Gå til innhold

vår lille spire <3


^me^

Anbefalte innlegg

Oj, hurra! :hoppe:

Dagboka di dukka opp på nye innlegg og jeg tenkte det var lenge siden jeg hadde vært innom her - og så er det så gode nyheter her inne!

:strix: GRATULERER! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

tusen takk sushi :)

jeg har regnet meg frem til at jeg er 5 uker og 3 dager på vei :):hoppe:

den nye tickeren er oppe og går :)

når er det på tide å flytte over på gravid dagbøkene? :sjarmor:

j

ellers er det ingenting annet å rapportere om enn litt spotting og murringer der nede, ellers føler jeg meg veldig bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnfangelsen finner sted omkring:

28. mars 2011

Hjertet begynner å slå:

22. april 2011

Embryoet beveger seg:

16. mai 2011

Embryoperioden er slutt, du bærer på et foster:

23. mai 2011

Alle indre organer er ferdig formet:

23. mai 2011

Risikoen for spontanabort avtar:

6. juni 2011

Kvalmen avtar for de fleste:

13. juni 2011

Kjønnet begynner å bli tydelig (ikke på ultralyd):

20. juni 2011

Fosteret svelger og tisser:

4. juli 2011

Tid for ultralyd:

11. juli 2011

Du kan kjenne fosterets bevegelser:

18. juli 2011

Fosteret begynner å få et søvnmønster:

1. august 2011

Fosteret begynner å høre:

22. august 2011

Ni av ti barn overlever om de blir født nå:

19. september 2011

Mange fostre legger seg med hodet ned:

24. oktober 2011

Svangerskapspermisjonen begynner:

30. november 2011

Antatt termindato:

21. desember 2011

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh - så gøy!!

GRATULERER SÅ MASSE :danser::strix: :strix: :danser:

Det blir en fantastisk julegave på dere i år da :)

Si ifra når/hvis du åpner en ny graviditetsdagbok - blir morsomt å følge med videre!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk Ripsy :)

Jeg tror jeg venter med å lage gravid dagbok til jeg har tatt en test til :)

men jeg føler det er noe der + mensen har ikke dukket opp enda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og min mann har blitt enige om å kjøpe 1 nyttig ting hver uke til babyen kommer, på den måten slipper vi å få alle utgiftene på en gang rett før fødsel :)

vi har masse babytøy, vogn, vogge, sengetepper, babydyne, stellematte, noen leker, bleier m.m som vi har fått fra min svigerinne og bror som er ferdig med barn, så vi har litt liggende da..

eneste vi må gjøre er å pusse opp oppetasjen til soverom til oss og rommet rett over gangen til barnerom.

Det jeg ser vi trenger mest etterpå er kommode/stelebord og seng.

jeg kommer nok til å vente med å kjøpe klær til ultralyd hvor vi får se kjønn men kjøpe andre ting som gulpekluter, flasker, bleier, babycall, ammepute/gravidpute og annet som må falle meg inn å kjøpe før ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ok, nå er det dokumentert en gang til, denne gang med en CB digital test.

JEG ER VIRKELIG GRAVID :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var dagboken flyttet over på graviddagbøkene :hoppe:

har kjent at jeg har litt vondt i korsrygg og forran i livmoren i dag, ikke noe veldig vondt altså, kjenner bare det er noe der..

ellers føler jeg meg helt super :)

sitter å lurer på om når jeg skal fortelle det til mine foreldre..de vet at vi prøver og venter vel bare på beskjeden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert lurt i fht økonomien å begynne å kjøpe inn småting litt tidlig. Selv har jeg ikke kjøpt inn så mye som en sokk, men kjenner det klør litt i fingrene etter å begynne å handle litt nå.

Har foreldrene dine eller foreldrene til mannen noen barnebarn fra før? Eller blir det første?

Fint at du fortsatt er i god form! Håper du slipper unna den værste kvalmen. Kos deg masse i påska med den lille hemmeligheten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mine foreldre har 2 barnebarn, men dette blir min fars første "skikkelige" barnebarn da jeg og min storebror har forskjellige fedre med samme mor.

når det gjelder min manns foreldre er det første :)

vi har bestemt oss for å vente til uke 8 med å si det til foreldrene våre nå.

ellers har jeg en svangerskapsdagbok liggende som jeg kjøpte da vi begynte å prøve å få barn.

men jeg er litt redd for å begynne å skrive i den..

altså, jeg føler dette går bra men tanken i bakhodet om at dette kanskje bare er midlertidig lykke er der..

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var første svangerskapskontroll bestilt den 18. mai :hoppe:

tenkt at jeg endelig har fått en baby i magen :gravid:

det er litt for godt til å være sant :rodmer:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomer jeg har hatt de siste dagene er at jeg er mer sulten enn normalt, ellers er det de murringene jeg har hatt i fra starten av :)

Ellers føler jeg meg som før.

Satser på at kvalmen har glemt meg :)

Mat:

Jeg er til vanlig en skikkelig godtemoms som elsker alt som er søtt, men nå i det siste har jeg ikke hatt noe særlig lyst på snop/sjokolade, noe som er helt ulikt meg egentlig, sjokoholikeren selv...

Men iskrem derimot har jeg fått fullstendig dilla på!

Den nye lakrisisen til dream er helt fantastisk!i går kjøpte jeg 2 bokser dreamis som jeg skal kose meg med i påsken som erstatning for annet snop. Jeg skal saksøke dream om de finner at at de skal ta den ut av produksjon mens jeg går gravid! :fnise:

Ellers ser jeg det at jeg må tenke meg om en ekstra gang før jeg spiser noe..jeg har dessverre allerede gjort 2 matfeil som gravid :tristbla:

Jeg har spist ørret til middag og spist salami på skiva, noe eg fant ut etterpå at jeg ikke burde ha spist...håpe alt går bra alikevel :)

I dag har jeg skrevet i svangerskapsdaboken min (i papirform) og fylt ut det som skal fylles ut der. Litt greit å skrive inn viktige opplysninger og evt spørsmål jeg har til legekontrollen.

ønsker alle en flott påske :)

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg hatt fridag og fått vasket mye klær, og i det fine været kan jeg henge de til tørk ute, er ikke det herlig??nå er liksom sommeren begynt litt, endelig!

:husarbeid:

nå skal jeg begynne å lage hjemmelaget putt i panne, så er det kino og ut å spise litt senere med mannen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går fortalte jeg det til mine foreldre og min lillebror!

det plaget meg at den ikke visste om en så stor nyhet..

jeg er veldig close med mine foreldre og min bror så det føltes rett og si det til dem allerede nå, men de har fått munnkurv til 12 uke :)

de ble veldig glade alle sammen da, det var jo koslig :rodmer:

I dag er det langtur på ca 7 km i tur og mark med min bror og den ene hunden min der jeg er oppvokst, så skal broren min overnatte hos oss i helgen. Det skal bli koslig :) han overnatter hos oss en helg ca hver mnd +-. som sagt vi er veldig gode venner, så er det 45 min ifra der han og vi bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går fortalte jeg det til mine foreldre og min lillebror!

det plaget meg at den ikke visste om en så stor nyhet..

jeg er veldig close med mine foreldre og min bror så det føltes rett og si det til dem allerede nå, men de har fått munnkurv til 12 uke :)

de ble veldig glade alle sammen da, det var jo koslig :rodmer:

I dag er det langtur på ca 7 km i tur og mark med min bror og den ene hunden min der jeg er oppvokst, så skal broren min overnatte hos oss i helgen. Det skal bli koslig :) han overnatter hos oss en helg ca hver mnd +-. som sagt vi er veldig gode venner, så er det 45 min ifra der han og vi bor.

Jeg har fortalt til de nærmeste vennene mine og søsteren min, og så har vi (han) fortalt til sine foreldre, og bestevenninna si. =) Vet ikke, jeg, men det å fortelle til noen, gjør at det føles mer virkelig...lol.

(Måtte snoke hos deg, siden du stoppet innom hos meg... :gjeiper: )

Endret av Raven Emerald
Lenke til kommentar
Del på andre sider

du er alltid velkommen til å snoke her inne :)

ja det er jeg helt enig i, jeg føler vel egentlig for å si det til flere som feks mine svigerforeldre, men er redd for at jo flere jeg forteller det til, jo større blir tjangsen for at ryktene sprer seg ,noe jeg absolutt ikke vil allerede i uke 6..

ellers vil jeg bare nevne at snop har jeg ikke lyst på i det hele tatt lenger, har fått skikkelig frasmak på søte ting som is, snop, kjeks o.l. like greit egentlig siden jeg var en skikkelig godtegris før..

nå vil jeg bare ha friske ting som saftis, frukt og vann...merkelig dette her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei!

Jeg fortalte det også tidlig til mine foreldre og søstra mi. Godt å ha noen å snakke med. Vi ventet litt lenger med svigermor fordi hun bor langt unna, var 9uker når jeg fortalte det.

Ellers hadde jeg 2-3 venninner som også fikk vite det tidlig. Hvis du forteller det til nær familie eller nære, gode venninner kan man vel regne med at ryktene ikke sprer seg?

Håper du har en fin påske uten påskesnop :gjeiper:

Morsomt hvordan det der forandrer seg. Jeg levde på knekkebrød med gulost og agurk i flere uker, heldigvis ikke det værste å få dilla på. Det var værre med sjokolademelken jeg helst måtte ha et stooort glass av hver dag.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fortsatt lyst på søtt, men tror det er mer mentalt, enn at jeg egentlig har lyst på. Så har ikke heeelt fått det ut av systemet enda. =P

Men fy fader så trøtt jeg er..! Kjennes ut som om jeg helst burde gå i dvale...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ikke noe særlig trett enn vanlig faktisk og har heller ikke ømme bryster, noe som er veldig vanlig..

men nå har jeg ikke hatt ømme bryster siden puberteten heller da og får ingen andre symptomer enn smerter ved mens..kanskje det har noe med det å gjøre?

men brystene har blitt fyldigere da og brystvortene mer utstående.

jeg har tenkt å kjøpe gravidpute som mitt første item of the week, noen som har noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt ømme bryster, men i hovedsak kun når jeg tar av meg BH'n. Så går det over. Ellers er de fortsatt ømmere enn vanlig, men ikke vonde. Men de kjennes tyngre, da.

Har aldri prøvd gravid-pute, jeg. Så der kan jeg ikke anbefale i hverken den ene eller den andre retningen. =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...