Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

fløtegratinerte poteter og soppstuing med rømme ;)

Min kjære skal ha biff til dette, jeg skal ha seikarboneder, siden jeg ikke spiser kjøtt ;)

10 min til potetene er klare nå :sikle:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaget marokkansk lammetagine med couscous og nybakte marokkanske brød. Og vaniljeiskrem med varm sjokoladesaus til dessert (hvis vi orker etter den nydelige middagen).

Skrevet

Curry med lam, tomater, kokosmelk, cashewnøtter, peanøtter og frisk koriander. Tilbehør blir basmatiris, raita og naanbrød (hvis vi får tid til å bake - det blir en tildels travel søndag :forvirret: ).

Skrevet

Jeg skal prøve meg på hjemmelaget hakkebøf. Tenkte å ha båtpoteter og brokkoli ved siden, og så vil jeg steke litt løk og paprika sammen og surre det med en fløteskvett og bruke det som saus.

Skrevet

Vi har bacalaofest i dag. Men er litt usikker på kvaliteten av fisken, den så og kjentes ikke helt bra ut da jeg skar den opp i biter :forvirret:

Bacalao er forresten ideell mat når man er 10 rundt bordet. Veldig lett å lage, og spennende for folk å prøve.

Skrevet

Kyllingfilet fylt med fetaost og surret i spekeskinke m/ovnsbakte grønnsaker! :sikle:

Skrevet

Vi kjøpte lammebog i går, og tenkte vi skulle prøve oppskriften nedenfor, som vi fant på http://enjoyment.independent.co.uk/food_an...icle2163699.ece. I tillegg skal vi ha salat med ristede gresskarkjerner. Dessuten tenkte jeg å lage limabønnemos med fløte og purre, samt ovnsbakte potetbåter. Kanskje blir det kokt brokkoli også.

Og NÅ! må jeg springe og sette lammet i ovnen...

Serves 6-8

1 shoulder of lamb

Sea-salt and freshly ground black pepper

3 small dried chillis

1tbsp fennel seeds

60ml/2fl oz good-quality red-wine vinegar

300ml/10fl oz dry white wine

1 small bunch dried oregano

Heat the oven to 150C/300F/Gas2. Place the lamb in a baking tray large enough to hold it comfortably. Season with salt and pepper and crumble over the dried chilli. Add the fennel seeds, the red wine vinegar, the white wine and the dried oregano. Cover with foil - sealing it very well around the edges - and place in the oven. Cook undisturbed for three and a half hours. Remove from the oven. Take off the foil and cook for a further 40 minutes to brown the skin. The meat will be so deeply flavourful and so soft that you can eat it with a spoon.

Skrevet (endret)

Vi spiser grøt nå hvert øyeblikk, og så er det på kakefest om litt. I kveld blir det kanskje noe saltmat igjen.

Endret: Laget bokhvetepannekaker til kvelds. Godt, men litt klønete start på stekingen, samt at det ikke var handlet inn til spennende fyll, så det ble litt kjedelig med ost og skinke på alle ;)

Endret av Irie
Gjest Marie81
Skrevet

Bakt laks med rødløk og tomat. Poteter og grønne bønner til.

Skrevet

Hjemmelaget curry med blomkål og kylling filet, og masse masse chili! Med basmati ris til, naan brød får jeg ikke til å lage ennå :sjenert:

Skrevet

I dag blir det spagetti med kjøttsaus

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...