Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

torsk med brekkbønner, bacon, pinjekjerner og sitron..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Etter et par dager med restaurantmiddag i jobbsammenheng (= fisk og skalldyr), ble det spaghetti puttanesca med masse parmesan i dag. Økologiske jordbær til dessert. :)

Skrevet

I dag har jeg spist limemarinert røkelaks og stuet potet. Dampet brokkoli til.

I morgen blir det rester av en lasagne-liknende pastaform jeg hadde igår og en blandet salat til:)

Skrevet

Vi skulle grille, men været slo om til regn, så det ble kylling grillet i oven, med salat og fullkornspasta som tilbehør.

Skrevet
Brasiliansk kyllinggryte med sterk tomat/kokoskremsaus. Tilbehør blir blandet grønn salat, safranris og limebåter.

Hørtes nydelig ut!

Har du oppskrift? :)

Skrevet

Middagen i dag blir stekt makrell, sitronbåter, kokte nypteter, smørdampet sommerkål og kald yoghurtsaus med agurk og ramsløk.

Hørtes nydelig ut!

Har du oppskrift? :)

Det er en Mary Cadogan-oppskrift. :)

2 løk

en liten bit frisk ingefær

2 fedd hvitløk

1 rød chili

2 ss olivenolje

6 kyllingbryst

1 boks (400 g) hakkede hermetiske tomater

2 dl kokoskrem

hakket frisk koriander

2 lime, i båter

Kjør løk, ingefær, chili og hvitløk i foodprocessor til en grov pasta. Brun kyllingbrystene raskt i oljen på begge sider. Legg til side, ha i løkblandingen og stek i ca. 10 min. Ha kyllingbrystene tilbake i gryten, tilsett tomater, salt og pepper, og la småkoke under lokk i ca. 15 min. Tilsett kokoskrem og kok 5 min til. Ha i frisk koriander og server med safranris, blandet grønn salat og limebåter.

Skrevet

Hjemmelaget spaghetti bolognaise.

Skrevet
Middagen i dag blir stekt makrell, sitronbåter, kokte nypteter, smørdampet sommerkål og kald yoghurtsaus med agurk og ramsløk.

Det er en Mary Cadogan-oppskrift. :)

2 løk

en liten bit frisk ingefær

2 fedd hvitløk

1 rød chili

2 ss olivenolje

6 kyllingbryst

1 boks (400 g) hakkede hermetiske tomater

2 dl kokoskrem

hakket frisk koriander

2 lime, i båter

Kjør løk, ingefær, chili og hvitløk i foodprocessor til en grov pasta. Brun kyllingbrystene raskt i oljen på begge sider. Legg til side, ha i løkblandingen og stek i ca. 10 min. Ha kyllingbrystene tilbake i gryten, tilsett tomater, salt og pepper, og la småkoke under lokk i ca. 15 min. Tilsett kokoskrem og kok 5 min til. Ha i frisk koriander og server med safranris, blandet grønn salat og limebåter.

Det så fryktelig godt ut, men hva er kokoskrem? Jeg kan bare huske å ha sett kokosmelk, står det sammen i butikken?

Skrevet
Det så fryktelig godt ut, men hva er kokoskrem? Jeg kan bare huske å ha sett kokosmelk, står det sammen i butikken?

Mulig det kan være vanskelig å få tak i - hvis det finnes i butikken står det sammen med kokosmelk, i mindre bokser/kartonger. Ellers kan man også lage retten med kokosmelk.

Skrevet

Ytrefilet av svin, ovnsstekte potetbåter og tomatsalat

Skrevet

Idag ble det pastasalat med creme fraiche, kyllinglår og en bokscola(!)..

Snadder mat!!! *mett.. :)

Skrevet

I dag har jeg laget spaghetti med kjøttsaus til mamma og bestefar.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet
Mulig det kan være vanskelig å få tak i - hvis det finnes i butikken står det sammen med kokosmelk, i mindre bokser/kartonger. Ellers kan man også lage retten med kokosmelk.

Jeg så det i butikken i dag, så den må prøves etter ferien! :)

Skrevet

Vi hadde litt av hvert å feire i dag, og vi hadde entrecôte, nypoteter bakt hele i ovnen med olivenolje, flaksalt og timiankvister (min favorittpotetrett for tiden), soppstuing av fersk champignon, tørket steinsopp, fløte, crème fraîche og trøffelolje, samt en stor salat med bl.a. tomater og alfalfa-spirer. Jordbær til dessert.

Skrevet

Stekte røkte kjøttpølser med potetsalat og annet salat!

Skrevet

Rugbrød med brunost.... ikke spes sulten idag v middagstid, men nå er eg det..jaja..finne litt frukt..

Gjest Marie81
Skrevet

Tomatsuppe med hvitløk, basilikum + ferskt grovt brød til.

Skrevet

Den aldeles nydelige bryllupsmiddagen i går bestod av: asparges med hollandaise til forrett. Vårkylling med sautert spisskål, morkel- og rieslingkrem og rattepoteter til hovedrett. Sjokoladefondant med risp-crème fraîche, sitron- og ripssorbet til dessert.

I dag blir det variert grillmat.

Skrevet
Den aldeles nydelige bryllupsmiddagen i går bestod av: asparges med hollandaise til forrett. Vårkylling med sautert spisskål, morkel- og rieslingkrem og rattepoteter til hovedrett. Sjokoladefondant med risp-crème fraîche, sitron- og ripssorbet til dessert.

I dag blir det variert grillmat.

Gratulerer som "kone" :)

I dag skal jeg ha hjemmelagede kikert og cashewnøttburgere til middag.

Skrevet

I dag blir det litt sen middag på oss,sånn ca i syv tiden,så vi faller til taco med shell og lemser.. mmmm det e :sol: r godt det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...