Gå til innhold

vår lille spire <3


^me^

Anbefalte innlegg

Da var vi prøvere vi også!endelig!

Denne tiden har jeg sett frem til hele livet!

Dette er helt nytt for oss og kommer til å ha en del spørsmål under veis.

Litt om oss:

jeg er 24, han er 25. vi har vært sammen i snart 9 år (17. november), bodd sammen i ca 7 år, vi har vært forlovet i 4 av dem.

men nå klaffet det endelig med og prøve å få et barn.

Vi har stabil økonomi, hus, bil ,campingvogn, faste jobber, utdanning og et godt forhold, så barn er vel det eneste vi mangler nå.

vi har egentlig snakket lenge om barn men vi har ønsket å vente til jeg fikk fast jobb der jeg jobber nå, og det fikk jeg tirsdag denne uken! :hoppe:

så da ble vi enige om og kutte ut pillene med en gang og sette igang å prøve.

Jeg sluttet på pillen på tirsdag (etter 8½ års sammenhengende bruk!) og erstattet dem med folsyre.

Jeg fikk første mens etter pilleslutt i dag, da håper jeg på å få eggløsning rundt 09 oktober (ja jeg er optimistisk, jeg vet at ikke alle får eggløsning med en gang etter så mange års p-pille bruk)

jeg klarte ikke å dy meg så svangerskaps dagbok er kjøpt...og bladet GRAVID..ja, jeg vet..men jeg ER SÅÅÅÅÅ KLAR!!!

vel..da er det vel bare og vente og ta tiden som den kommer..dette er virkelig tålmodighetstrening..jeg vil blir gravid nå!! :sjenert:

dere er velkomne til å lese og legge igjen det dere måtte ønske og legge igjen her, alt tas i mot med takk :)

om dere som er erfarne inne her ønsker og legge inn tips og erfaringer setter jeg UTROLIG stor pris på det da jeg er helt ny i dette gamet.

Her inne er planen min og legge igjen tanker, memoer til meg selv,nyttige linker, spørsmål som legges inn av meg på graviditet/prøvere forumet og div. andre ting jeg måtte finne på og putte inn her.

jeg ser frem til mye:

:babysmokk: snakk, :sur::frustrert::danse::grine::strix::hjerter_rundt::forvirra::hoho::skratte::sengekos::trene::vetikke::tommelsmil: og :gravid:

:velkommen: inn! :smilyblomst:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da har jeg skaffet meg en ticker jeg også gitt!dette er sååå spennende :hoppe:

i dag skal jeg liksom gjøre masse husarbeid og slik...det får tas senere!min bror (som er på overnattingsbesøk denne helgen og min mann har tatt en kjøretur til en annen by for og hente noen datadeler og slik) så da sitter jeg her og koser meg på kvinneguiden og leser i prøvedagbøker :nigo:

jeg synes det er godt og vite at jeg ikke er alene i denne verden med og prøve å bli gravid, så jeg vil bare ønske dere alle lykke til!håper alle blir smelt på tjukka snart! :gravid:

jeg fant noen forkortelser her inne som jeg bare vil klistre inn her som en påminnelse til meg selv:

IKM= Ikke kommende mens

FTD = Første testdato

NTD = Neste testdato

PP = Prøveperiode

EL = Eggløsning

ET= Embryo transfer

NT = Negativ test

TR = Tante rød (mensen)

TB = To blå

B1 = Barn nr 1 (osv.)

MA/SA = Mista spiren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare ønske deg masse lykke til! Jeg fikk igjen mensen rimelig kjapt etter jeg slutta på pillene, så det går fint an. Men sikkert lurt å forberede seg på at det kan ta tid. :) Dere er ca. på samme alder som meg og min kjære, men dere har jammen mye mer på plass... Virker som alt ligger til rette for en liten spire. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koslig at du er innom dagboken min:)

ja jeg håper på at syklusen min blir fort stabil, men denne mnd må jeg finne ut hvor lang den er og når jeg har eggløsning.

jeg kommer ikke til og bruke strips eller andre hjelpemidler ENDA siden vi nettopp har begynt og prøve, så da får jeg se etter slim og andre symptomer som kan gi meg en ide på når det er på tide og :sengekos: litt ekstra :lur:

I dag begynner offisielt PP1! :tommelsmil:

det er ikke noe gøy med mensen!men jeg pleier vanligvis og ha skikkelige menssmerter de første dagene i mens perioden, det har jeg ikke i dag!bare litt murringer...

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei og velkommen som prøver!! :)

For meg gikk det 35 dager fra pilleslutt til mens. Det derre varierer på person til person!

Masse lykke til hvertfall! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk skal dere ha!snille dere er! :)

jeg håper også så inderlig oppholdet blir kort..

jeg har alltid tenk at JEG SKAL IKKE STRESSE når jeg skal bli prøver..men det er jaggu meg ikke lett når du har såååå lyst på noe og vil klare det med en gang!

foreløbig er strategien ingen hjelpemidler, og bare gjøre ting på gamlemåten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jahm...da må jeg krype til korset og si at jeg nettopp har bestilt eggløsnings og graviditetstester på billigtester.no...

har lest litt om dem på forumet her og må si jeg ble fryktelig fristet og bare bestilte dem..

jeg har ingen aning på når jeg får eggløsning siden jeg ikke har hatt det på 8½ år, så kanskje det var til mitt beste og ha noen tester liggende slik at jeg kan dobbelsjekke om jeg blir i tvil?

vel!nå synes jeg bare at TR skal forsvinne og spole frem i tid slik at jeg bare kan få :sengekos::lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ah!kjenner jeg setter så utrolig pris på helgene!får tid til og komme ajour med husarbeidet som har hopt seg opp i løpet av uken og jeg får tid til og bare gjøre det jeg vil i mellom slagene.

livet er virkelig herlig i dag med det nydelige været ute!jeg har til og med fått hengt klærne ut til tørk i dag! :)

:husarbeid:

nå er det lasagne på gang, så er det tid til og kjøre min bror hjem igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for hilsen i boka mi! Håper dette blir en kort bok for deg da! Måtte le da jeg leste at du har blitt frista til å kjøpe EL-tester. hihi. Kjenner meg litt igjen på den, selvom jeg har klart å styre unna til nå fordi jeg har ganske tydelige symptomer på EL (tror jeg). Det er jo så greit å være helt sikker på om man har EL!

Lykke til med prøvingen i hvertfall! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare dokumentere at jeg har hatt mye vondt i hodet etter jeg fikk mensen denne gangen, har vanligvis sterke mens smerter i magen, men denne gangen har faktisk hodet mitt nesten tatt knekken på meg...merkelig..

ellers ser det ut til at TR er på vei bort..bare spotting i dag, ikke ferskt blod siden i går tidelig..

jeg og min mann har det aldeles herlig sammen for tiden. Han har egentlig ikke hatt noen spesiell interesse for prøve før, men nå er han ekstra omtenksom, og det virker som at han vil at dette skal gå fint og virker egentlig mer lykkelig for tiden!og følelsen av det gjør meg sååå lykkelig :hjerter_rundt:

i dag skal vi ha date night med god mat (ovnsbakt laks, opphugde ovnsstekte poteter og sandefjordsmør og prinsessekake til dessert)

og "vår" serie (CSI miami) som vi følger med på :)

livet er virkelig herlig for tiden!

har også snakket med min svigerinne som har babydyne, pute og andre baby ting som hun vil ha bort (siden hun er ferdig med barn), så jeg tenkte meg bort til henne i morgen etter jobb for og se på tingene og sånn..

testene er ikke kommet i posten i dag så a antar jeg at de kommer i morgen :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

takk for koselige hilsner forresten!det setter jeg pris på :hjerte:

håper ikke TR stikker innom igjen i dag (vet aldri på dag 4, enten er hun bare ute en tur, ellers så har hun reist :fnise: ), synes det er på tide med litt :sengekos: snart!litt øving må til før det gjelder :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lykke til med prøvingen!

Håper du slipper vente så lenge før testen(e) gir deg det svaret du venter på! (tenker da på både el og to blå)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :goodbye:

Takk for hilsen i boka mi - koselig! Så gøy å lese om andre som har de samme tankene i hodet. Kjenner meg igjen i det at jeg helst vil være gravid NÅ! Og så måtte jeg le litt når du den 25. skrev at du ikke skulle kjøpe el-tester eller noe sånnt - så kommer det et nytt innlegg 26. der du skriver at du har bestilt :fnise: Jeg skrev mitt første innlegg i boka mi i går - og skrev det samme - at jeg ikke skal bruke EL-tester osv. Men i dag tidlig har jeg vurdert å kjøpe det likevel :gjeiper:

Uansett - så håper jeg vi begge om ikke så lenge kan ses i graviditetsdagbøker isteden :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...