøy. Men hva er egentlig eksplosivt godt for? Åja, pastaen utgjør mye kcal-forskjell ja! Glemte å svare sist, men jeg tar med alt av olje og slikt jeg bruker. Bruker mest 1 kcal stekespray da, for å spare kcal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kónguló Skrevet 1. november 2010 #179 Del Skrevet 1. november 2010 Jeg må vel redigere litt på min tidligere post, for jeg er jo kontrollert opp også, og jeg har på ingen måte "hopp" eller slik, så jeg vet ikke om jeg kan klassifisere løftingen min som eksplosiv jeg.. Noen programmer har jo egne "eksplosivitet dager" med lavere vekter og fokus på det. Det er vel en egen type styrke, annerledes enn utholden styrke f.eks Men jeg merker jeg ikke var så flink på dette, så jeg må lese litt før jeg gir noen råd Jeg liker hvertfall å holde det kontrollert, men det er vel egentlig bare vanlig.. Artikkel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest -Sarah- Skrevet 1. november 2010 #180 Del Skrevet 1. november 2010 Hehe, ja du må ikke drive med vranglære! Neida. Men da bare gjør jeg noe de siste 2 ukene av programmet. Og så skal jeg ha veiledningstime i hvileuken min, før jeg begynner på ny! Da skal jeg også legge til og bytte ut noen øvelser, så kjekt med litt tips av veileder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå