Gå til innhold

Vi som vil bli gravide vinter 2011!


Spesial

Anbefalte innlegg

Hei hei... Jeg har akkuart sluttet på minipillen, og er i gang med prøving.. hehe... Håper veldig på å få en liten en innen 2011:) Har en gutt på straks 2 år så ville vært fint å fått en en til nå. :)

Det hørtes koselig ut :) Så heldig du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen!! :hallo:

Jeg passer også inn her :)

Jeg og min kjære er begge i 20 årene, vi er gift - og JEG er snart veldig klar for baby ;) ...han er dessverre ikke helt der enda...

Vi skal ut å reise litt i 2011 - og i løpet av sommeren 2011 håper JEG at vi begynner med prøving :ler: Ikke helt avklart med min kjære enda - men jeg er nokså sikker på at han også er klar til da...:fnise: Jeg ønsker ikke å stresse ham for mye med for mye babysnakk enda - derfor tenker jeg heller å lufte tankene her!

:sjenert:

Hei! :)

Så fint å ha deg med her!

Skjønner deg veldig godt- lurt å ha et sted hvor man kan lufte tankene sine. Jeg tror min kjære begynner å bli ganske lei babysnakk.. Men han begynner å komme på gli altså!

Har du spurt han om når han er klar da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe her, for jeg er ganske ung og har egentlig ingen planer om graviditet, men når jeg leser alt dere har skrevet kjenner jeg tankene begynner i hodet. Men jeg synes egentlig det blir litt skummelt også, for min kjære er 9 år eldre enn meg. Jeg er litt redd for å ende opp med barn pga hans alder og ikke at jeg selv er klar:S

men uansett, kjempe koselig å lese alle positive tanker dere har! Kos dere masse ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde egentlig ikke tenkt å skrive noe her, for jeg er ganske ung og har egentlig ingen planer om graviditet, men når jeg leser alt dere har skrevet kjenner jeg tankene begynner i hodet. Men jeg synes egentlig det blir litt skummelt også, for min kjære er 9 år eldre enn meg. Jeg er litt redd for å ende opp med barn pga hans alder og ikke at jeg selv er klar:S

men uansett, kjempe koselig å lese alle positive tanker dere har! Kos dere masse ^^

Velkommen hit :)

Hvor gammel er du da? Du bør ikke stresse med barn selv om han er så pass mye eldre enn deg. Du sier jo selv at du er veldig ung og da har du et hav av tid :) Skjønner tankene surrer i hodet, men vet til du er helt klar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å ha et sted å lufte tankene ja... Jeg begynner å bli sprø nå for alle rundt meg er gravide eller så har de et barn..

Jeg tenker bare mer og mer på det..Vi har jo alt på plass, så alt er liksom lagt til rette for det også.. Håper samboer begynner å føle på det når jeg nærmer meg pille slutt..Hehe :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er på besøk hos et felles vennepar av oss som har en 3 uker gammel baby. Jeg fikk melding fra han istad "Jeg har så lyst på baby nå!". Kanskje, hvis jeg er heldig, så trenger vi ikke vente før til vinter 2011? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min kjære er på besøk hos et felles vennepar av oss som har en 3 uker gammel baby. Jeg fikk melding fra han istad "Jeg har så lyst på baby nå!". Kanskje, hvis jeg er heldig, så trenger vi ikke vente før til vinter 2011? :)

Oi! :D

Det høres veldig lovende ut!! Hold oss oppdatert :popcorn:

Det var forøvrig en veldig god idé å sende typen til noen med baby, hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt å ha et sted å lufte tankene ja... Jeg begynner å bli sprø nå for alle rundt meg er gravide eller så har de et barn..

Jeg tenker bare mer og mer på det..Vi har jo alt på plass, så alt er liksom lagt til rette for det også.. Håper samboer begynner å føle på det når jeg nærmer meg pille slutt..Hehe :fnise:

Huff, jeg tenker på det hele tiden nesten! Føler meg nesten besatt av tanken på å være gravid! :sjenert:

Begynte å grine da dama på "Sykehuset" føda :ler: Synes det er så utrolig rørende og vakkert å føde! (Selvom det sikkert gjør dritvondt!)

Det virker jo som at det ikke skal så mye til før det skjer noe hos dere :)

Når ting ligger til rette for det skal det nok ikke så mye til å snu typen ;)

Min kjære sier hele tiden at hvis vi hadde hatt jobb og eid en leilighet hadde vi kunne begynt med en gang.. Men dessverre er det ikke sånn for oss enda.. Men kanskje om et år! :lol:

Hva skal dere bruke etter du har sluttet med pillen da? Sikre perioder? :P

Endret av Spesial
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er på besøk hos et felles vennepar av oss som har en 3 uker gammel baby. Jeg fikk melding fra han istad "Jeg har så lyst på baby nå!". Kanskje, hvis jeg er heldig, så trenger vi ikke vente før til vinter 2011? :)

Så koselig. :)

Det er en god nyhet! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som er klar, men som har en samboer som ikke vil enda :gjeiper: Jeg føler jeg ser gravide overalt og jeg blir skikkelig misunnelig. Vi er ferdige med studier til sommeren, men fornuften sier jo at vi bør være i fast jobb før vi planlegger barn. Men tiden vil vise :)

Det var veldig morsomt å lese om alle dere som også vil ha barn. Dette er noe jeg vil følge med på fremover! Spennende å se hvem som blir den første til å bli gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære er på besøk hos et felles vennepar av oss som har en 3 uker gammel baby. Jeg fikk melding fra han istad "Jeg har så lyst på baby nå!". Kanskje, hvis jeg er heldig, så trenger vi ikke vente før til vinter 2011? :)

Åj så morro da :jepp: Det er en koselig melding å få.

Vi krysser fingrene for deg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg tenker på det hele tiden nesten! Føler meg nesten besatt av tanken på å være gravid! :sjenert:

Begynte å grine da dama på "Sykehuset" føda :ler: Synes det er så utrolig rørende og vakkert å føde! (Selvom det sikkert gjør dritvondt!)

Det virker jo som at det ikke skal så mye til før det skjer noe hos dere :)

Når ting ligger til rette for det skal det nok ikke så mye til å snu typen ;)

Min kjære sier hele tiden at hvis vi hadde hatt jobb og eid en leilighet hadde vi kunne begynt med en gang.. Men dessverre er det ikke sånn for oss enda.. Men kanskje om et år! :lol:

Hva skal dere bruke etter du har sluttet med pillen da? Sikre perioder? :P

Ja jeg ser også gravide over alt og alle rundt mer er gravide også... Så man kjenner fort at det vibrerer i eggstokkene :fnise: Det er veldig lurt å ha fast jobb før man får barn, så syns at det er lurt at dere venter litt. Men forstår situasjonen. Men barn koster masse og en engangsstønad fra NAV er ikke mye å skryte av..

Så syns dere er fornuftige, selv om det sikkert er utrolig kjipt..

Ja nå har jeg et brett igjen av mine piller :danse: Så da kan jo i prinsippet alt skje.. :biggrin: Ja jeg foreslo kondom siden det er han som ville vente med å prøve... Men det sa han nei til.. Så det blir vel sikre perioder. Men nå har ikke jeg hatt en syklus på mange mange år så aner ikke hva som er sikkert og ikke. Kommer nok inn i det etter en stund. Så er jo litt spennende også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også en av de som er klar, men som har en samboer som ikke vil enda :gjeiper: Jeg føler jeg ser gravide overalt og jeg blir skikkelig misunnelig. Vi er ferdige med studier til sommeren, men fornuften sier jo at vi bør være i fast jobb før vi planlegger barn. Men tiden vil vise :)

Det var veldig morsomt å lese om alle dere som også vil ha barn. Dette er noe jeg vil følge med på fremover! Spennende å se hvem som blir den første til å bli gravid :)

Velkommen hit Rosa Pute :)

Ja det er den fornuften da... Kan være en plage iblandt... Du er ikke den eneste som ser gravide overalt... Heldige jenter.

Snart er det oss inni her også som får sjangsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja jeg ser også gravide over alt og alle rundt mer er gravide også... Så man kjenner fort at det vibrerer i eggstokkene :fnise: Det er veldig lurt å ha fast jobb før man får barn, så syns at det er lurt at dere venter litt. Men forstår situasjonen. Men barn koster masse og en engangsstønad fra NAV er ikke mye å skryte av..

Så syns dere er fornuftige, selv om det sikkert er utrolig kjipt..

Ja nå har jeg et brett igjen av mine piller :danse: Så da kan jo i prinsippet alt skje.. :biggrin: Ja jeg foreslo kondom siden det er han som ville vente med å prøve... Men det sa han nei til.. Så det blir vel sikre perioder. Men nå har ikke jeg hatt en syklus på mange mange år så aner ikke hva som er sikkert og ikke. Kommer nok inn i det etter en stund. Så er jo litt spennende også..

Nå har jo jeg deltidsjobb, så ville fått mye mer enn engangsstønaden :P Pluss at jeg ville fått permisjonspenger fra lånekassen som stipend. Så det er ingen krise, men selvfølgelig sikkert enklest å vente til vi vet hva som skjer neste år ang jobb og studier. (Vi planlegger å flytte)

Hehe, da kan det sikkert lett fort skje noe hos deg :) Så moro!!

Det blir noen spennende måneder fremover da! Du burde hamstre inn graviditetstester fra billigtester.no hvis du ikke allerede har gjort det. Der koster de nesten ingenting, og er veldig sikre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jo jeg deltidsjobb, så ville fått mye mer enn engangsstønaden :P Pluss at jeg ville fått permisjonspenger fra lånekassen som stipend. Så det er ingen krise, men selvfølgelig sikkert enklest å vente til vi vet hva som skjer neste år ang jobb og studier. (Vi planlegger å flytte)

Hehe, da kan det sikkert lett fort skje noe hos deg :) Så moro!!

Det blir noen spennende måneder fremover da! Du burde hamstre inn graviditetstester fra billigtester.no hvis du ikke allerede har gjort det. Der koster de nesten ingenting, og er veldig sikre :)

Ja ei venninne av meg er gravid nå og hun studerer enda. Hun sier det er gode ordninger fra Lånekassa :)

Ja begynner på siste brett med piller i dag.. Så har ennå litt tid på meg før jeg begynner å kjøpe inn tester. Hadde samboer sett dem så hadde han nok fått panikk :gjeiper: Han er jo så rar...

I går sier han plutselig at han skulle ønske at jeg gikk noen mnd til på pillen. Jeg sier nei for jeg vil ikke tilføre kroppen alle de hormonene lengre. Jeg sier også at det er opp til han om han vil bruke kondom eller hoppe av i svingen... Da sier han at han kanskje burde kjøpe inn noen kondomer for sikkerhetsskyld.. Det er greit tenker jeg.

Når vi legger oss så begynner han plutselig å diskutere guttenavn for der hadde han ikke så mange "lista" si :fnise: Vi lå lenge å diskuterte navn, hvordan vi tror gutter opplever graviditet og fødsel, hva vi vil og ikke vil gjøre(før/etter) og alt mulig som hører med til å bli gravid og få barn.

Da sier han plutselig at han ikke kommer til å bruke kondom eller hoppe av i svingen. Skjer det så skjer det sier han. MEN han ville ikke at vi skulle telle dager og følge syklus og sånn enda. Men hvis det skjedde så var det jo egentlig bare kos.

Jeg tror han skifter veldig fra å være klar og ikke klar.. Men det er jo kanskje ikke så unaturlig heller?? Så blir jo noen interessante måneder fra november ihvertfall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror han skifter veldig fra å være klar og ikke klar.. Men det er jo kanskje ikke så unaturlig heller?? Så blir jo noen interessante måneder fra november ihvertfall...

Nei.. Jeg tror ikke det er noe unaturlig for de fleste menn.. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da sier han plutselig at han ikke kommer til å bruke kondom eller hoppe av i svingen. Skjer det så skjer det sier han. MEN han ville ikke at vi skulle telle dager og følge syklus og sånn enda. Men hvis det skjedde så var det jo egentlig bare kos.

Jeg tror han skifter veldig fra å være klar og ikke klar.. Men det er jo kanskje ikke så unaturlig heller?? Så blir jo noen interessante måneder fra november ihvertfall...

Hehe. Så søtt! Det virker som at lysten er der i alle fall! Han må sikkert bare venne seg litt til tanken. Er det lenge siden dere begynte å snakke om baby?

Vi snakker også om sånne ting som dere snakket om. Det er som oftest jeg som tar det opp. Som i går da han sa at han ønsket seg hund, så sa jeg at jeg ønsket meg baby :P Er vel ikke så stor forskjell det, eller?! :sjenert:

Så sa han at han har kjempelyst til å skaffe seg jobb med en gang, sånn at vi kan begynne :D Og sa vil han ta master på deltid senere. Så han skal søke på jobb i dag! Ikke vet jeg om det betyr at vi kan begynne å prøve så fort han får seg jobb, eller om vi skal vente litt til. Men han synes i alle fall at det er for lenge å vente til vi er ferdig med utdannelse med å begynne å prøve (må jo da opparbeide meg permisjonspenger i en jobb, så det kan jo ta tid å finne seg en jobb etter endt studie)

Så vi får se hva som skjer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg også på denne tråden! Håper på en bolle i ovnen høst 2011. Jeg har veldig lyst til å gifte meg først, så venter nå bare på frieriet :fnise:

I og med at jeg er 31 år, så føler jeg presset ganske sterkt. Heldigvis er han også ganske klar! Men jeg vil så gjerne gifte meg først, så da får jeg bare holde ut! For 3 uker siden sluttet jeg på p-ringen og vi har kjøpt en Lady-comp. Foreløpig er det jo bare gult lys, så vi bruker kondomer. Men vi er begge i den innstillingen at "skjer det, så skjer det", men da må jo planen om et evt. bryllup gjøres om. Så vi får bare se, men gleder meg veldig til den tid kommer ;)

Vi skal om under 3 uker på en romantisk liten helgetur, så håper jo jeg kommer hjem med ring på fingern :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere! :) Så kjekt å se at det ikke bare er jeg som er babysyk :ler:

Jeg har vært klar det siste året egentlig (kanskje lengre), men fornuften har holdt meg tilbake. Vil så gjerne ha det meste på plass først. Vi er begge i slutten av tjueårene, jeg er i fast jobb, men kjæresten studerer i en annen by. Derfor venting.

Men er tungt å se at "alle andre" produserer som bare det mens vi må vente :ler:

Men nå er det ikke så lenge til jeg slutter på pillen :)

Vi er enige om at det blir ca rundt nyttår, så det gleeeder jeg meg til! :jepp:

Også gleder jeg meg fryktelig til han er ferdig til sommeren og vi endelig kan ordentlig etablere oss!! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Så søtt! Det virker som at lysten er der i alle fall! Han må sikkert bare venne seg litt til tanken. Er det lenge siden dere begynte å snakke om baby?

Vi snakker også om sånne ting som dere snakket om. Det er som oftest jeg som tar det opp. Som i går da han sa at han ønsket seg hund, så sa jeg at jeg ønsket meg baby :P Er vel ikke så stor forskjell det, eller?! :sjenert:

Så sa han at han har kjempelyst til å skaffe seg jobb med en gang, sånn at vi kan begynne :D Og sa vil han ta master på deltid senere. Så han skal søke på jobb i dag! Ikke vet jeg om det betyr at vi kan begynne å prøve så fort han får seg jobb, eller om vi skal vente litt til. Men han synes i alle fall at det er for lenge å vente til vi er ferdig med utdannelse med å begynne å prøve (må jo da opparbeide meg permisjonspenger i en jobb, så det kan jo ta tid å finne seg en jobb etter endt studie)

Så vi får se hva som skjer!

Ja vi begynte tidlig i forholdet å snakke om baby egentlig.. Og det var stort sett han som tok det opp. Men tror ikke vi snakket så mye om det for at vi var klare, men fordi vi ville vite hvor vi stod i forhold til hverandre, våre tanker og Ideer om oppdragelse og alt mulig egentlig. Men innimellom så virket han jo kjempe klar :)

Så når vi snakker om det nå så sier han jo at det er nok ikke så lenge til... :yvonne: Men får vente i spenneing.

Ja vi har hund og det er nesten som å ha en baby..hehe.. Syns typen din virker mer og mer klar jeg.. SÅ du skal se at det er nok ikke sånn kjempe lenge til dere starter heller..hehe.. Spennende tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...