Gå til innhold

vår lille spire <3


^me^

Anbefalte innlegg

Uff, så kjedelig at du får sånne tilleggsplager, da. :klemmer: Saltvann letter ikke på problemet, heller da, antar jeg? Så liksom for meg at det iallefall kan redusere plagene litt, siden det vasker vekk uhumskheter. Men jeg aner altså ikke, jeg har ikke pollen-allergi selv.

Men du kommer deg nok gjennom det, det er jo for lille Mini-Me. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jepp.

Nå har jeg vært ute å handlet litt til i kveld og lånt 2 filmer :)

filmene jeg har lånt er

og http://www.youtube.com/watch?v=JM-0Ywc7wNY, gleder meg til å se dem :popcorn:

Har også kjøpt inn litt smågodt og chips til meg og min kjære.

Apropo smågodt: Jeg og min mann har 2 heeeelt forskjellige smaker når det gjelder smågodt!Jeg liker sjokolade og lakris men ikke vingummi, han liker ikke sjokolade (med mindre det er ren melkesjokolade) og heller ikke lakris, og ELSKER vingummi :fnise:

Så da er dealen grei, jeg kjøper det jeg liker til meg og det jeg ikke liker til han :fnise:

Nå skal jeg begynne å lage ovnsbakt laksefilet med ovnsstekte potetbåter med provence krydder og sandefjordsmør :spise:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, det hørtes godt ut..! Jeg skal ha pasta med ostesaus, og skinke/bacon-biter... Fikk sånn trang til det i dag. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er skikkelig knallgodt. Hadde det til middag på onsdag, også, men det var litt for salt... Tror kjøttet var saltet, eller noe, i tillegg til at retten ble saltet utenom. Det var ikke sånn kjempesalt, med andre ord, men nok til at det ikke smakte så godt som det ellers ville gjort. I dag skal jeg lage det helt selv, så da er det større sjanse for at jeg får det sånn som jeg vil ha det. =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan knapt kalle det oppskrift, oppskriften kan nestes sidestilles med varme ostesmørbrød. =P

Pastaen er jo grei, ostesausen lager jeg ved å bruke smøreost, som jeg sper med litt melk... Når pastaen er ferdig, heller jeg vannet av, og blander ostesausen inn, og så drysser jeg med sprøstekte bacon og skinke-biter... En helt kjempeenkel middag, for dager da jeg skal lage middag bare til meg.. Gidder liksom ikke å slå på stortromma når det bare er en...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ^me^! :goodbye:

Nå har jeg lest gjennom dagboken din. Gratulerer med spiren! Dere har jo alt veldig godt tilrettelagt så passer jo veldig bra :)

Du er heldig som har mistet litt lysten på søtt for jeg er som regel ikke så glad i søtt, men nå elsker jeg det. Er jo ikke bra med sukker heller :sukk:

Den lakris-isen må jeg prøve :) Hørtes nam ut!

Endret av nima
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei og :velkommen: Nima! hyggelig at du stikker innom!

ja det er veldig greit i grunn :)

den lakrisisen jeg synes var såååå dødgod for 2 uker siden er ikke like fristende nå..merkelig..

nå måå jeg ha vannmelon og jordbær i kjøleskapet mitt!

så drikker jeg vann hele dagen, noe jeg var ekstremt dårlig på før (skjedde støtt og stadig at jeg fikk vondt i hodet pga underhydrering). Nå har jeg vannflaske på kontorpulten på jobb, på nattbordet og i veska som jeg stadig fyller opp med friskt vann.

lurer på om kroppen min trenger vann jeg? :gjeiper:

Raven:

oppskrift notert, skal prøves! tusen takk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gud bedre meg jeg har vært trett i dag!

jeg har egentlig bare vandret i min egen verden i dag fra jeg sto opp..det er jaggu meg ikke lett å holde seg våken når man sitter på en kontorpult foran pcn hele dagen uten noe action...

jeg forventer vel heller ikke at det blir bedre den første uken nå heller, det er vel kroppen min som bruker mye av ressursene sine på lille Mini-me :rodmer:

uff i dag er det bare klaging..

når jeg kom hjem var jeg ekstremt sulten, sliten og trett samtidig..det hadde jaggu meg ikke vert mye godvilje i meg da om noen hadde sagt et skeivt ord til meg :kjefte::fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer: Håper du føler deg littegranne bedre nå, da.

Og du har da absolutt lov å klage litt. Det tar sin tid før alt går seg til, og det er så absolutt legitimt å ikke trives med egen dagsform, når den ikke er spesielt samarbeidsvillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk Raven :klemmer:

i dag har jeg hatt en strålende dag faktisk :)

jeg la meg tidlig i går så jeg har fått sovet mye, så i dag er jeg ganske pigg igjen :)

ellers fortalte jeg at jeg er gravid til min nærmeste leder, som jeg kommer veldig godt overens med. Så har jeg komt til konklusjon at jeg forteller de andre det på jobben på torsdag når jeg er akuratt 8 uker :)

jeg har en veldig god feeling på at dette går helt fint, og om noe skulle skje har jeg styrken til å fortelle om det til andre (ingen problem da jeg er en veldig åpen bok)..

min legekollega fant også ut at jeg kunne bruke allergimedisinene mine mens jeg var gravid også, så da er våre/sommeren reddet alikevel :hoppe:

jeg har kvelden for meg selv i dag da min mann jobber ved siden av jobb med sin traktorgraver, så da blir det jentefilm og alenekos i kveld :) herlig det også av og til :popcorn:

Endret av ^me^
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:duskedame: for triveligere sommer enn fryktet! ^^

Har du forresten merket noe til økt tørste? Synes jeg er konstant tørst, og lurte på om det bare var meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja så absolutt!jeg har skrevet det litt oppforbi her på siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, hadde ikke lagt merke til det... :sjenert:

Men da er det sikkert normalt...lol. Jeg drikker meg faktisk mett av og til... Og enda er jeg tørst. Tror jeg kunne tenkt meg litt intravenøs væske...lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi, ja det er nesten slik.

det er helt merkelig hva som forandrer seg :)

nå synes jeg faktisk det er godt å drikke vann, og drikke så mye vann som jeg gjør nå var helt komplett umulig for meg før jeg ble gravid :jepp:

ser du noe forskjell på magen da, noen forandring?

jeg kjenner det føles litt annerledes i "livmorpartiet", litt hardere og gjerne litt større enn før.

jeg lurer på når det går opp for mannen min at det er en baby inni magen min jeg?

han har komt med søte kommentarer som feks. jeg spurte om vi skulle ta ekstra UL i uke 12 for å se om alt var fint, så sa han "trenger vi det da?jeg er helt sikker på at babyen vår har det helt fint siden det er i din mage" :rodmer:

men nå er det bare snakk liksom, jeg gleder meg til babyen begynner å lage liv inni der som jeg kan dele med han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, har ikke lagt merke til noen synlige tegn, utover at brystene vokser. Men det kommer nok. Syns egentlig det er greit om baby-magen lar vente på seg, fordi jeg føler selv jeg beveger meg tyngre, på en måte. Og knærne mine synes ikke noe om det. =(

Min mann har en sånn holdning at embryo er "bare celleklumper", men selv om han hater å innrømme det, klarer han visst ikke helt å la være å tenke på knøttet som "baby". Han prøver såå hardt å holde på sin egen holdning, men så svikter det litt... :fnise: Men det hadde jeg forklart ham på forhånd, selv om han ikke trodde helt på meg. =P

Jeg tror det kommer til å bli enda mer reellt når han får hørt fosterlyd, og sett ultralyd, og ser flere tegn til at noen bor i kroppen min. Tror liksom ikke kvalmen min, eller tørsten min, gjør den helt store forskjellen i så måte. =P

Skal din være med på legetime?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, ikke på føste legetime, da er det bare prating og blodprøver så jeg tror ikke han får så mye utav det :)

men på ultralyd i uke 12, deffinitivt! :)

jeg vil ha babymagen nå jeg :)helst i går :fnise:

ellers så har jeg bare symptomer som mensmurringer noen ganger daglig, tyngre pupper og at jeg er tørst :)

du kan jo vise han denne videoen?

det der er mye mer enn en celleklump! :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ingen video, jeg. =P

Men han innrømmer jo at han ser på det som mer enn en celleklump, han har bare ikke så veldig lyst til å innrømme noe som helst...lol...

Han blir med på første legetime, iallefall, da vi visstnok skulle få høre fosterlyd. Gleder meg sånn til det, å få høre lille knøttet. Synes enda det er litt uvirkelig selv, jeg var jo tross alt så veldig fokusert på august, og prøving da, at jeg enda sliter litt med at det jo ikke blir prøving i august, siden frosken allerede er på plass...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...