Gå til innhold

vår lille spire <3

^me^

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg har nå fortalt de nærmeste på jobb at jeg er gravid. det kom visst ikke som noen bombe på dem når de vet at jeg er min mest fruktbare alder og jeg har vel ikke sjult at jeg har vært verpesyk heller :fnise:

i dag har jeg fri og våknet opp med migrene i dag. heldigvis ikke så sterk men nok til at det blir ubehagelig å bevege seg mye.

så her sitter jeg under ullteppet i sofen med gardinene trekt for, telys tent og laptopen på fanget :popcorn:

må nesten si at jeg koser meg :fnise:

ellers har den lille begynt å ta litt plass slik at blæra mi nesten er konstant full!jeg kan gå 5 ganger på do om natten :kjefte:

men men..hva gjør man ikke for en baby i magen :rodmer:

ellers kan jeg få noen korte og svake kvalmebølger om jeg spiser for fort, for skjelden, eller hvis jeg ligger i en bestemt stilling i sengen...merkelig..

skulle eggentlig i klubb i dag men hun som skulle ha det passet det ikke for så da blir det nok en kveld hjemme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, kjenner til det do-problemet. Og spisingen, også. Jeg må spise slik og sånn, ellers blir jeg kvalm. Og så mååå jeg ligge halvveis på magen når jeg skal sove, ellers blir jeg kvalm da også. =P

Dagene går liksom litt i kvalmebekjempelse. =P Heldigvis har jeg ikke vært plaget med hodepiner eller migrener. Pleier du å få migrene sånn ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke noe spesielt ofte plaget men har fått noen ganger dagen før jeg skulle ha mensen..hadde migrene sist i uke 5-6 i svangerskapet og måtte gå tidlig hjem fra jobb..så det er ikke så lenge siden sist.

jeg håper ikke jeg blir noe mer plaget som gravid med migrene, men dette lover ikke bra da 3 uker mellom er ny rekord..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, håper det ikke er en ny "trend" for deg. Men det kan jo hende det isåfall er litt som med kvalme; at sannsynligheten for at det gir seg rundt 3. måned, er langt større enn at det fortsetter? Men ja, håper dette blir den siste migrene-opplevelsen din. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er et vrak av symptomer den siste tiden, spesielt i dag..

Våknet opp og var kjempekvalm i dag, jeg har vondt i puppene, vondt i magen noen ganger daglig og er trett..kvalmen har vært tilstede mer eller mindre i hele dag :tristbla:

og jeg som håpte på at jeg slapp unna med kvalmen siden jeg ikke har kjent noe før uke 8..jeg håper det ikke varer lenge!

akkuratt nå i skrivende stund er jeg så kvalm at tv'en måtte skrues av pga snakking om mat...helt grusomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt hetta bare jeg tenker på enkelte typer mat, som egg og bacon, pommes frites, og de siste dagene; pasta med ostesaus. =P For ikke å snakke om lukten... Brekker meg noe fryktelig. *grøsse*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei ^me^!

Måtte jo rote meg inn her etter hvert også! :) Kjipt at du har blitt så dårlig, og da først i uke åtte. Men får satse på at det gir seg rundt uke 12 slik at du slipper å være kvalm så lenge! :)

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, migrene er noe herk :( Har selv slitt med det i noen år nå, og liker det virkelig ikke!

Så kjedelig at du har blitt så dårlig da :( Og doflying både på dagtid og natterstid, skriver jeg under på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvalmen ga seg heldigvis, men i natt har jeg nesten ikke sovet i det hele tatt!jeg har bare ligget og vridd meg og vært i lett søvn hele natten!og jeg som alltid har sovnet max 5 minutter etter jeg har lagt hodet på puten!?frustrerende!jeg har lest at det er helt normalt i denne perioden av svangerskapet så da får jeg bare legge det til listen :)

i dag er jeg 9 uker :hoppe::danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med 9 uker, ^me^! Syns det er så stas med hver nye hele uke, hihi :rodmer: Du er 6 dager foran meg bare, du da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk jenter :rodmer:

ja jeg har glemt å si at katta er ute av posen nå, nå er vet familie, venner og jobb det og litt til så nå er det ingen vits i å gjemme det mer :) herlig det og :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, det føles sikkert veldig avslappende, å slippe å skjule det. =)

Hvordan har du det ellers?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært på første svangerskapskontroll! :hoppe:

jeg var ganske nervøs for blodprøvene men hun som tok blodprøvene var kjempedyktig!jeg enset ikke at hun skiftet glass engang, noe som jeg var så redd for skulle ta lang tid og være ubehagelig!men hun pratet og spurte og var kjempehyggelig så jeg fikk ikke tjangs til å tenke på at hun tok blodprøve på meg engang! :)

ellers ble det tatt blodtrykk som var helt normalt og urinprøve og legen spurte meg om masse spørsmål som høyde, vekt, arvlige sykdommer, sivilstatus og slikt.

det var bare rett inn og rett ut igjen, ingen tid til spørsmål eller noe..men hun anbefalte å ringe å bestille time hos jordmor siden hun kunne svare på flere spørsmål enn det legene kunne og fikk nr til jordmor. Så det gjorde jeg!har fått time hos jordmor 08. juni!gleder meg til det!

veldig greit at lege, jordmor og helsestasjon ligger i samme legekontor, så slipper jeg og gå forskjellige plasser!

oppdaterer denne jeg:

Unnfangelsen finner sted omkring:

28. mars 2011

Hjertet begynner å slå:

22. april 2011

Embryoet beveger seg:

16. mai 2011

Første svangerskapskontroll

18. mai 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

23. mai 2011

Alle indre organer er ferdig formet:

23. mai 2011

Første UL i uke 12

01. juni 2011

Risikoen for spontanabort avtar:

6. juni 2011

Første jordmortime

08. juni 2011

Kvalmen avtar for de fleste:

13. juni 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

20. juni 2011

Fosteret svelger og tisser:

4. juli 2011

Tid for ultralyd:

11. juli 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

18. juli 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

1. august 2011

Fosteret begynner å høre:

22. august 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

19. september 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned:

24. oktober 2011

Svangerskapspermisjonen begynner:

30. november 2011

Antatt termindato:

21. desember 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...