Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!


Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Jeg drømmer også om å stå opp tidlig og dra på tidlig spinning (6.15), men ooooorker ikke tanken... Ikke når det er mørkt ute, da er senga best ;) Deilige, deilige senga..

så flink er du ja, beundringsverdig, og sikkert herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest -Sarah-

Hehe! Men så lenge man kommer seg på trening i løpet av dagen, så spiller jo ikke tidspunktet så stor rolle :) Jeg vet bare at jeg svært sjelden orker å trene på ettermiddagen.

Drømmer om en gang å tørre å prøve morgenspinning jeg også!

Gabriela: Jeg trener på 3T :) Inntil for 2 uker siden hadde jeg aldri satt mine ben i styrkeområdet, for det så så skummelt ut! Det er jo nesten bare store, sterke gutter der :sjenert: Men jeg turte! Og det er ikke så veldig skummelt. Jeg virrer nå rundt der med programmet mitt, og ser mer eller mindre forvirret ut. Trener tidlig på morgenen, og da er det ikke så mange der (ca 5-15 stk), og ikke mange av de er så bra trent. Hehe, dvaskingene tør å trene sammen på morgenen! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 2, DAG 3

Trening

45 min RYP-styrke (kl 6.30)

Knebøy/markløft

12 kg x 12

15 kg x 12

15 kg x 12

Skråbenk med manualer

6 kg x 12

6 kg x 12

6 kg x 12

Sittende roing

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

24,8 kg x 12

Mageapparat

27 kg x 12

27 kg x 12

27 kg x 12

Arnoldpress med manualer

4 kg x 12

4 kg x 12

4 kg x 12

Sittende bicepscurl

5 kg x 12

5 kg x 12

5 kg x 12

Triceps nedpress i kabelapparat

19 kg x 12

19 kg x 10

19 kg x 10

Trodde jeg skulle dø under biceps-, triceps-og mageøvelsene. Det svei i musklene altså! Og rista. På triceps nedpress skulle jeg egentlig ta 18 kg, men på tredje settet så oppdager jeg at det ligger en 1-kilos plate oppå de platene jeg hadde valgt. Syntes allerede på første sett at det var sykt mye tyngre enn på mandag :sjenert: Men da fikk jeg heldigvis en logisk forklaring.

Kosthold

Etter trening: 20 g sjokoladeproteinpulver og 1 dl melk

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann

Lunsj: 2 grove brødskiver med 4 skiver skinke, 1 nektarin, 15 mandler

Mellommåltid: 1 skyr, 1 eple, 1 banan

Middag: kyllingpastasalat. Droppet smør, bønnespirer, ost, kikerter og stilkselleri (hehe, det var visst halve oppskriften!)

Kvelds: (etterpå) 1 skyr, 20 mandler

Totalt: 1760 kcal

En bra dag føler jeg :)

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela

Gabriela: Jeg trener på 3T :) Inntil for 2 uker siden hadde jeg aldri satt mine ben i styrkeområdet, for det så så skummelt ut! Det er jo nesten bare store, sterke gutter der :sjenert: Men jeg turte! Og det er ikke så veldig skummelt. Jeg virrer nå rundt der med programmet mitt, og ser mer eller mindre forvirret ut. Trener tidlig på morgenen, og da er det ikke så mange der (ca 5-15 stk), og ikke mange av de er så bra trent. Hehe, dvaskingene tør å trene sammen på morgenen! :Hehe:

Tror kanskje ikke det er sååå ille om man har et program å forholde seg til. Tok du bare med opplegget da du hadde veiledning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg skrev ned RYP-øvelsene og tok med til veileder. Han var godt kjent med programmet fra før, så visste hva de gikk ut på. Så det var jo bra :)

Du får bare hoppe i det! Men ha veiledningstime så dere får satt opp et passende program, og at du lærer riktig teknikk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 2, DAG 4

I dag prøvde jeg noe nytt for å unngå å være så sulten hele tiden. Jeg spiste større frokost, droppet mellommåltidet, større lunsj og større kveldsmat. Hehe, drastisk endring! Men jeg tror jaggu det hjalp! :jepp:

Hadde hviledag i dag, da jeg er ganske mør i bena etter trening mandag, tirsdag og onsdag. Litt deilig med treningsfri, men aner et snev av dårlig samvittighet likevel. Har endelig begynt å like å trene, og hadde faktisk lyst til å dra til senteret i dag tidlig! :hakeslepp: Hvem skulle trodd det om verdens største latsabb??

Veide meg forresten før frokost i dag, bare for å sjekke hvordan det stod til. Vekten viste 53,9 kg. Så har hvertfall ikke gått opp, phu!

Trening

Hviledag

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann, 2 kokte egg

Lunsj: 5 dl blomkålsuppe med 200 g sei og 200 g blomkål/brokkoli og en gulrot

Middag: Min egen versjon av denne oppskriften

Kvelds: 1 skyr, 20 mandler, 1 banan, 1 eple

Totalt: 1800 kcal

Gleder meg til styrke i morgen! :trene:

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

flinke sarah! Du motiverer meg til å begynne med RYP faktisk! Skal prøve å ta den 10 RM greia neste gang jeg er på senteret, og så sette opp en plan. (liker planer, tror det kunne blitt noe!)

Er du fornøyd, ser du fremgang? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Å, så koselig sagt! Om du er planmenneske og nybegynner så tror jeg at RYP er midt i blinken! Jeg er helt blank på styrketrening, så jeg bare gjør det jeg blir fortalt i programmet, hehe. Prøv det ut da! Jo flere, jo bedre :Hehe:

Føler at jeg merker fremgang, at jeg har blitt sterkere altså! Men om det er mulig på under 2 uker vet jeg ikke :sjenert: Har jo økt i vekt på de fleste øvelsene. Ser ikke forskjell på kroppen enda da, men det er vel for mye å forlange på så kort tid. Men om noen uker håper jeg at musklene kommer bittelitt til syne :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

God morgen!

Da var ukens tredje og siste styrkeøkt overstått! Oppdatering kommer i kveld. Føler meg bare mer og mer selvsikker for hver gang jeg setter mine ben inn i styrkeområdet :bolledeig:

Men i dag var det mange morgenfugler oppe og hoppet! En gjeng menn på 40-50 år var der. De hang på apparatene og kaklet som høner. Om de fikk trent noe vet jeg ikke, hehe!

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 2, DAG 5

Endelig fredag! Elsker fredager :Hehe:

Trening

45 min RYP-styrke (kl 6.30)

Knebøy i stativ

30 kg x 12

30 kg x 12

30 kg x 12

Skråbenk med manualer

6 kg x 12

6 kg x 12

6 kg x 12

Sittende roing

27 kg x 12

27 kg x 12

27 kg x 12

Mageapparat

29,3 kg x 12

29,3 kg x 12

29,3 kg x 12

Arnoldpress med manualer

5 kg x 8

5 kg x 8

5 kg x 8

Sittende bicepscurl

6 kg x 8

6 kg x 8

6 kg x 7

Triceps nedpress i kabelapparat

18 kg x 10

18 kg x 10

18 kg x 10

Økte i vekt på noen av øvelsene, og det er så gøy! Var jo usannsynlig tungt, men det gikk forsåvidt greit (bortsett fra at det var UMULIG å klare den siste rep på bicepscurl)! Så klarte jeg 30 kg i knebøy! :Hehe: Gleder meg allerede til mandagens økt!

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann, 1 kokt egg

Lunsj: 1 kyllingfilet stekt i karri, 50 g fullkornspasta, quinoa, paprika og grønnkål

Middag: Denne gratengen

Kvelds: (etterpå) 1 Skyr, 1 banan, 20 mandler

Totalt: 1815 kcal

Hadde så sykt lyst på pizza i stad. Hun jeg bor sammen med lagde nemlig pizza. Hun har også begynt med RYP, men vet svært lite om kosthold, og orker ikke sette seg inn i det. Jeg har prøvd å forklare litt, men jeg får bare la henne styre rundt. For eksempel så påpekte jeg at hun må ikke la seg lure av fullkorns-frokostblandingen, fordi det er likevel 15 g sukker i den. Da mente hun at det var greit, siden hun spiste sukkerfri yoghurt :klaske:

I kveld blir det sofakos med x-faktor og senkveld, woho! I morgen skal jeg ha litt lørdagskos. Har jo gledet meg til det hele uken! Men hva skal jeg velge?? Føler at jeg ikke kan ta helt av. Sist helg ble det jo altfor mye. Kan jo lete i butikken etter en godtepose på 100 g? Men VET at etter 100 g så vil jeg ha mer, mer, mer! Åh, vanskelig!!

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med styrkeøkning og pizza-moståing! ;) All kredit til deg som klarer det selv om dere bor sammen altså! Forresten en morsom tankegang det der, at man kan spise litt ekstra sukker der så lenge man spiser litt mindre sukker en annen plass :fnise:

Har vel ingen gode råd ang. godteri, jeg tar ofte så lite som mulig (1-2 stk av hver av de smågodt typene jeg syns er best f.eks), og da blir jeg som oftest "mett" på godteri etter å ha spist de. Har jeg mer så spiser jeg jo det også, men det er liksom de første 1-2 som er skikkelig gode.. :lol: Men det kan jo hende det bare er jeg som er rar :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Takk takk! Klarte å motstå is her om dagen også :hoppe:

Får pønske ut en lur plan angående godisen. Er enig i at de første bitene er best, og så går jeg på autopilot (slik som kari Jaquesson sa på Fredag nå) resten av godteposen. Jeg blir dessverre aldri 'mett' på godteri, spiste jo 500 g hver lørdag før! :sjenert:

Nå skal hun jeg bor sammen med kose seg med potetgull og is! Holder meg på rommet mitt jeg :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler deg å ha noe annet og nytt snacks.. ikke det søte smågodtet som du er vant med og avhengig av... lager f.eks gullerøtter og andre grønnsaker med en herlig rømmedip, det er kjempegodt og du kan gå og snackse hele kvelden (og blir mett av det). Eller nøtter såkart, ha en del forskjellige nøtter. Lekkert og delikat. Dadler er kjempesøte og klissete og gode.. supergodt snacks ;) Eller bak noen boller eller annet kos.

Smågodt er jo IKKE noe som helst næring eller noe.. bare fyllstoff som legger seg rett på magen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Jeg burde absolutt spise noe annet enn smågodt, helt enig med deg. Men det er det beste jeg vet :sjenert: Og jeg har prøvd tidligere å spise grønnsaker med dip, nøtter ol. men ender alltid opp med å spise godteri i tillegg, og da blir det jo dobbelt opp med kalorier, hehe! Uff, jeg er nok et håpløst tilfelle :sukk:

Kjøpte 160 g godis som jeg skal kose meg med i kveld, altså 2 ulike 80 grams poser med salt og søtt. Gleder meg! Men først skal jeg trene! Skal ærlig innrømme at jeg helst vil ligge på sofaen resten av dagen, for jeg har jobbet noen timer (stuepike) i dag og er dødssliten! Men, here we go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Sarah-

UKE 2, DAG 6

Trening

4x4 intervaller.

En venninne og jeg løp på en idrettsbane rett ved oss :) Den siste intervallen var så vond at jeg var nær ved å gi meg, men jeg holdt ut! Og det føles så sykt deilig nå!! På intervallene hadde jeg 180-184 i puls. Pulsklokken viser også 330 kcal forbrent.

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl melk og 1 dl vann

Lunsj: 2 skiver grovbrød (100% grovt), 4 skiver skinke, 1 skyr

Før trening: 1 eple

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Middag: 200 mager kjøttpølse, løk og ertestuing

Lørdagskos: (etterpå) 160 g godteri og 1 skyr

Totalt: 2000 kcal

Føler at jeg er skikkelig i siget, og det er deilig! Tenk at hverdagen min ikke blir helt komplett uten trening :sjokkert: Det hadde jeg aldri trodd!

God lørdag :)

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Da har jeg kommet hjem fra jobb, og skal bare ligge på sofaen resten av dagen :Hehe:

160 g godteri i går var akkurat passe mengde! Så nå kan jeg bare glede meg til neste lørdag :jepp:

Jeg er litt lei meg. For noen uker siden fikk jeg litt vondt i det ene kneet under en joggetur. Prøvde meg noen ganger til, og fikk vondt innimellom. På første intervall i går kjente jeg det begynte å gjøre vondt i kneet, men jeg bet tennene sammen, og fullførte økten. Og i dag har jeg da altså ganske vondt :( Snakket med en venninne som er fysioterapeut, og hun mener at jeg må legge joggingen på hylla en stund, og finne annen trening. Hun har akke fått sett på kneet mitt enda, men jeg bare forklarte over telefon. Har dere noen forslag til øvelser for å trene opp kneet, uten at blir for belastende? Noen funksjonelle øvelser (tror jeg hun kalte det)? Hun trodde kanskje også at jeg måtte gjøre øvelser som stabiliserer hoftene.

Dette blir altså utfordringen fremover. I tillegg må jeg trene intervaller uten å løpe. Og jeg som akkurat har begynt å like å løpe! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så kjedelig da! Du kan kanskje lese litt her og se om det er noen tips for deg der :)

Du kan jo gjøre intervaller på sykkel f.eks, men er jo kjedelig å kutte løping når du har begynt å like det! Men det er jo best å være skadefri da, og du kan vel kanskje gå forsiktig tilbake til løping når kneet er bra igjen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Har avtalt med en venninne om å prøve spinning. Hun er ganske dreven på det. Jeg har aldri prøvd det før, så tør ikke gå alene første gangen! Blir jo helt stressa av å tenke på at mange skal sykle sammen, stille inn sykkelen, hva skal jeg ha med og ikke mindt: kommer jeg til å overleve? :sprettoy:

Slik som det stod i artikkelen, og det venninnen min sa, så kan problemet ligge i svake hofter. Det er egentlig det jeg tror, for det hender at jeg får vondt der også under/etter jogging. Så fremover skal jeg ta planken og sideplanken, samt trene styrke som før, og så håpe at kneet tar seg sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...