Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mandag er fiskedag her, så enten blir det lettvint med fiskegrateng, eller jeg er flink og kjøper kveite og steker denne...mmmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjemmelagede panerte fiskekaker med diverse grønnsaker, poteter og enten eggesmør eller en kald rømmesaus.

Gjest Anerikke
Skrevet

Vi hadde fårikål på onsdag, men skal ha det i dag igjen. Vi får besøk!

Skrevet

Hadde ikke tid eller ork til å lage annet en spagetti med kjøttsaus i går, og i dag blir det spagetti med kjøttsaus-rester :forvirret:

Skrevet

Stekte koteletter med gulrøtter, brokkoli, kokte poteter og "bernaise" saus.

Skrevet
Takk. Skal prøve meg på suppa til neste søndag.

Så morro!!

Ble hamburger i går, så suppa putrer på komfyren nå :sikle:

Skrevet

Den er god da Yamaha!

I dag har vi hatt grillet biff, mandelpoteter, broccoli sukkererter og mini-mais med ristede pinjekjerner og stekt vårløk på, og hjemmelaget pepper-saus. (Phu)

Skrevet

Båndspagetti med hjemmelagde kjøttboller med hvitløk, parmesan og gressløk.

Skrevet
Lagde hamburgere på lørdag, og skal ha det samme i dag. Lagde litt form mange slik at jeg skuulle slippe lage middag i dag :)

ble endringer i planene, det ble pasta med tomatsaus...

Skrevet
Hvordan lager du kastanjepure? Det hørtes godt ut. Og med tanke på forsyningen av vilt som muligens kommer, må jeg være forberedt. ;)

Så ikke spørsmålet før nå, men du finner hele oppskrifta her.

Etter å ha laget den er mine tanker at det ikke hadde skada med litt parmesan i risottoen, men ellers var det nydelige smakskombinasjoner. Drakk Brimi sin vilt-vin til, og det passa veldig godt. Prøvde først å kjøpe den som står anbefalt, men det har gått ut av pol-listene. Jeg erstattet stjerneløk med sjalottløk og babygulrot med vanlig gulrot kuttet i biter. Nå lurer jeg på hva jeg skal gjøre med resten av kastanjepureen, så om noen har forslag tar jeg i mot med takk :)

Elphaba: Hermetiske kastanjer leta jeg halve byen rundt for å finne, ikke engang innvandrerforetningene hadde, men til slutt fant jeg på Matservice, så da vet du hvor du skal gå ;)

Skrevet

I dag blir det enten hjemmelaget lasagne eller parmasurret steinbit. :)

Skrevet

kjøttkaker med ertestuing og poteter.

Har også noen kantareller igjen fra i går, de må spises i dag, men blir en litt merkelig kombo til ertestuing.

Skrevet

Var på markedet idag og kjøpte steinsopp og kantareller, så idag blir det sopp og lammefilét med grønnsaker til middag!

Skrevet

I dag skal vi ha provencepølser og potetragu.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...