Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Godt krydrete kyllingvinger og ovnsbakte potetbåter med ristet hvitløksdip, salat og maiskolber.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ut å spise før vi skal på konsert. Tapas, tror jeg. :)

Skrevet

Biff med hasselbakk poteter og grønnsaker (sjampinjong, rødløk og paprika) stekt i sukker og balsamicoeddik

Skrevet

I dag = fredag = taco ;)

(vi varierer på tacovariantene, i dag blir det "vanlig" taco, men med tortillalefser istedetfor skjell)

Skrevet

Kremet brokkolisuppe til forrett, og pasta (orrechiette) med tomatsaus med reker og masse chili til hovedrett, samt blandet grønn salat med avokado og vårløk.

Gjest Fruktfat
Skrevet

salat med egg (matlei, og gadd ikke bruke så lang tid på å lage mat)

Skrevet (endret)

Fullkornsspaghetti med strimlet kyllingfilet, cherrytomater, hvitløk, chili, oliven, kapers og masse frisk basilikum og bladpersille. Med parmesandryss.

Dessuten testet jeg denne portugisiske rødvinen. Antakelig altfor kraftig match til pastaen, men utrolig god - den har da også fått mye hederlig omtale.

Ellers er planen 3-4 biter belgisk konfekt og en god kopp kaffe til dessert.

Endret av piaf
Skrevet

kjøttsuppe med oksekjøtt, gulrøtter, kålrabi, mandelpotet og masse hvitløk, chili og pepper, spicy og kjempegod.

Skrevet

Kylling og ris-pommefrites til mannen, og med en god fransk kyllingsaus til:)

Skrevet

Hjemmelagt calzone (fylt med bl.a. spekeskinke og mozzarella).

Skrevet

Tror det blir pizzaboller i dag. Skal prøve meg på deig av hvidhvede så det blir litt sunnere enn med vanlig hvetemel.

Skrevet

Vi lager moussaka, med lammekjøttdeig og grillede aubergineskiver. Tilbehør blir gresk salat og godt brød.

Skrevet

Gratinert kyllinggryte med pasta, tomatsaus og div. grønnsaker.

Skrevet

Forrett: Grønn salat (babyspinat, mâche/feldsalat og ruccola) med selleri, linsespirer, gresskarkjerner, pinjekjerner og stekte vårkyllingbryst.

Hovedrett: Stekt torsk med jordskokkpuré og stekt soppblanding (champignon og tørket, oppbløtt steinsopp) med timian.

Dessert: Camembert og druer

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...