Gå til innhold

Vi som vil bli gravide vinter 2011!


Spesial

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle starte en tråd for oss som ønsker oss baby i magen, men må vente ett år.

Jeg er 21 år, kjæresten min er 23 og vi har snakket om å begynne prøvinga mens vi tar mastergraden!

Jeg vil helst begynne nå, og dermed hatt permisjon mellom bachelor og master, men det er ikke han klar for. Han har derimot sagt at vi kan møtes på midten, siden han egentlig vil vente 2-3 år til.

Jeg tok en abort i sommer. Det var ikke planlagt og vi fikk panikk. Jeg angrer veldig, men det er en helt annen sak..

Jeg klarer nesten ikke vente med å begynne å prøve!

Er det flere av dere der ute?? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei

Jeg og samboer ønsker også barn i 2011. Jeg har ikke sluttet på mini pillen enda, men skal gjøre det nå i oktober. Jeg har gått på pillen i 12 år så det er vel på tide. Er 28 år så er også veldig klar for barn nå. Samboer er selvfølgelig klar, men kanskje ikke like mye som meg :-)

Kommer nok ikke til å prøve aktivt fra dag 1 uten piller, men etter jul så setter vi forhåpentligvis i gang.

Vi har begge fast jobb og eier vår egen leilighet. Vi har ikke vært sammen i årevis, men vi vet det er vi som skal være sammen og det er vel det viktigste.

Blir spennende å følge med her:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei

Jeg og samboer ønsker også barn i 2011. Jeg har ikke sluttet på mini pillen enda, men skal gjøre det nå i oktober. Jeg har gått på pillen i 12 år så det er vel på tide. Er 28 år så er også veldig klar for barn nå. Samboer er selvfølgelig klar, men kanskje ikke like mye som meg :-)

Kommer nok ikke til å prøve aktivt fra dag 1 uten piller, men etter jul så setter vi forhåpentligvis i gang.

Vi har begge fast jobb og eier vår egen leilighet. Vi har ikke vært sammen i årevis, men vi vet det er vi som skal være sammen og det er vel det viktigste.

Blir spennende å følge med her:-)

Hei!

Så koselig at vi er flere! Trodde jeg snart skulle gå på veggen her, tenker nesten ikke på annet enn å bli gravid og det er fint å ha noen andre enn kjæresten å dele de tankene med. :hoppe:

Jeg og kjæresten har heller ikke vært sammen i årevis. Faktisk rundt ett år etter jul, men vi vet også at det blir oss :yvonne:

Etter jeg var gravid i sommer har jeg blitt helt paranoid på symptomer. Har funnet ut at PMS og det å være gravid nesten føles likt!!

Men jeg vet jo at det er umulig å bli gravid med kondom, så kan nok bare legge fra meg den tanken :tongue:

Du er heldig som kan begynne prøvinga veldig snart!

Kjærsten min og jeg snakket om at vi ikke skal begynne før neste høst. Så om ett år! Det føles ut som en evighet... :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg kunne selv tenke meg å bli gravid med nummer to på den tid. Har nå en liten en på 6 uker (veldig uplanlagt!). Jeg mangler derimot en mann for å få til nummer to.. :sjenert: Så det får være med drømmingen! :gjeiper:

For øvrig er det ikke umulig å bli gravid med kondom (i følge boken jeg fikk på barsel er det 12-14% sjanse for å bli gravid med kondom). Jeg ble gravid på p-piller jeg da.. :sjenert:

Endret av Christina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja nå er jeg også sånn at jeg nesten ikke tenker på noe annet... Flere av mine nærmeste venninner er gravid og i tillegg til et annet familiemedlem. Så jeg føler meg rimelig ensom nå:-( Er glad på alles vegne, men føler meg alikevel litt aleine..

Vi snakket om det i går og gleder oss masse til å sette i gang, så jeg skjønner ikke hvorfor vi venter, men det er hans ønske og det må jeg bare respektere. Men han merker sikkert presset fra alle kanter nå..hehe..

Christina: Ja en mann er kanskje litt viktig :jepp: Men du er jo heldig som har en fra før da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ventinga er det verste! :P Han sier han er klar om ett år, men hvis han vet han er klar da, hvorfor er han ikke klar nå liksom??! Det har sikkert noe med det praktiske å gjøre, men det er allikevel kjipt..

Jeg har kjøpt Pearly som alternativ prevansjonsmetode (temperaturmåling) frem til vi begynner å prøve. Kostet oss nesten 4000kr, og sambo følte vel at vi "kastet bort" penger på det, når vi egentlig kan klare oss med kondom. Er bare så lei kondom, jeg! Skikkelig usexy :fnise: Og hormoner klarer jeg ikke. Har vært uten prevensjon i ett år allerede, og har aldri tenkt til å begynne med det igjen..

Nå har vi jo investert i Pearly! (håper bare den holder i 10 år, som jeg lovet sambo at den vil gjøre :sjenert:)

Christina: Gratulerer med baby, heldiggrisen! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det nok litt mer i eggstokkene til jenter :fnise:

Spesial: Vi får drømme litt videre. Kan jo hende kjæresten din snur snart, og bestemmer seg for vinteren! ;)

Smørblomst: Føler meg heldig! H*n sover mye.. Men kjenner jeg likevel savner litt å være to.. :)

Så på en måte så er dere heldige for dere vil være to! ;)

Endret av Christina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Ventinga er det verste! :P Han sier han er klar om ett år, men hvis han vet han er klar da, hvorfor er han ikke klar nå liksom??! Det har sikkert noe med det praktiske å gjøre, men det er allikevel kjipt..

Jeg har kjøpt Pearly som alternativ prevansjonsmetode (temperaturmåling) frem til vi begynner å prøve. Kostet oss nesten 4000kr, og sambo følte vel at vi "kastet bort" penger på det, når vi egentlig kan klare oss med kondom. Er bare så lei kondom, jeg! Skikkelig usexy :fnise: Og hormoner klarer jeg ikke. Har vært uten prevensjon i ett år allerede, og har aldri tenkt til å begynne med det igjen..

Nå har vi jo investert i Pearly! (håper bare den holder i 10 år, som jeg lovet sambo at den vil gjøre :sjenert:)

Christina: Gratulerer med baby, heldiggrisen! :rødme:

Hehe, vel, jeg kjøpte en Baby-comp (storesøstra til Pearly). Jeg ble så frustrert over at jeg bare fikk røde dager konstant (Det tar 2-3 måneder før den begynner å kjenne syklusen din), og Baby-compen hadde jo allerede fortalt meg at det var en uke siden jeg hadde hatt eggløsning, så jeg tok en sjefsavgjørelse på at jeg visste bedre enn baby-compen, og vi ga faen i kondomen...

Selvsagt ble jeg gravid ;) (som endte i SA).

Jeg vil gjerne også bli gravid 2011! Jeg og samboer har blitt enige om å vente med å få barn til etter bryllupet vårt (25.06.11), men jeg kjenner at jeg har lyst til å bli gravid før vi gifter oss. Samboer er litt usikker på dette, da jeg har hatt 2 SA, og han er redd for at jeg enten mister igjen, eller at jeg går rundt og er kjemperedd hele tiden, og selve bryllupet blir ødelagt for min del. Lysten hans er der, men fornuften hans, derimot.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er den fornuften da, som alltid ligger i bakhodet på oss... Ikke alltid lett å lytte til den, men noen ganger er det vel verd det.

Niennas: Velkommen hit du også :) Ja skjønner veldig godt du har lyst å sette igang nå. Men forstår samtidig argumentet deres for å vente. Det er jo alltid en viss risiko for SA og det er som du nevner en viss risiko at det vil ødelegge litt for brylluppet. Det skal ikke være lett..

Når jeg sa til min kjære at jeg slutter på mini pillen om en mnd så sier han: Ja vel... Så da svarer jeg at da er det opp til han å bruke kondom eller at vi får kjøpe sånn som dere har til 4000 kroner. Da sier han at det gidder han ikke. Blir vi gravide så er jo ikke det så farlig sier han da... Hvorfor i all verden må vi vente når han da ikke syns det gjør noe å bli gravid?? Gutter er rare.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke så mye aktivitet :sjenert:

Nå er det ca en mnd. til jeg slutter på mini pillen. Jeg gleder meg faktisk masse til det selv om vi ikke kommer til å sette igang med prøvingen med det samme.

Jeg har jo ikke hatt mensen på 4 år eller noe sånt, så aner jo ikke syklusen min. Gleder meg faktisk til å få en syklus jeg også.. Høres kanskje rart ut men... :fnise:

Ellers å leser jeg mye her inne, og på prøvernes blogger... De er heldige :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passer også inn i denne gruppen :)

jeg er 26 og samboer er 28. Vi har nettopp flyttet til ny by og kjøpt leilighet. Begge har nettopp begynt i ny jobb og ville derfor vente ett år. Vi har også bare vært sammen i to år,og vil gjerne nyte tiden vi har sammen bare oss to litt til..

Jeg går på pillen nå, men skal slutte etter nyttår. Jeg ønsker ikke å bli gravid før i august ca, fordi vi skal både på syden og cruise ferie i løpet av året, (vil gjerne drikke og kose meg på tur.. hihi), å itillegg ville det vært perfekt å få termin på våren 2012..da slipper man å være gravid på sommeren, og det går mot lysere tider når babyen er kommet :) Så da blir det ett halvt år med kondomer, men det får vi overleve :) Håper bare syklusen min kommer tilbake og er stabil slik at jeg lettere kan regene ut EL..

Har allerede kjøpt inn litt ting da.. :) Jeg startet tråden besatt av graviditet hvis noen av dere har sett den..hihi.. Men det er godt å se at jeg ikke her helt crazy..bare veldig engasjert.. noe som virker å være veldig naturlig..

Gleder meg ihvertfall masse! Men skal prøve å ha realistisk innstilling på at det kan ta litt tid dette her...

Krysser fingrene for oss alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det ikke så mye aktivitet :sjenert:

Nå er det ca en mnd. til jeg slutter på mini pillen. Jeg gleder meg faktisk masse til det selv om vi ikke kommer til å sette igang med prøvingen med det samme.

Jeg har jo ikke hatt mensen på 4 år eller noe sånt, så aner jo ikke syklusen min. Gleder meg faktisk til å få en syklus jeg også.. Høres kanskje rart ut men... :fnise:

Ellers å leser jeg mye her inne, og på prøvernes blogger... De er heldige :jepp:

Lykke til! :hjerte::)

Jeg fortsetter med drømmingen jeg :fnise:

Endret av Christina_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!! :hallo:

Jeg passer også inn her :)

Jeg og min kjære er begge i 20 årene, vi er gift - og JEG er snart veldig klar for baby ;) ...han er dessverre ikke helt der enda...

Vi skal ut å reise litt i 2011 - og i løpet av sommeren 2011 håper JEG at vi begynner med prøving :ler: Ikke helt avklart med min kjære enda - men jeg er nokså sikker på at han også er klar til da...:fnise: Jeg ønsker ikke å stresse ham for mye med for mye babysnakk enda - derfor tenker jeg heller å lufte tankene her!

:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det står vinter 2011 - betyr det jan-mars eller okt-des forresten? :) ...kanskje jeg havner litt utenfor da...:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei til alle nye :goodbye: Kjempe koselig med flere her.

Var ikke jeg som startet tråden, men tror den gjelder for alle i 2011... Så det er bare hyggelig.

Jeg har lest tråden din mp84 :fnise: skjønner du gleder deg og det er kjempe bra. Jeg håper også på å få en stabil syklus etter hvert. Siden jeg har gått på mini pillen så har jeg jo ingen "synlig" syklus.. så aner ingen ting.. Både gruer og gleder meg derfor til å slutte på pillen..

Tarantella: Du skal se at når du slutter på pillen og begynner med kondomer så blir han fort klar... hehe... De fleste gutter hater kondomer og gidder ikke bruke det så lenge.

Christina: Koselig du fremdeles følger litt med her... Plutselig så har du funnet deg en mann og da kan jo alt skje :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei... Jeg har akkuart sluttet på minipillen, og er i gang med prøving.. hehe... Håper veldig på å få en liten en innen 2011:) Har en gutt på straks 2 år så ville vært fint å fått en en til nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hei hei... Jeg har akkuart sluttet på minipillen, og er i gang med prøving.. hehe... Håper veldig på å få en liten en innen 2011:) Har en gutt på straks 2 år så ville vært fint å fått en en til nå. :)

Hei hei og velkommen hit:-)

Så heldig du er som har sluttet og er i gang med prøvingen.. Krysser fingrene for dere :jepp:

Siden jeg ser at du har gått på mini pillen så har jeg noen spørsmål hvis det er greit...

Hvor lenge hadde du gått på den?

Fikk du tilbake mensen og syklusen din kjapt?

Gruer meg nemmelig litt til å slutte. Ser for meg at jeg kommer til å blø i flere mnd. i strekk.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Har gått på den i ca to år. Har ikke kommet helt inn i syklusen enda. Men håper det ikke tar altfor lang tid.. hihi.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Christina: Koselig du fremdeles følger litt med her... Plutselig så har du funnet deg en mann og da kan jo alt skje :enig:

Ja, følger litt med. Drømmer jo litt om nummer to.

Vi får se. Første var veldig uplanlagt, og kom som et sjokk. Nesten får være litt mer planlagt. :)

Men dere kan prøve i vei! Gleder meg til å høre om førstemann som er gravid i tråden... .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til alle nye ja :)

Det var jeg som startet tråden. Og tenkte meg vel ikke så nøye om da jeg skrev vinter 2011, for det kan være både tidlig og sent i året :klaske: hehe

Men alle er jo selvfølgelig velkomne her uavhengig om når de skal prøve egentlig ;)

Jeg ble litt overrasket over samboeren min her om dagen da han plutselig sa at han hadde litt lyst til å finne jobb etter endt bachelor, og dermed at vi kunne begynne å prøve snart! Det var jo bare en tanke, men det kan jo hende at det ikke er så lenge til det skjer noe her!! :)

Jeg har sippet litt i det siste over at jeg ikke er gravid. Føler meg egentlig litt utakknemlig. Jeg burde jo egentlig være glad for at vi har hverandre og at vi nettopp har flyttet inn sammen!

Men det er noe instinktivt i meg som sier at nå er tiden inne!

Jeg blir rett og slett skikkelig misunnelig når jeg ser gravide kvinner. De er jo overalt!

Det er selvfølgelig ting jeg helst burde bli ferdig med før en graviditet. Som studier, og fått en heltidsjobb. Men livet går ikke under om vi starter familie litt tidligere :rolleyes:

Skulle på en måte ønske at jeg var noen år eldre...

Det ble visst en del tanker fra meg i dag :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...