Gå til innhold

Vi som vil bli gravide vinter 2011!


Spesial

Anbefalte innlegg

oj.. nå ble jeg veldig usikker på det med folat... hva skjer hvis man går lenge på folat uten å bli gravid?? er det skadelig?

*litt bekymret nå*

never mind... har kikket litt rundt på nett, og det ser ut til at det er ikke noen påviste skadelige bivirkniger ved å ta folat over lengre tid...

*puster lettet ut*

Endret av mp84
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja leste det jeg også og snakket med en kamerat som er lege.

Så siden jeg tok siste pille i går så begynner jeg nok med folat til uka. Siden alt kan jo skje og jeg kjenner ikke syklusen min :)

Ha en strålende helg alle sammen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Noe nytt?

Da jeg jeg på min 3. dag uten pillen :) Jeg merker foreløpig ingen forskjell på kroppen min. Er jo ikke sikkert jeg kommer til å merke så stor forskjell da. Er veldig nysgjerrig på når jeg får mensen tilbake (Har jo ikke hatt den på mange år).

Ellers er det ikke så mye som skjer her heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

Noe nytt?

Da jeg jeg på min 3. dag uten pillen :) Jeg merker foreløpig ingen forskjell på kroppen min. Er jo ikke sikkert jeg kommer til å merke så stor forskjell da. Er veldig nysgjerrig på når jeg får mensen tilbake (Har jo ikke hatt den på mange år).

Ellers er det ikke så mye som skjer her heller..

Pillefri ja! Hehe.. Det er halvannet år siden ca siden jeg sluttet. Jeg har fått en del kviser rundt EL og mensen, men jeg synes det ikke gjør noe når jeg slipper alle de andre bivirkningene med pillen :P

Får håpe du får mensen fort da! Det tok 5 uker da jeg sluttet :)

Vi snakker om å kanskje ta masteren i utlandet! Så, vet ikke helt hvordan det blir med prøving og sånn.. Tiden får vise :) Det er uansett litt deilig å rette fokuset fra baby-tanker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg har ikke merket noen forskjell enda, men det kommer nok..

Ja jeg skulle gjerne rettet fokuset bort fra baby praten jeg også. Tror nesten jeg må melde meg ut fra KG snart :) Er ikke sunt å sitte så mye her inne.

Spennende med master i utlandet da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi vil bli gravide!

Sitter her og "venter", lurer på om de ømme puppene er på grunn av snart mens eller kaaan det være noe annet? Mine to beste venninner har akkurat fått hver sitt barn nå i høst, koser meg mye sammen med dem, men lengselen etter vår egen blir bare større...

Synes prøvingen er spennende, men også vanskelig..

Lykke til jenter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye nytt, ville bare dele noe herlig min kjære samboer kommenterte her om dagen.. "tenk at om bare ett halvt år så er vi kanskje gravide..!" Jeg spurte om han syns det gikk fort, og om han fikk panikk av tanken.. Men da sa han bare "nei, ikke i det hele tatt! Gleder meg til å få barn jeg!"

*drømmemannen* hihihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye nytt, ville bare dele noe herlig min kjære samboer kommenterte her om dagen.. "tenk at om bare ett halvt år så er vi kanskje gravide..!" Jeg spurte om han syns det gikk fort, og om han fikk panikk av tanken.. Men da sa han bare "nei, ikke i det hele tatt! Gleder meg til å få barn jeg!"

*drømmemannen* hihihihi

Koselig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke så mye nytt, ville bare dele noe herlig min kjære samboer kommenterte her om dagen.. "tenk at om bare ett halvt år så er vi kanskje gravide..!" Jeg spurte om han syns det gikk fort, og om han fikk panikk av tanken.. Men da sa han bare "nei, ikke i det hele tatt! Gleder meg til å få barn jeg!"

*drømmemannen* hihihihi

Nice! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg hatt en skikkelig jente kveld. Typen er på fest, mens jeg har tatt ansiktsmaske, hårkur og fotbad :) Det er skikkelig deilig med en hjemme alene kveld innimellom.

Ellers er det ikke så mye å fortelle. I dag er det en uke uten pillen. Jeg har hatt noen dager med murringer og spotting så regner med at TR er her snart. Ellers ingen forandringer på kroppen tror jeg. Det er jo over 4 år siden sist jeg hadde TR så er ikke så lett å huske hvordan smerter, symptomer eller syklus jeg hadde før.

Vi hadde :sengekos: i går uten kondom eller hoppe av i svingen..Planen var å hoppe av, men etter vi var ferdige så sa han: Jeg tok sjangsen jeg..Hehe.. Så til å ikke være helt klar så er han tydeligvis ikke helt fremmed for tanken på barn heller.. Men men

Var litt nervøse faktisk, men fant ut at siden jeg har hatt spotting så er nok TR rett rundt hjørne og så er det jo bare en uke siden siste mini pille.

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, henger meg på :)

Gift, 29 år...

Gikk av pilla mot slutten av oktober, begynte på folat+++ og tok siste glass vin siste helg i oktober... Meg og min gode mann er litt avslappet på at det som skjer, det skjer, så vi har ikke tenkt å vente på at mensen skal komme tilbake før vi prøver... har hatt to fine "første forsøk" den siste uka <3<3 og håper å treffe et modent egg med tid og stunder :) Har jo ingen aning på syklus og eggløsning siden jeg har vært på pille et par år, men skal være i overkant heldige om det klaffer på første forsøk!

Får øve meg på "hvorfor-drikker-du-ikke" til helga, og er veldig glad for denne lista med gode unnskyldninger fra Dagbladet :)

Om folat: min lege anbefalte 3 måneder før befruktning + 3 måneder ut i svangerskap. Eneste "bivirkning" med å ta folat lengre (før/etter) er visstnok at det kan skjule mangel på vitamin B12, så jeg tror ikke det er noe problem å ta folattilskudd i hele prøveperioden. Med vanlig kosthold/ikke ren vegan bør ikke B12-mangel være noe vanlig problem uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Nå begynner datoen 1.1.11 å nærme seg, synes jeg :) (Datoen da vi skulle begynne å prøve!)

Jeg har gått uten p-ring nå siden januar 2009, og har trodd at kroppen min har vært helt "ren" en god stund. Men siden vi snart skal begynne å planlegge, så har jeg skrevet ned når jeg har fått mensen. Fant ut at syklusen min for 2 måneder siden var 28 dager, men denne syklusen jeg hadde sist var det 32 dager. Jeg trodde ikke det var "normalt"? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei! Nå begynner datoen 1.1.11 å nærme seg, synes jeg :) (Datoen da vi skulle begynne å prøve!)

Jeg har gått uten p-ring nå siden januar 2009, og har trodd at kroppen min har vært helt "ren" en god stund. Men siden vi snart skal begynne å planlegge, så har jeg skrevet ned når jeg har fått mensen. Fant ut at syklusen min for 2 måneder siden var 28 dager, men denne syklusen jeg hadde sist var det 32 dager. Jeg trodde ikke det var "normalt"? :(

Jo d er veldig normalt. Du ser det at du har to eggstokker, men det slippes kun fra den ene om gangen. Siden de veksler på å slippe egg, kan derfor den høyre eggstokken gi deg en syklus på 28dager, mens den andre slipper ikke før etter 32 dager.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo d er veldig normalt. Du ser det at du har to eggstokker, men det slippes kun fra den ene om gangen. Siden de veksler på å slippe egg, kan derfor den høyre eggstokken gi deg en syklus på 28dager, mens den andre slipper ikke før etter 32 dager.. :)

Jeg leste at eggstokkene "konkurrerer" hver mnd om hvem som først får det modne egget og er klar til å slippe det. Så da skulle du tro at begge eggstokkene i prinsippet følger samme syklus? eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei, henger meg på :)

Gift, 29 år...

Gikk av pilla mot slutten av oktober, begynte på folat+++ og tok siste glass vin siste helg i oktober... Meg og min gode mann er litt avslappet på at det som skjer, det skjer, så vi har ikke tenkt å vente på at mensen skal komme tilbake før vi prøver... har hatt to fine "første forsøk" den siste uka <3<3 og håper å treffe et modent egg med tid og stunder :) Har jo ingen aning på syklus og eggløsning siden jeg har vært på pille et par år, men skal være i overkant heldige om det klaffer på første forsøk!

Får øve meg på "hvorfor-drikker-du-ikke" til helga, og er veldig glad for denne lista med gode unnskyldninger fra Dagbladet :)

Om folat: min lege anbefalte 3 måneder før befruktning + 3 måneder ut i svangerskap. Eneste "bivirkning" med å ta folat lengre (før/etter) er visstnok at det kan skjule mangel på vitamin B12, så jeg tror ikke det er noe problem å ta folattilskudd i hele prøveperioden. Med vanlig kosthold/ikke ren vegan bør ikke B12-mangel være noe vanlig problem uansett.

Hei og Velkommen hit :)

Jeg ser at du og jeg stiller likt både i alder og "prøve-metode". Det som skjer, det skjer. Sluttet på mini pillen i begynnelsen av november og har ennå ikke gått mensen. Siden jeg gikk på mini pillen har jeg ikke hatt mensen på 4 år. Men så fort jeg glemte noen piller så var TR tilbake.. Så håper det ikke tar så veldig lang tid. Jeg har ennå ikke kjøpt folat, men burde egentlig det.

Vi tar alt som det kommer og stresser ikke med dette. Samboeren min vingler litt fra å være klar, til å ikke være klar, men allikevel vil vil han ikke bruke prevensjon, så han er ikke så lett å tolke ;)

Håper det klaffer fort for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

En ting jeg lurer på:

Spotting skjer vanligvis før TR kommer gjør det ikke? Så det er mest sannsynlig ikke sjangs for å bli gravid vis man har/har akkurat hatt spotting og litt murringer?

Siden det er så mange år siden forrige TR så blir jeg litt usikker på kroppen min så må bare spørre :)

Endret av Smørblomst82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde :sengekos: i går uten kondom eller hoppe av i svingen..Planen var å hoppe av, men etter vi var ferdige så sa han: Jeg tok sjangsen jeg..Hehe.. Så til å ikke være helt klar så er han tydeligvis ikke helt fremmed for tanken på barn heller.. Men men

Var litt nervøse faktisk, men fant ut at siden jeg har hatt spotting så er nok TR rett rundt hjørne og så er det jo bare en uke siden siste mini pille.

OII! :D Haha, så utrolig BRA at han tok sjansen! Kanskje han gjør det igjen? Hehe..

Noe sier meg at det ikke er lenge til du blir gravid! Spotting kan være fordi kroppen er i ubalanse etter pilleslutt. Eller mensen, da.. Kroppen blir jo helt merkelig etter ppiller :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei! Nå begynner datoen 1.1.11 å nærme seg, synes jeg :) (Datoen da vi skulle begynne å prøve!)

Jeg har gått uten p-ring nå siden januar 2009, og har trodd at kroppen min har vært helt "ren" en god stund. Men siden vi snart skal begynne å planlegge, så har jeg skrevet ned når jeg har fått mensen. Fant ut at syklusen min for 2 måneder siden var 28 dager, men denne syklusen jeg hadde sist var det 32 dager. Jeg trodde ikke det var "normalt"? :(

28-36 dager er normalt altså :) Jeg har gått fra 35 til 31 dager

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vigler litt mellom å ha mest lyst til å dra til utlandet og studere, og bli gravid :klø: Jeg vil i alle fall holde begge mulighetene åpne!

Her om natta drømte jeg at jeg forsømte babyen min. At jeg ikke matet den, eller i det hele tatt tok vare på den. Så bestemte jeg meg endelig for å begynne å ta vare på den, men fant ikke babyen. Lette og lette, men babyen bortevekk :trist:

Heldigvis kun en drøm!

I dag var jeg hos gynekologen for å sjekke at alt var i orden der nede. Fikk se eggstokkene, livmoren og alt! Det er 6 dager til EL, så jeg fikk se egget som løsner (det er mye større enn de andre). Var faktisk veldig moro å se!

Og jo. Hva tenker dere om å "hoppe av i svingen"? Tror dere at det er en risikabel måte å ikke bli gravid på?? Vi har begynt med det for fullt nå! Hvis jeg absolutt ikke ville blitt gravid, ville jeg ikke gjort det. Men han sier jo at han vil vente ett år, så hvorfor han vil hoppe av i svingen skjønner jeg bare ikke. Han vet jo at det ikke er helt sikkert :forvirret: ..

Huff, føler nesten at jeg burde be han slutte med det hvis han ikke vil bli pappa nå. Han mener at det ikke er sååå usikkert, men hvem vet helt nøyaktig om det kommer en eller to sædceller ut da? Vil bare ikke bli gravid uten at han egentlig vil! Da blir det jeg som sitter med avgjørelsen alene, og det er ikke en god følelse. Selvom jeg vil bli gravid, vil at at han skal ville være 100% med på det.

Jeg tenker muligens for mye over dette. Kanskje jeg bare burde la han gjøre hva han vil og ta konsekvensene av det hvis det skulle skjedd noe?

Endret av Spesial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...