Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!


Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Har avtalt med en venninne om å prøve spinning. Hun er ganske dreven på det. Jeg har aldri prøvd det før, så tør ikke gå alene første gangen! Blir jo helt stressa av å tenke på at mange skal sykle sammen, stille inn sykkelen, hva skal jeg ha med og ikke mindt: kommer jeg til å overleve? :sprettoy:

Slik som det stod i artikkelen, og det venninnen min sa, så kan problemet ligge i svake hofter. Det er egentlig det jeg tror, for det hender at jeg får vondt der også under/etter jogging. Så fremover skal jeg ta planken og sideplanken, samt trene styrke som før, og så håpe at kneet tar seg sammen :)

Så leit :klemmer: Men det er vel igrunn ikke så overraskende, i og med at du aldri har trent før. Ser du tilbake, har du hatt en voldsom oppgang i treningsmengde, og ja, det er nok et eller annet i bena som ikke er sterk nok til å tåle den belastningen. Men det kommer det jo til å bli :jepp:

Jeg har selv litt problemer med bena, blant annet derfor all balanse og koordinasjonstreningen. Og så gøy at du skal prøve spinning! Du kan jo gjerne komme litt tidlig den første gangen, så har du god tid til å stille inn sykkelen, (så vet du også til senere hvor mye du skal stille inn.) De første gangene er det vanlig å bli mer sliten i låra enn i pusten, men så tilpassser jo låra seg etterhvert. Og da stiger kondisen skal du se :lur: Men det kan være lurt å ta det litt med ro første gangen. Jeg hadde en venninne som skulle være med, på intervallspinn en gang... hun er godt trent, og ga alt hele veien... men så gikk hun halvveis :tristbla: Så, ta det med ro og bli kjent med sykkelen og treninga! Og ha det gøy :gjeiper:

Jeg syns bare det er gøy å trene med så mange andre. Når vi er kommet til 2.-3. sangen så har jeg så høy puls at jeg glemmer alle de andre rundt meg :ler: Også har jeg begynt å sitte litt forran, for da vet jeg at det er mange bak meg og jeg bare må trå til... Ellers pleier jeg bare ha vannflaske og gjerne en liten handduk (til å tørke svetten) med meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

UKE 2, DAG 7

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann

Lunsj: 2 skiver grovbrød (100% grovt), 4 skiver skinke, 1 skyr, halv gulrot

Mellommåltid: 1 banan, 5 hasselnøtter

Middag: Denne quinoasalaten. Hadde kylling stekt i karri, i stedet for roastbiff

Kvelds: (etterpå) 1 skyr, 1 appelsin, 1 eple, 10 hasselnøtter

Totalt: 1800 kcal

Takk for tips angående spinning, loxodonta! Skal nok møte opp litt før for å ordne sykkelen ol. :) Håper jeg syns det er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Oppsummering UKE 2

Mandag: RYP-styrke (spist 1676 kcal)

Tirsdag: 4x4 intervall løping (spist 1817 kcal)

Onsdag: RYP-styrke (spist 1760 kcal)

Torsdag: Hviledag (spist 1760 kcal)

Fredag: RYP-styrke (spist 1810 kcal)

Lørdag: 4x4 intervall løping (spist 2040 kcal)

Søndag: Hviledag (spist 1800 kcal)

Jeg klarte å overholde alle målene for denne uken:

- 3 RYP-økter

- 2 intervalløkter

- Kun 1 spisedag

- Variere maten

Fornøyd!! Jeg vet jo ikke om 1800 kcal daglig er riktig for meg. Vanskelig å vite hvor mange kcal man skal innta daglig! Skal veie meg i slutten av uken og se hvordan ting ligger an, og eventuelt regulere matinntaket.

Mål for neste uke:

- 3 RYP-økter

- 2 intervalløkter (ikke løping!)

- Gjøre øvelser som er bra for stabilitet i kne og hofter

- Kun 1 spisedag

- Variere maten

Gleder meg til ny uke :bolledeig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia, takk for hyggelig besøk hos meg.

Du er godt i gang ser eg!

Har tenkt å testa RYP eller liknande program sjøl når noverande opplegg er over, så det er flott å kunna følga med her.

Ang. spinning er det ingenting å vera redd for! Instruktøren pleier å hjelpa med syklane dersom du er ny. Bortsett fra at det visstnok kan føra til strammare hofter, har eg lest fleire steder. Sjøl fikk eg mye vondt i ryggen av det. Men det betyr jo ikkje at du kjem til å få det!

Hilsen flekse-heksa

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

God morgen!

Jeg er ferdig med ukens første RYP-økt :) Rapport kommer i kveld.

Har tatt noen bilder av meg selv nå. Synes det er skikkelig flaut å legge ut, men skal gjøre det likevel. Ikke kan jeg flekse, så jeg bare gjør noe! Håper å se fremgang på fleksefronten også :sjenert:

Bilder

Som dere ser så er underkroppen min hoveproblem, uff og huff.

Veide meg i dag, og har gått opp en halv kilo i løpet av en uke, så skal legge meg et lavere inntak. Kommer til å slite litt med sultfølelse, men det får jeg bare finne meg i!

Har avtalt spinning med en venninne i morgen, så nå er det ingen kjære mor :haar:

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette ser jo bra ut! :) Fin biceps! Kan jo ikke ta muskelbilder med blitz, da syns ingenting :fnise: Syns ikke det ser ut som du har spesielt høy fettprosent heller, masse potensiale her!

Hm, kjedelig med vektoppgang! Kan jo være vann siden du har justert opp inntaket, men her er jeg ikke sikker. Håper sultfølelsen blir borte eller at du finner en måte å spise på som hjelper da hvertfall. :) Haha forresten, etter at jeg "skrøt av" at jeg ikke kjente sult så har jeg vært sulten hver eneste kveld når jeg har lagt meg! :gjeiper: Tror det er en straff :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Joda, bicepsen kommer seg! :Hehe:

Hehe, typisk når man sier at noe er bra, så plutselig snur det! Jeg sa til en venninne at jeg ikke slet med tørre hender, og på sekundet så måtte jeg kjøpe håndkrem. Noen øvre makter som leker med oss!

Prøver å spise færre og større måltider, så håper at det hjelper :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 3, DAG 1

Tenk at jeg er ferdig med 2 uker av RYP da :Hehe: Kjenner ingenting i kneet i dag, så det frister å løpe intervaller i morgen. Men jeg holder meg til planen, og skal altså på min første spinningtime i morgen. Så håper jeg på en løpeøkt på lørdag.

Trening

45 min RYP-styrke (kl 6.30)

Knebøy i stativ

30 kg x 12

30 kg x 12

30 kg x 12

Skråbenk med manualer

7 kg x 12

7 kg x 11

7 kg x 11

Sittende roing

27,8 kg x 12

27,8 kg x 12

27,8 kg x 12

Mageapparat

29,3 kg x 12

29,3 kg x 12

29,3 kg x 10

Arnoldpress med manualer

5 kg x 10

5 kg x 10

5 kg x 8

Sittende bicepscurl

6 kg x 8

6 kg x 10

6 kg x 8

Triceps nedpress i kabelapparat

18 kg x 12

18 kg x 12

18 kg x 12

Det brant godt i musklene i dag!

Kosthold

Etter trening: 20 g sjokoladeproteinpulver og 1 dl melk

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann, 1 egg

Lunsj: Kyllingsalat: kylling, salat, agurk, paprika, rødløk, ananas og quinoa

Middag: Grønnsakskarbonader med fullkornsris

Kvelds: (etterpå) 1 skyr, 1 banan, 10 hasselnøtter

Totalt: 1660 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo:

Har du skjønt at du også er blitt bitt av RYP-basillen. Moro! :)

Jeg vurderte også det en periode, men valgte det bort siden jeg nå primært har fokus på cardiotrening, og trener "bare" styrke for å vedlikeholde. (jeg får se hvor lenge jeg klarer og "bare" vedlikeholde, før jeg blir lysten på litt progresjon igjen. ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er full av RYP-basiller ja! :jepp:

Virker som man blir ganske hektet på progresjon, hehe!

Du er faktisk grunnen til at jeg skal teste RYP denne uka...haha. Eneste grunnen til at jeg ikke helt har bestemt meg for å utføre 6-ukers programmet, er at jeg er redd for å få altfor svulmende muskler... Lenge siden jeg hr trent noe særlig styrke nå, og endelig er armene og skuldrene "normale". Men skal ivertfall ta en testuke :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svulmende musklar etter seksveker??? Hvis det er tilfelle vil eg gjerne ha din genetikk, Loxodanta...

Bildene dine ser jo veldig bra ut! Eg trur du kjem til å få veldig god framgang. Kjenner meg igjen i å sepå underkroppen som "problemområde" men eg har no valgt å se på den som "enormt potensiale for J-Lo butt"!

Og når det er sagt så synes eg ikkje det var noe stort problemområde du hadde! :) Du ser bra ut.

Kos deg på spinning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

God morgen!

Loxodonta, jeg må si meg enig med madam_mim. Jenter er så redde for å bli store! Det tar lang tid, om det i hele tatt er mulig pga genetikken, å bli en muskelbunt ;) Jeg synes du skal trene både styrke og kardio :jepp: Veldig kult at jeg har inspirert deg til å teste RYP :Hehe:

Takk for hyggelig kommentar madam_mim! Lurt å vri innfallsvinkelen fra problem til potensiale! Den likte jeg :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

God spinningsøkt! :)

Blir spennende å høre hva du synes om det. Forrige gang jeg var på en sånn time var vel for nesten 10 år siden, men har planer om å starte opp med det før vinteren setter inn, for å kunne ha flere innendørstreninger å variere med. Må ærlig innrømme jeg gruer meg litt til det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen!

Loxodonta, jeg må si meg enig med madam_mim. Jenter er så redde for å bli store! Det tar lang tid, om det i hele tatt er mulig pga genetikken, å bli en muskelbunt ;) Jeg synes du skal trene både styrke og kardio :jepp: Veldig kult at jeg har inspirert deg til å teste RYP :Hehe:

Takk for hyggelig kommentar madam_mim! Lurt å vri innfallsvinkelen fra problem til potensiale! Den likte jeg :Hehe:

Hm, enig i at de fleste jenter er redde for å bli store. Men så er de fleste jenter ganske små da. Jeg er noe breiskuldret og har alltid hatt en del muskler, om jeg trener eller ei. Jeg trente en del styrke i vinter nemlig, og plutselig passet ingen av jakkene mine... gensrene ble for trange, osv. Jeg måtte opp maaange størrelser (bruker vanligvis 40-42 og kunne plutselig til og med glemme 44 liksom, bare pga skuldrene) bare for at det skal passe over ryggen/skuldrene, men da blir det jo aaaaltfor stort ellers. Mulig det er noe med genene mine faktisk- for resten av familien er jo muskelbunter, om de trener eller ei! Fikk kommentarer fra søsteren min tidligere i høst da- at overkroppen min så så trent/slank ut! Og det er jo nettopp fordi jeg ikke har trent... :sjenert: Hehe, vi har alle våre problemer. Så jeg håper å bli sterkere uten å bli større i omfang...

Håper det gikk bra med deg på spinning! Er så spent på oppdatering altså! :regn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 3, DAG 2

Trening

4x4 intervall spinning. 45 minutter

Jeg ELSKER spinning!! Gjett om jeg kommer til å bli hekta da! :jepp: Det var slitsomt og uvant for bena, men jaggu meg bra trening. Men herremin hatt som jeg ble ivrig da musikken dundra og discolysene kom på! :bolledeig: Pulsklokken viste 400 kcal forbrent. Klarte ikke å komme opp i høy nok puls i dag, fordi jeg hadde for svak motstand. Skrudde liksom litt og litt hele tiden. Kom opp i 182, men må egentlig opp i nærmere 190. Så da vet jeg det til neste gang. For ja, det blir definitivt en neste gang! :Hehe:

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 1,5 dl melk og 2 dl vann, 2 egg

Lunsj: Grønnsakskarbonader med fullkornsris

Middag: Spaghetti :sjenert: 200 g karbonadedeig med 60 g fullkornspasta (hadde ikke ketchup)

Før trening: 1 skyr, 10 hasselnøtter

Etter trening: 1 banan, 1 glass melk

Totalt: 1670 kcal

Nå er det leggetid. Selvom jeg ble litt gira av treningen :lol: Opp kl 5.40 i morgen for å trene før jobb. Må si at det frister å sove litt lenger i morgen, men må holde meg til programmet.

God natt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...