Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!


Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

flink du var!!! Det der var min plan også.. helt til jeg heller bestemte meg for å bli i senga med sambo :sengekos: og så spise frokost og så ble det fort laaangt på dag..

alene i styrkeavdelingen synes jeg hørtes superdigg ut!! ;) Ble det en god økt da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

Skjønner godt at du valgte sengekos jeg! Hadde jeg også gjort om jeg hadde hatt en å kose med :sjenert:

Det er så rart, for jeg føler ikke at jeg har trent etter en styrkeøkt. Er jo dødsvondt der og da, musklene skjelver og jeg blir sprutrød i trynet, men når jeg går derfra føles det ikke ut som jeg har trent :forvirret: Får en mye bedre følelse etter intervalløkter, hvor jeg er gjennomsvett og sliten lenge etterpå.

Men jo, konklusjon: musklene fikk kjørt seg i dag ja :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 5, DAG 6

Wow, snart ferdig med 5 uker! Gleder meg sånn til å bli ferdig med grunnprogrammet, så jeg kan begynne på nytt modifisert grunnprogram! Men enda 1 uke igjen :tommelsmil:

Jeg våknet opp til snø i dag! Jeg får jo julestemning med én gang. Tuslet til treningssenteret med julemusikk på øret :sjenert:

Trening

40 min RYP-styrke

Knebøy i stativ

45 kg x 4

45 kg x 4

45 kg x 4

Skråbenk med manualer

9 kg x 7

9 kg x 6

9 kg x 6

Sittende roing

38,3 kg x 4

38,3 kg x 4

38,3 kg x 4

Mageapparat

38,3 kg x 5

38,3 kg x 5

38,3 kg x 4

Arnoldpress med manualer

7 kg x 6

7 kg x 6

7 kg x 6

Sittende bicepscurl

8 kg x 5

8 kg x 5

8 kg x 5

Triceps nedpress i kabelapparat

24,5 kg x 4

24,5 kg x 3

24,5 kg x 3

Planken

1 min x 2

Hadde samme vekt på øvelsene som på onsdag, men klarte å øke antall reps på de fleste, jippi! Men fy flate. Nå er det tungt altså! Men jeg må bare si at planken er den vondeste øvelsen jeg vet om. Så jeg hadde ikke lyst til å teste hvor lenge jeg klarer. 1 min holdt lenge!!

Så har jeg et lite problem. Når jeg tar arnoldpress, så sliter jeg med å ha korsryggen inntil stolryggen. Jeg skyter liksom magen ut. Merker jo at dette ikke er helt bra, så må skjerpe meg her!

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 1 egg. 1 ts tran

Lunsj: 300 g skyr naturell, 1 egg, 5 mandler

Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig stekt med løk og sopp, med 50 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup

Lørdagsgodt: 160 g godteri. (blir kanskje en skyr eller noe i tillegg)

Totalt: 2000 kcal

Nå skal jeg skrive ned RYP-programmet for uke 6 :bolledeig: (håper jeg ikke skal øke så alt for mye :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

flinke sarah.. nå skal jeg gjøre litt RYP-reasearch.

Du gleder deg til nytt program, blir det ikke bare tyngre? men det er jo sånt vi blir sterkere.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er så flink! Utrolig morsomt om du klarer progresjonen helt ut! :) Hvilke moderasjoner har du tenkt å gjøre før neste runde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jøye meg så trøtt jeg er. Lenge siden jeg har vært så lenge oppe!

Aurelia, jeg gleder meg fordi jeg kan endre litt på øvelsene, og merke enda mer fremgang :) Klart det blir tyngre (phu!), men synes det er gøy, hehe! Og som du sier, det er jo sånn vi blir sterkere :Hehe:

Kónguló: Jeg vil gjerne bytte øvelsen for rygg. Føler ikke at apparatet tar på ryggen i det hele tatt, kun armene. Så vil jeg gjerne bytte ut magemaskinen med noe annet. Magemaskinen verker i hele kroppen, og jeg blir så sliten av å bruke den (på en ikke-god måte). Så har jeg litt lyst til å legge til en ben/rumpe-øvelse, f.eks utfall. Men vet ikke om det er greit å ha både knebøy og utfall i hver økt? Så har jeg et lite ønske om to triceps-øvelser per økt om det er greit også :sjenert: Må researche litt jeg! :)

Det snør som bare rakkern ute!

Nå hopper jeg til sengs.

God natt søte mennesker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snø og julestemning hørtes koslig ut! Jeg gleder meg så fælt til den der snøen kommer for fullt! :jepp: Kikker jeg ut vinduet, er det ikke akkurat hvitt enda :sjenert:

Skjønner at du vil gjøre om litt på øvelser og sånn. Ser for meg at jeg og vil, har allerede noen tanker, i min 1. uke...haha. Blir morsomt å ta 10 RM igjen da! Man skal vel det, før neste runde?

Kan jeg spørre hvorfor to triceps-øvelser?

Enig med deg om planken. Jeg har ikke fått testet max jeg heller... bare psyket ut og glemt det hver gang. Får se hva som skjer i morgen...

God natt skjønne du!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

God morgen!

Håper dere har sovet godt :)

Gjett om det er masse snø ute i da! :hoppe:

loxodonta: Ja, man merker jo underveis om man vil endre på noe. Jeg hadde absolutt ingen erfaring med styrketrening før RYP, så tenkte at det var lurt å følge programmet slavisk først, og så heller gjøre om i neste runde. Jeg har hvertfall fortstått det slik at man skal teste 10RM på nytt ja. Tenkte å gjøre det i hvileuken :) Triceps ja. Den har aldri blitt trent før, og jeg merker liksom ikke noe fremgang der :klø: Men lurer på om det er for liten muskel til at det er greit å trene den 2 ganger per økt. Må lese meg opp :)

Hadde egentlig booket spinning-time til i dag, men jeg tenkte mye i går og i dag tidlig, at jeg ikke har så veldig lyst. Det kommer nok av at jeg har litt mensen-vondt, samt at jeg må lese så mye som mulig i dag. Får litt panikk når jeg tenker på eksamen :sjokkert: Så jeg avbooket timen. Har jo trent 5 ganger denne uken, så det får være greit :)

Men jeg har veldig lyst til å gå en tur i snøen etterpå, og høre på julemusikk :hjerte: Så får se om jeg får til det! Har også veldig lyst til å ake! Men min ake-buddie er i Oslo for øyeblikket, så jeg får vente tålmodig til hun kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viktig at ikke treningen byr på for mye stress, da blir det mer naturlig å takke nei. 5 ganger trening på ei uke, wowsa!

:heiajente: :heiajente: :heiajente: :heiajente: :heiajente:

Lykke til med en gooood lesedag! Og tur i snøen høres heeeeerlig ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Triceps ja. Den har aldri blitt trent før, og jeg merker liksom ikke noe fremgang der :klø: Men lurer på om det er for liten muskel til at det er greit å trene den 2 ganger per økt. Må lese meg opp :)

Men jeg har veldig lyst til å gå en tur i snøen etterpå, og høre på julemusikk :hjerte: Så får se om jeg får til det! Har også veldig lyst til å ake! Men min ake-buddie er i Oslo for øyeblikket, så jeg får vente tålmodig til hun kommer tilbake.

Triceps er en ganske stor muskel med et vanvittig potensiale med litt trening. Normalt så bruker vi tricepsen veldig lite i det vanlige livet liksom. Høres litt ut som du gjør øvelsen feil om du ikke merker fremgang på den, for du bør merke fremgang merkbart der altså.. :trene: Selv er jeg ikke fan av den varianten som ligger inne på grunn-programmet: manualer ned til pannen eller bak hodet (franskpress).

For litt siden endret Sats øvelsen (i sal-timenen) med smale push ups i stedet for stang til panne og jeg merker at push ups funker mye bedre. Det kan hende det er fordi kroppsvekten vil være mye tyngre enn vekter da...

(det er lov å stå på knærne.. :gjeiper: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg bruker ikke øvelsen som er i RYP-programmet, men triceps nedpress. Begynte på 18 kg og nå bruker jeg 24,5 kg. Så noe riktig må jeg ha gjort ;) Men føler at jeg fortsatt har mye grevinnearmer.

Hun jeg bor sammen med lager vafler nå, og ville at jeg også skulle ta. Jeg tenkte, åh jeg vil ha! Men nei, a moment on the lips, a lifetime on the hips. Altså ikke verdt det. jeg har fått viljestyrke!! :jepp:

Koste meg med vita grovbrød med peppermakrell, og skyr ved siden av. Peppermakrell er jo kjempegodt! Hvorfor har ikke jeg fått det med meg før at det finnes? Takk loxodonta :Hehe:

Det snør så sykt mye fortsatt :hoppe: Hvis det blir opphold så tar jeg meg en tur ut, men orker ikke bli nedsnødd på en liten runde ute!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Både tricpes og biceps er jo relativt små muskler, og så vidt jeg har skjønt er det ikke anbefalt å trene de "ekstra" pr. økt siden de får litt juling i andre øvelser. Biceps litt når du ror, triceps når du tar benkpress osv.. :) Jeg har hørt at feilen folk ofte gjør når de vil ha større biceps/triceps er at de trener for mye, slik at en såpass liten muskel blir overtrent og ikke får nok hvile, og derfor ikke vokser nok. Så de blir ofte anbefalt å kutte ned biceps/triceps spesifik trening og se hva som skjer da. Men det er kanskje litt mer rettet mot unge menn som vil ha superbiceps enn deg :fnise:

Jeg har fått kjempegod kontakt med triceps ved å bruke smalbenk, så lenge vektene er lave nok og jeg er strikt nok med å ha albuene inntil kroppen. Det var vel egentlig en øvelse jeg valgte fordi jeg ikke har kabelstativ (veldig glad i pushdown også!), men har blitt veldig fan av den!

Åh, jeg vil også en tur i snøen! Her kom plutselig skikkelig vind og masse regn, koslig :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, snø! :hjerte:

Gleder meg til snøen kommer hit også. Jeg synes det er helt fantastisk når det blir "Jul i skomakergata" gater. Jeg syns det er så idyllisk og rolig.

Kos deg masse med det... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å si nei takk til vafler er ikke bare lett, nei! bra jobba! ;)

triceps nedpress/kabel er en god øvelse.. synes tricepsøvelsen i RYP er noe vanskelig å kontrollere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Sarah-

UKE 5, DAG 7

Det ble ingen gåtur i snøen i dag. Det er skikkelig Jul i Skomakergata-gater, så jeg gleder meg til å gå Bakklandet i morgen. Der er det så koselig :)

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 1 egg. 1 ts tran

Lunsj: 2 grove brødskiver med 50 g peppermakrell ( :sikle: ). 160 g skyr

Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig stekt med løk og sopp, med 50 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup

Kvelds: 160 g skyr. 15 mandler

Totalt: 1600 kcal

En behagelig dag. Har ikke lest i nærheten av så mye som jeg ønsket :fy_fy: Har nemlig laget leseplan, og om jeg klarer å følge den, så skal eksamenene gå greit. Så nå må jeg lese ekstra mye fremover for å catche opp med planen!

Oppsummering av UKE 5

Mandag: RYP-styrke (spiste 1875 kcal)

Tirsdag: 4x4 intervall spinning (spiste 1670 kcal)

Onsdag: RYP-styrke (spiste 1670 kcal)

Torsdag: 4x3 intervall løping (spiste 1975 kcal)

Fredag: Hviledag (spiste 1600 kcal)

Lørdag: RYP-styrke (spiste 1940 kcal)

Søndag: Hviledag (spiste 1600 kcal)

Bra treningsuke! Men 3 spisedager er litt i overkant altså :sjenert:

Gleder meg til siste uke i grunnsprogrammet! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydli uke Sarah!

Og oi, du går faktisk inn i din siste uke!! Syns nettopp at du begynte jeg! :) Tiden går fort med andre ord. Da rekker du jo akkurat en ny omgang før året er slutt :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Takk takk :Hehe:

Vet! Tiden fyker av gårde! Litt skummelt. Men jeg rekker akkurat ett grunnprogram til dette året! Hadde jo vært kjekt med hvileuke i romjulen, men uke 6 faller på akkurat den uken, typisk ;)

Kjenner jeg gleder meg til å trene styrke i morgen, for å se om jeg klarer flere repetisjoner enn i går :sjenert: Haha, ikke mye å glede seg til om dagen! Har i hvertfall laget proteinshake og havregrøt til i morgen tidlig, pakket bagen med jobbtøy, og lagt frem treningsklærne :jepp:

Hvorfor kan jeg ikke være SÅ motivert når det gjelder lesing da :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...