Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Panert rødspette, lun kikert -fennikel-rødløksalat, rømmedressing av noe slag, godt brød.

Endret av Irie
Gjest -eline-
Skrevet

Her blir det pitabrød med salat, kalkun og ost, med yoghurtdressing til.

Skrevet

Svinekoteletter, kokte poteter og makaroni.

Skrevet

I dag blir det deilig suppe kokt på svineknoke.

Gjest Fruktfat
Skrevet

vann (har operert ut en tann :grine: ), sambo benytta sjansen og åt kebab...

Skrevet

I dag blir det mest sannsynlig pai/Fjorland hvis jeg finner noe fristende der

Skrevet

I dag skal vi ha lettsaltet torsk, poteter, raspa gulrøtter og smeltet smør.

Skrevet

Sitron-/hvitløksmarinert stekt kyllingfilet med varm bulgursalat.

Skrevet

Er på jobb, derfor gjør jeg det enkelt: wiener av kylling i lompe.

Skrevet

Falafel, couscoussalat med masse grillede grønnsaker (squash, paprika og aubergine), løk og hakket persille, og tzatziki.

Gjest Marie81
Skrevet

Bakt laks med purre, rødløk og tomat. Kokte poteter, brokoli og champ. til :)

Skrevet

Her blir det laksefilet med slottspoteter, lettstekte sukkererter og cherrytomater og sitron og dillsaus (knorrpose kjøpt i sverige, blandes bare ut med creme fraiche, rømme eller kesam, her blanses det med kesam ;))

Skrevet
Falafel, couscoussalat med masse grillede grønnsaker (squash, paprika og aubergine), løk og hakket persille, og tzatziki.

Høres fantastisk godt ut! Har du oppskrift?

Skrevet

Jeg bruker ikke oppskrift på falafel, da jeg har laget det så mange ganger at jeg tar det på slump, og litt etter hva jeg har i huset. Men oppskriften nedenfor, som er hentet fra http://mideastfood.about.com/od/maindishes...lafelrecipe.htm ser bra ut. Jeg bruker som regel cayennepepper, og noen ganger hakket frisk koriander i tillegg, mens jeg aldri har brukt korianderfrø. Det er også ganske vanlig å tilsette et egg for å binde massen.

* 1 cup dried chickpeas or 16 oz. can of chickpeas or garbanzo beans.

* 1 large onion, chopped

* 2 cloves of garlic, chopped

* 3 tablespoons of fresh parsley, chopped

* 1 teaspoon coriander

* 1 teaspoon cumin

* 1/2 teaspoon baking powder

* Salt

* Pepper

* Oil for frying

Hvis man bruker tørkede kikerter må de legges i bløt over natten og så kokes en times tid i usaltet vann før de brukes. Hvis man derimot bruker kikerter på boks er det bare å skylle dem godt.

Kjør alle ingrediensene i en blender eller food processor, og form til kuler som trykkes litt flate. (Det er best om massen får ligge litt i kjøleskapet for å "sette seg", men det går bra å steke dem med en gang også.) Stek i olje til de blir gylne (5-7 minutter).

Skrevet
Jeg bruker ikke oppskrift på falafel, da jeg har laget det så mange ganger at jeg tar det på slump, og litt etter hva jeg har i huset. Men oppskriften nedenfor, som er hentet fra http://mideastfood.about.com/od/maindishes...lafelrecipe.htm ser bra ut. Jeg bruker som regel cayennepepper, og noen ganger hakket frisk koriander i tillegg, mens jeg aldri har brukt korianderfrø. Det er også ganske vanlig å tilsette et egg for å binde massen.

* 1 cup dried chickpeas or 16 oz. can of chickpeas or garbanzo beans.

* 1 large onion, chopped

* 2 cloves of garlic, chopped

* 3 tablespoons of fresh parsley, chopped

* 1 teaspoon coriander

* 1 teaspoon cumin

* 1/2 teaspoon baking powder

* Salt

* Pepper

* Oil for frying

Hvis man bruker tørkede kikerter må de legges i bløt over natten og så kokes en times tid i usaltet vann før de brukes. Hvis man derimot bruker kikerter på boks er det bare å skylle dem godt.

Kjør alle ingrediensene i en blender eller food processor, og form til kuler som trykkes litt flate. (Det er best om massen får ligge litt i kjøleskapet for å "sette seg", men det går bra å steke dem med en gang også.) Stek i olje til de blir gylne (5-7 minutter).

Ah, takk :) skal prøve meg på det, så ikke vanskelig ut heller :)

Skrevet

Ferdig grillet kylling med salat og ris...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...