Gå til innhold

Sarahs TreningsBoble!


Gjest -Sarah-

Anbefalte innlegg

Nei jeg må passe meg for å uttale meg om ting jeg ikke kan noe om! Jeg har tross alt ingen utdanning innenfor dette, har bare lest mye det siste året :)

Høres smart ut! Så moro at du føler deg så mye tryggere forresten, virker som om du har blitt skikkelig treningsproff på disse 4 ukene! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så flott at det går framover!

Ang. rekkefølge har eg forstått det på samme måte som Kongulo, at du tar dei øvelsane som involverer flest muskelgrupper først. Men om du vil prioritera magen tar du den først. Det du tar først blir jo best utført, i dei fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ligger jo ikke akkurat høyt i kcal selv om det ble kake da. Ser du har begynt å legge til planken. Det har jeg planer om også. Selv om det er min hat-øvelse :ler: Tenkte å ta test først, hvor lenge jeg klarer maks... også sjekke senere. Blitt litt opphengt i tester jo... men det er gøy å se fremgang... :) Morro at du slenger på mer og mer vekter! Hørtes ut som treningen føles veldig positivt, og det er jo gøy å se, det går jo bare fremover med deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Ja, føler fremgang! :Hehe: Moro!!

Planken er fryktelig vond ja. Men veldig effektiv! Tror jeg også skal ta en planken-test! Jeg gjør det i morgen :jepp: Da kan jeg begynne å grue meg nå, for det kommer til å svi! Jeg skjelver jo allerede etter 10 sekunder med planken :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planken er tuuuung ja.....

og testing suger... :sjenert: Jaja... så mye klarer jeg å motivere.

Trent noe idag Sarah? Hvordan går RYP??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apropo rekkefølge og magetrening:

I mitt står det jo også mage til slutt, men jeg mener å ha lest i RYP infoen et sted at om man trener intervaller først, så kan man ta mage først for å roe ned kroppen. (siden man ikke blir såååå sliten av magetrening.. :sjenert: )

Tror ikke det har så mye å si :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

UKE 5, DAG 2

Jeg har trent i dag vet du, Aurelia! Er så motivert om dagen at jeg nesten ikke kjenner meg selv igjen :Hehe:

Trening

4x4 intervall spinning. 45 min, 183 i makspuls, forbrant 380 kcal

Jeg bare elsker PulsSpinn! Det er jo helt grusomt i dragene, men så utrolig herlig når man er ferdig. Og jeg blir så gira av musikken og diskolysene :bolledeig:

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk, 1 egg

Lunsj: 1 skyr, 1 brødskive med laks, 1 egg

Mellommåltid: 1 skyr, 10 mandler

Middag: 1 kyllingfilet med 60 g fullkornspasta, paprika, sopp, squash og karri-krydder

Etter trening: 1 skyr, 20 mandler, 1 eple

Totalt: 1665 kcal

En god dag :)

Å herregud. Jeg ser på Charterfeber. Blir helt stum! De må da gjøre seg til?? :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Åh gode gud. Jeg er så sliten i beina! Helt kake. Det var bare såvidt jeg klarte å sykle hjem fra treningen i stad. Folkene som gikk gikk faktisk fortere enn jeg syklet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh gode gud. Jeg er så sliten i beina! Helt kake. Det var bare såvidt jeg klarte å sykle hjem fra treningen i stad. Folkene som gikk gikk faktisk fortere enn jeg syklet :sjenert:

Satan! Stas å være ferdig medd dagens trening før kl 0800 om morningen! :ler:

Husk å la kroppen hvile også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 5, DAG 3

Jeg har vært så lat i dag! Startet jo dagen tidlig, men nesten bare ligget på sofaen og strikket hele dagen :sjenert: Er i full gang med julegaver, og det er liksom gøyere enn å lese til eksamen. Fy meg!! :fy_fy:

Trening

35 min RYP-styrke (kl 6.30)

Knebøy i stativ

45 kg x 4

45 kg x 4

45 kg x 4

Skråbenk med manualer

9 kg x 7

9 kg x 6

9 kg x 5

Sittende roing

38,3 kg x 4

38,3 kg x 4

38,3 kg x 4

Mageapparat

38,3 kg x 4

38,3 kg x 4

38,3 kg x 4

Arnoldpress med manualer

7 kg x 5

7 kg x 5

7 kg x 5

Sittende bicepscurl

8 kg x 4

8 kg x 4

8 kg x 4

Triceps nedpress i kabelapparat

24,5 kg x 5

23,5 kg x 4

23,5 kg x 4

Knebøyen var sykt tung. Var jo gele i beina allerede før jeg begynte. Så tror jeg utførte øvelsen helt feil, for å unngå å falle sammen når jeg var nede. Får se om jeg ikke må gå ned til 42,5 kg på fredag for å klare dype nok. Begynner å krumme ryggen tror jeg når det blir for tungt, og det er vel feil?

Roingen var også sykt vond, og tricepsen. Hm, egentlig var alle sykt vonde i dag :sjenert:

Så var det planken ja.. Jeg var rett og slett for lat. Jeg gadd ikke. Var trøtt og ville bare fort hjem til frokost. Prøver igjen på fredag!

Kosthold

Etter trening: 1 dl melk med 20 g sjokoladeproteinpulver

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 1 egg. 1 ts tran

Lunsj: 300 g skyr naturell, 1 eple, 1 egg

Mellommåltid: 1 brødskive med 2 skiver skinke, 10 mandler

Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig stekt med løk og sopp, med 50 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup

Kveldsmat: 1 skyr, 5 mandler

Totalt: 1670 kcal

Har prøvd ut mye med antall måltider, og det passer best for meg å spise ofte. for uansett hvor mye jeg spiser, så blir jeg sulten igjen etter ca 2 timer. Så da bare fortsetter jeg slik! Men merker at jeg begynner å bli litt smålei av skyr. Men aner ikke hva jeg skal bytte det ut med! Noen forslag? Noe proteinrikt :)

I morgen har jeg avtalt å løpe intervaller med en venninne. Hun var småsyk i dag, men håper hun er frisk nok i morgen. Hvis ikke, så slenger jeg meg på spinning eller noe. Kan i hvertfall sove litt lenger i morgen! :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

Å herre min hatt. Jeg har spist så mye pepperkaker! En venninne hadde med på lesesalen. Det ble lite lesing og mye spising. Får løpe ekstra fort i dag. Intervalltrening kl 16 i dag :)

Har vært mye gåing i dag da! Så håper det hjelper på forbrenningen. Gikk først til skolen for å kjøpe en bok. Kortet mitt ble rejecta (flaut!) Gikk hjem for å overføre penger. Turte ikke dra til bok-butikken med en gang, så gikk først til butikken for å handle og hente pakke fra h&m (whi!). Hjem igjen for å prøve det jeg hadde bestilt. Så opp til skolen igjen for kjøpe boken. Kortet ble heldigvis godkjent. Håper jeg forbrant noen ekstra kalorier på stress.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh jeg har hatt så lyst på pepperkaker etter at de kom i butikkene. Vil haa :ler: Og det er så flaut å ikke ha dekning på kortet, eller å ikke ha med seg kontanter, gjort begge deler og ble like flau hver gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest -Sarah-

UKE 5, DAG 4

Jeg er så sykt kvalm! Har vært det siden pepperkake-kalaset. Karret meg igjennom intervalltreningen, selvom jeg følte jeg måtte spy. Men klarte bare 3 intervaller. På den siste fikk jeg så sykt holl, at jeg ikke klarte å fullføre. Fryktelig skuffet over meg selv!! :sur: Har ikke hatt sånn holl før. Som om en celle satt med en stor nål og stakk meg!

Trening

4x3 inertvall løping. Makspuls 184, forbrant 300 kcal.

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 1 egg. 1 ts tran

Lunsj: Mange pepperkaker (ja, jeg skammer meg)

Mellommåltid: 1 brødskive med 2 skiver skinke, 10 mandler

Middag: Spaghetti: 200 g karbonadedeig stekt med løk og sopp, med 50 g fullkornspasta og litt sukkerfri ketchup (jada, min nye favorittmat. Blir nok mye av dette fremover!)

Totalt: 1970 kcal

Må endre litt på treningsplanen. Morgendagens RYP-økt flyttes til lørdag, og så har jeg hviledag i morgen. Føler meg så elendig nå, at jeg vil sove lengst mulig før jobb.

Aner ikke hvorfor jeg er så kvalm! Det er jo lenge siden fråtsingen. Jeg skal hvertfall hoppe til sengs nå :)

Endret av -Sarah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen pepperkaker gjør liten forskjell, ikkje bli for sint på deg sjøl. Det er jo uansett ikkje mye mat du har spist kalorimessig (etter min meining då...). Men uansett, i løpet av ei veke et ein kanskje mellom 12000 og 16000 kalorier.

300 kalorier med pepperkaker er lite i den sammenhengen...:)

Hvis du har ete ganske reint ein periode kan det vera at kroppen blir hissig av mye sukker og skumle tilsetningsstoffer som muligens finst i pepperkakene? Håper du snart blir bedre i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller ikke det er sååå store pepperkake-kcal du viser. Du spiser det jo ikke akkurat hver dag! Åååå, det lukter jo så godt! *julestemning-med-en-gang*

For øvrig lurer jeg på hvor lang distanse du har til skolen?! :ler: Det hørtes iallefall ut som en liten treningsøkt i seg selv med all den gåinga :)

Og tipper det blir deilig å sove "frempå" i morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest -Sarah-

God morgen :)

Joda, dere har nok rett. Lite i den store sammenhengen. Men jeg får bare litt panikk når jeg spiste 950 kcal pepperkaker :sjenert:

La meg klokken 19 i går! Tror jaggu at jeg sovnet med en gang. Våknet kl 04 og var egentlig lys våken, men sovnet igjen etter en liten stund. Føler meg faktisk ikke uthvilt :klø:

Loxodonta, jeg har heldigvis bare 10 minutter til skolen :Hehe: Men føltes som en treningsøkt ja!

Føler meg fortsatt ikke bra. Absolutt ikke like kvalm, men småuggen og vondt i magen. Mensen er vel like rundt hjørnet, den demonen!! Må uansett gjøre meg klar for jobb nå, og så gleder jeg meg til å slappe av i kveld :) ELSKER fredagskvelder! Dagens trim blir altså kun å gå til og fra jobb (20 min hver vei), og selvfølgelig å vaske og støvsuge hele dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

UKE 5, DAG 5

Trening

Hviledag

Deilig med en hviledag, men har lyst til å trene! Hva skjer med det :klø: Nesten så jeg slang meg med på en spinningtime i stad, men merker at benina mine trenger en hviledag (de blir slitne av å gå opp en trapp :sjenert: )

Kosthold

Frokost: 60 g havregryn kokt på 2 dl ekstra lett melk. 1 ts tran

Mellommåltid: 1 eple

Lunsj: 2 brødskiver med 4 skiver skinke, 1 skyr

Mellommåltid: 2 klementiner

Middag: En giga-porsjon risgrøt med kanel og sukrin

Fredagskos: 8 klementiner og 20 mandler

Totalt: 1605 kcal

Har gledet meg i hele dag til risgrøt. Men det var ikke så godt som jeg husket! Ble nesten litt skuffet :( Jeg får gjøre et nytt forsøk i julen, med de rette omgivelsene. Altså snø, peis og familien :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvile er så enormt viktig når kroppen sier ifra om det; så hvil med god samvittighet. Du vet det er under hvile kroppen restituerer seg og virkelig bygger seg opp og blir sterkere. :) Synes ikke det er rart i det hele tatt at du er sliten nå, jeg, for så vidt jeg har skjønt så går du nesten fra null trening til Ryp-program, gjør du ikke? Hvis jeg husker riktig så er det en vveldig overgang for kroppen, og det hadde nesten vært rart hvis den ikke hadde reagert på en eller annen måte.

Ha en flott kveld og hvil godt. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -Sarah-

God morgen!

Jeg bare elsker lørdager :Hehe: Dette er første helgen på 8 uker som jeg ikke jobber. Herlig!!

Jeg har allerede vært oppe noen timer. Spratt opp kl 8 og dro på trening. Gikk en omvei, for var så tidlig ute :sjenert:

Var helt alene i styrkeavdelingen :bolledeig: Få morgenfugler i helgene skjønner jeg.

Du husker helt rett, yoga. Jeg gikk fra å trene 1 gang i måneden, til å trene 5 dager i uken. Så det er absolutt ikke rart at kroppen trenger hviledager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...