Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den ovnsbakte lammebogen som jeg skrev om litt lengre oppe var VANVITTIG god! Den anbefales på det varmeste. Det stemte at den nesten kunne spises med skje. Neste gang jeg lager det vil jeg bruke litt mindre væske (kommer dog an på størrelsen på langpannen), samt litt mindre eddik i forhold til vin (kanskje 4-5 cl eddik til 3 dl vin i stedet for 6 cl eddik til 3 dl vin) - kanskje jeg vil bruke 2 dl vin (så da blir det jo litt mer til kokken også :ler: ) og 3 - 3,5 cl eddik. Kanskje jeg vil bruke 2 tørkede chili i stedet for 3. Sjyen blir ganske kraftig og krydret, men veldig god!, så det passet godt med bønnemos med fløte til. Potetstappe med ganske mye fløte og muligens hvitløk vil også passe bra. Og hvis man skal ha dessert vil definitivt en mild ost (camembert, brie, talleggio e.l.), eller crème brûlée, crème caramel eller vaniljeis (milde smaker altså) passe veldig godt.

For øvrig passet det godt med hvitvin (den samme som man bruker i tilberedningen) til. Jeg hadde kjøpt Ronchi Verdicchio dei Castelli di Jesi Classico, og den var ypperlig både i maten og til maten.

Skrevet

Røkte svinekoteletter, kålrotstappe, poteter og smeltet smør.

Gjest Frk Åberg
Skrevet

Grønnsakssuppe med potet, gulrot, kålrabi, sellerirot og røde linser.

Skrevet (endret)

Pleier aldri å skrive i denne tråden, men må skryte av dagens middag: Hjemmelagd improvisert kyllingsuppe med karri og spisskummen, eple, gulrøtter, poteter, løk, purre, litt tomatpuré (skulle hatt hermetiske tomater også), grønnsaksbuljong, vann og melk (i mangel av fløte). Og kyllingfileter, da. Den ble siinnsykt god!

Endret av sitrus
Skrevet
(Kyllingfileten er der selvsagt bare for å legitimere risottoen...  :sjenert: )

:ler: Trenger da ikke noe påskudd for å spise risotto, det er jo noe av det beste som finnes.

I går hadde vi denne retten, bare med kveite i stedet for breiflabb. Utrolig godt, kan anbefales! :)

I dag blir det fullkornspasta med en enkel tomat/hvitløksaus, kalamataoliven og pinjekjerner.

Skrevet

Vi skal ha penne med en saus laget av hvitløk, hermetiske tomater, kapers, sjyen fra lammebogen fra i går og resten av kjøttet. Ved siden av skal vi ha salat med ristede gresskarkjerner (ja, jeg har helt dilla!), selleristang og agurk.

Skrevet

I dag skal vi ha italiensk byggrynssuppe.

Skrevet

I går laget jeg alt for mye bolognaise, så det blir spaghetti i dag også.

Skrevet

Fiber-pasta med crème fraîche, blomkål, stekt sopp og bacon.

Gjest Fruktfat
Skrevet

torsk i form med løk, purre, paprika, hermetiske tomater og mozzarella.

Skrevet

Kyllinbgsalat med pasta og mange forskjellige grønnsaker, pinjekjerner og pesto. Pluss MASSE hvitløk.

Skrevet

I dag blir det kinesisk.

Skrevet

Pastasalat med kalkunskinke, pesto, bacon og forskjellige gode grønnsaker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...