Rosa Mirabella Skrevet 3. februar 2007 #14141 Skrevet 3. februar 2007 fløtegratinerte poteter og soppstuing med rømme Min kjære skal ha biff til dette, jeg skal ha seikarboneder, siden jeg ikke spiser kjøtt 10 min til potetene er klare nå
Gipsi Skrevet 3. februar 2007 #14143 Skrevet 3. februar 2007 Svinefilet med ovnsstekte poteter, salat og bernaise.
Arkana Skrevet 4. februar 2007 #14144 Skrevet 4. februar 2007 I dag skal vi ha hjemmelaget marokkansk lammetagine med couscous og nybakte marokkanske brød. Og vaniljeiskrem med varm sjokoladesaus til dessert (hvis vi orker etter den nydelige middagen).
Gjest piaf Skrevet 4. februar 2007 #14145 Skrevet 4. februar 2007 Curry med lam, tomater, kokosmelk, cashewnøtter, peanøtter og frisk koriander. Tilbehør blir basmatiris, raita og naanbrød (hvis vi får tid til å bake - det blir en tildels travel søndag ).
Brunhilde Skrevet 4. februar 2007 #14147 Skrevet 4. februar 2007 Jeg skal prøve meg på hjemmelaget hakkebøf. Tenkte å ha båtpoteter og brokkoli ved siden, og så vil jeg steke litt løk og paprika sammen og surre det med en fløteskvett og bruke det som saus.
BergensAnd Skrevet 4. februar 2007 #14149 Skrevet 4. februar 2007 Vi har bacalaofest i dag. Men er litt usikker på kvaliteten av fisken, den så og kjentes ikke helt bra ut da jeg skar den opp i biter Bacalao er forresten ideell mat når man er 10 rundt bordet. Veldig lett å lage, og spennende for folk å prøve.
Gjest Skya Skrevet 4. februar 2007 #14150 Skrevet 4. februar 2007 Kyllingfilet fylt med fetaost og surret i spekeskinke m/ovnsbakte grønnsaker!
Gjest bada Skrevet 4. februar 2007 #14151 Skrevet 4. februar 2007 Vi kjøpte lammebog i går, og tenkte vi skulle prøve oppskriften nedenfor, som vi fant på http://enjoyment.independent.co.uk/food_an...icle2163699.ece. I tillegg skal vi ha salat med ristede gresskarkjerner. Dessuten tenkte jeg å lage limabønnemos med fløte og purre, samt ovnsbakte potetbåter. Kanskje blir det kokt brokkoli også. Og NÅ! må jeg springe og sette lammet i ovnen... Serves 6-8 1 shoulder of lamb Sea-salt and freshly ground black pepper 3 small dried chillis 1tbsp fennel seeds 60ml/2fl oz good-quality red-wine vinegar 300ml/10fl oz dry white wine 1 small bunch dried oregano Heat the oven to 150C/300F/Gas2. Place the lamb in a baking tray large enough to hold it comfortably. Season with salt and pepper and crumble over the dried chilli. Add the fennel seeds, the red wine vinegar, the white wine and the dried oregano. Cover with foil - sealing it very well around the edges - and place in the oven. Cook undisturbed for three and a half hours. Remove from the oven. Take off the foil and cook for a further 40 minutes to brown the skin. The meat will be so deeply flavourful and so soft that you can eat it with a spoon.
Irie Skrevet 4. februar 2007 #14152 Skrevet 4. februar 2007 (endret) Vi spiser grøt nå hvert øyeblikk, og så er det på kakefest om litt. I kveld blir det kanskje noe saltmat igjen. Endret: Laget bokhvetepannekaker til kvelds. Godt, men litt klønete start på stekingen, samt at det ikke var handlet inn til spennende fyll, så det ble litt kjedelig med ost og skinke på alle Endret 4. februar 2007 av Irie
Gjest Marie81 Skrevet 4. februar 2007 #14154 Skrevet 4. februar 2007 Bakt laks med rødløk og tomat. Poteter og grønne bønner til.
sol83 Skrevet 4. februar 2007 #14156 Skrevet 4. februar 2007 tacorester, og sunn kyllingburger med grovt brød
Gjest nimbus Skrevet 4. februar 2007 #14158 Skrevet 4. februar 2007 Hjemmelaget curry med blomkål og kylling filet, og masse masse chili! Med basmati ris til, naan brød får jeg ikke til å lage ennå
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå