Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nakkekoteletter, surkål og poteter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Hva er 'simitring'? :klø:

En Simit er et brød i sirkelform (som en stor bagel) og som er dekket med sesamfrø.

Kom akkurat hjem, blir nok ikke middag i dag...

Skrevet

nybakte pitabrød med svinefilet og salat. :)

Skrevet

Tagliatelle i kremet saus med erter, vårløk og parmesan.

Gjest Kardemomme
Skrevet

Biff, potetbåter, stekt tomat og peppersaus. Mmm... :)

Skrevet

Vi skal ha resten av bouillabaissen fra søndag til forrett (vi silte av fisk og skalldyr, så jeg tror den har holdt seg godt). Til hovedrett skal vi ha sushi. Vi var på sushirestaurant i går og bestilte en treretter hver, og da vi kom til sushien var vi stappmette! Vi spurte derfor om å få den med hjem.

Skrevet (endret)

Suppe med røde linser, gulrøtter og kokosmelk. Naanbrød og raïta.

Naanbrødene er forresten hjemmebakte og frosne - et par vi hadde til overs etter forrige currymiddag. Har ikke forsøkt å fryse naanbrød før, så hvis noen har erfaring med hvordan jeg tiner (?) og varmer dem med best mulig resultat, blir jeg glad for tips! :)

Endret av piaf
Skrevet

Dagens middag blir spaghetti carbonara.

Skrevet

I dag blir det hjemmelaget bortsj med godt brød til. Det blir sen middag, så vi spiste litt ost og spekemat når vi kom hjem fra jobb/skole.

Skrevet

I dag ble det Piafs pai med purre, chevre og valnøtter som jeg lenge har gått å tenkt på at jeg burde lage. Den ble kjempegod!

Skrevet

Svinekoteletter bakt i ovnen, poteter, gulrøtter, minimais og brokkoli.

Og fløtesaus.

Skrevet
I dag ble det Piafs pai med purre, chevre og valnøtter som jeg lenge har gått å tenkt på at jeg burde lage. Den ble kjempegod!

Det var kjekt å høre! :)

Naanbrødene er forresten hjemmebakte og frosne - et par vi hadde til overs etter forrige currymiddag. Har ikke forsøkt å fryse naanbrød før, så hvis noen har erfaring med hvordan jeg tiner (?) og varmer dem med best mulig resultat, blir jeg glad for tips!

Til eventuelle interesserte: ;)

Jeg tok naanbrødene rett fra fryseren og i ovnen ved 200 g i 10 min, snudde på dem etter 5 min, og pakket dem inn i aluminiumsfolie noen min til vi var klar til å spise. Det fungerte fint.

Gjest gjesta
Skrevet
I dag blir det hjemmelaget bortsj med godt brød til. Det blir sen middag, så vi spiste litt ost og spekemat når vi kom hjem fra jobb/skole.

Oppskrift..? Jeg er så dårlig til å bruke rødbeter - og de som var så fine i hagen i høst...

I dag fikk jeg maten servert - fiskeburgere :)

Skrevet

Er vel ikke mange som hadde det samme som jeg til middag. Stekt nise kjøtt, kålstuing og poteter m rømmesaus......

:):):)

Skrevet
Oppskrift..? Jeg er så dårlig til å bruke rødbeter - og de som var så fine i hagen i høst...

Jeg brukte denne oppskriften for første gang, og den var ganske god.

I dag skal vi ha stekt sei og fersk pasta med pesto, samt noen kokte gulrøtter.

Skrevet (endret)

Vi får grønnsakslevering i dag, og så har vi litt serranoskinke som må spises opp snart. Så middagen blir noe med masse grønnsaker og serranoskinke. Kanskje noe spanskinspirert?

Endret av bada

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...