Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ovnsbakt kveite med fennikel og appelsin, servert med basilikumolje og mandelpotemos med sjalottløk og safran. Sancerre å drikke til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
I dag blir det hjemmelaget quiche lorraine. Litt mye til bare én (samboeren min koser seg på skiferie hele helgen), men da har jeg god lunsj og kveldsmat resten av helgen.

Hva er Quiche Lorraine? :sjenert:

Skrevet
Hva er Quiche Lorraine? :sjenert:

Quiche er en type pai med eggestand (egg vispet med fløte, salt og pepper) og i quiche lorraine skal det opprinnelig være bacon i, men vi pleier å bruke hamburgerrygg i terninger i stedet.

Skrevet

Pitabrød med:

- soyadeig

- ruccola

- mais

- pinjekjerner

- tomat

- agurk

- salsa

- avocado

- og en dæsj lettrømme

Noe jeg har glemt nå?? :klø:

Skrevet

I går: middag hos foreldrene mine, hvor vi fikk osso buco med gremolata, grønn salat og ovnsstekte mandelpotetbåter. Omelette norvégienne til dessert.

I dag: Ovnsbakt skreifilet panert med brødsmuler, sennep og persille servert med beurre blanc, dampet spinat, stekt squash og tomatconcassé.

Skrevet

I dag skal vi ha hjemmelaget pizza med hvitløkskjøttboller. Nam :)

Skrevet

Hadde stor varm lunsj med stekte raspekaker, kålrabistappe og stekt bacon. Spiser pannekaker til sen kvelds.

Skrevet

Fiskepinner av torsk (16-åringen) og calamare (heksa) med pommes noisettes og salat ved siden av.

Gjest synseren
Skrevet

Leirgryte med poteter, gulrøtter, kjøttdeig, purre, løk og tomater. Kjempegodt :sikle:

Skrevet
Ovnsbakt kveite med fennikel og appelsin, servert med basilikumolje og mandelpotemos med sjalottløk og safran. Sancerre å drikke til.

Middagen i dag viste seg å fortjene en dessert, så nå har jeg gått på skattejakt i fryseren, og om en stund blir det krydderkokt rabarbra- og jordbærkompott i varme butterdeigskister, med vaniljeis. :)

Skrevet

Blei ikke som planlagt...

Blei i stedet lefser med stekt soyadeig, vannkastanjer, løk og chilli. :overrasket:

Begynner å bli noen merkelige varianter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...