Gå til innhold

vår lille spire <3


^me^

Anbefalte innlegg

takk for hilsner alle sammen :)

jeg har i dag vært hos min svigerinne som er ferdig med barn og fått babydyne/pute, dynetrekk, stellematte og babysokker...blir ikke akuratt noe mindre verpesjuk kan du si...

jeg har funnet ut at du må jobbe alle 6 mnd og ikke bli sykemeldt når du har prøvetid. så da stresser jeg ikke LIKE mye som jeg har gjort..nå tar jeg det mer rolig og kommer nok ikke til og go all in..men litt testing på eggløsning og slik blir det nok.

jeg er kanskje ikke like mye fokusert på å måtte klare det på første forsøk, det ville bare være en flott overaskelse

:)

har også vært å trent yogalates i dag, så nå er det taco og kos resten av kvelden:)

ha en flott kveld alle sammen! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei, det blir langt i fra prøvestopp på oss:) prevensjonen er kastet langt bort, folat er fast tilskudd og sex ca annen hver dag.

forskjellen er at jeg ikke stresser fullt så mye rundt det å måtte bli gravid så fort som mulig.

vi tar det som det kommer, om jeg blir gravid i pp1 eller pp2 SUPERT! :) hvis ikke...helt greit..da er jeg nærmere prøveperiodeslutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg ikke aner om jeg får eggløsning i det hele tatt eller når, bør jeg ta eggløsningstest litt tidligere enn 14 dager etter første mensdag?

jeg hadde mensen i bare 3½ dag..så da tenker jeg, tenk om eggløsningen kommer tidligere?

jeg har ingen symptomer på eggløsning enda iallefall, men jeg aner ikke om jeg er en av de som får symptomer på eggløsning heller. jeg har jo ikke hatt eggløsning siden jeg var 15 år, og jeg kan da ikke huske og hatt noen symptomer på eggløsnig da heller?

hva hadde dere gjort?ventet til ca den 14 dagen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg har lurt litt på det samme. For jeg har heller ikke merket meg noe tydelige symptomer på eggløsning. Det er mulig jeg har eggløsningsslim, men det har jeg ikke kartlagt så veldig nøye enda... Jeg skal jo også prøve med el-test for første gang nå og jeg tenkte jeg skulle begynne å teste 3-4 dager før jeg etter boka skulle hatt EL. Har du merket deg hvordan utfloden din er i løpet av syklusen? Jeg tenkte jeg skulle prøve å merke meg det denne perioden, for å bli litt kjent med hvordan kroppen min oppfører seg i løpet av syklusen.

Håper du har en fin helg :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei!

utfloden min er helt normal (tynn/går igjennom toalettpapiret..så noe slim har jeg ikke enda heller..

tror jeg venter til en gang denne uken et par dager før den 14 dagen.

takk, det samme :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var første eggløsningstest tatt denne PP, som var negativ.

jeg prøver igjen over i morgen :)

i dag har jeg vært på MRL time. herlig og få svettet litt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er deilig med trening når man først kommer seg dit. Å komme seg opp av sofaen er i grunn den største jobben :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, yepp.

vel det er ikke noe problem for meg da jeg bor ute på landet (30 minutt med bil fra byn) så da er jeg nødt til og trene rett etter jobb og så lande i sofaen når jeg kommer hjem :)

enda ingen fysiske tegn til eggløsning utenom at jeg har kaldsvettet de siste nettene, noe jeg vanligvis pleier og gjøre når jeg har mensen..så noe skjer iallefall med hormonene mine..

spennende denne uken :)lurer på om jeg får eggløsning i det hele tatt..

altså jeg er kanskje litt overvektig (26 i BMI) men jeg trener flere ganger i uka, spiser sunt, er ellers frisk som en fisk OG jeg er i min beste fruktbare alder så jeg finner det liksom så usannsynlig at det skal ta lang tid før eggløsningen kommer igang...

men det er vel ganske normalt og tenke "det skjer ikke meg" at det tar lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er jeg litt tidlig med å se på fødselsmetoder kanskje men jeg er nå HELT sikker på at epidural IKKE er noe for meg!jeg skal klare meg igjennom smerten med mindre det kommer komplikasjoner som lang og drøy fødsel som gjør at jeg ikke får tid til og samle krefter og andre ting.

jeg er ganske hardfør og har blitt med og sett på operasjoner i øyet på jobb uten og synes at det er ekkelt eller noe, bare interessant.

men når det kommer til og se på epiduralvideoer på youtube klarer jeg det rett og slett ikke, måtte bare kutte ut midt i videoen!

jeg ønsker en så naturlig fødsel som mulig så lenge ingenting kommer i veien for det :)

nå har jeg ingen aning på hvordan min fødsel kommer til og bli men har lyst til og prøve å sitte på en gymball om jeg føler for det da :)

ja jeg er ganske verpesjuk...men føler bare for og få tankene mine om prøving, svangerskap, fødsel og babyer ut her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er så ille med epidural fødsler? De fleste jeg kjenner har hatt fine fødsler med bruk av epidural.

Gosjameg du er tøff som ser på fødsler på youtube, jeg holder meg langt unna *grøss*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

God morgen :goodbye:

Jeg er litt lik som deg tror jeg. Jeg kan se det meste av operasjoner, men epidural er heller ikke jeg noe glad i. For meg tror jeg det går litt på respekt for ryggmargen og hva som kan skje galt i forhold til skader der, da tenker jeg generelle skader/traumer, ikke skader med epidural. Men jeg kan anatomien og vet hvor viktig ryggmargens funksjon er - tror det er det jeg tenker på når jeg ser de stikker inn der.

Syns badekar virker bra jeg :skravle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :goodbye:

Jeg er litt lik som deg tror jeg. Jeg kan se det meste av operasjoner, men epidural er heller ikke jeg noe glad i. For meg tror jeg det går litt på respekt for ryggmargen og hva som kan skje galt i forhold til skader der, da tenker jeg generelle skader/traumer, ikke skader med epidural. Men jeg kan anatomien og vet hvor viktig ryggmargens funksjon er - tror det er det jeg tenker på når jeg ser de stikker inn der.

Syns badekar virker bra jeg :skravle:

skriver under på dette :) jeg er så enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i kveld har jeg fått noen stikkninger på venstre side, føles mer ut som nærmere hoften men alikevel der nede...aner ikke om dette er tegn på eggløsning eller om det er noe annet..

får teste senere i kveld.

det står på testen at den kan tas på alle døgnets tider btw, men at du bør ikke ha drukket mye i forveien da dette kan vanne ut urinen. har hørt at den bør tas om ettermiddagen her inne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei! Takk for besøk i boken min :) Koselig med en hilsen. Ønsker dere masse lykke til og at prøverperioden blir kort! Skal krysse fingrene for at det klaffer ganske snart! Man lærer jo så mye av å lese andres prøvedagbøker, så jeg gleder meg til å følge med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det står på testen at den kan tas på alle døgnets tider btw, men at du bør ikke ha drukket mye i forveien da dette kan vanne ut urinen. har hørt at den bør tas om ettermiddagen her inne..

Jeg lurte på akkurat det samme i min bok - og da fikk jeg svar på at det anbefales at den tas på ettermiddagen. Har også lest et sted at det bør ha gått 4 timer siden forrige gang en tisset slik at urinen er mest mulig konsentrert. Jeg tenkte jeg skulle prøve på dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg vært på yoga etter jobb!flott slutt på uken :)

i følge boka burde jeg ha eggløsning sånn runt denne tiden om jeg hadde gjennomsnittlig syklus, altså 28 dager.

skal EL teste i kveld, men uansett blir det sengekos i kveld tenker jeg :)

nå er det tv titting med god mat resten av fredagen! ha en flott helg folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...