Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Varmrøkt pepperlaks med dillstuede poteter og babygulerøtter, pluss agurk og salat. (Fjordlands!!! :ler: )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skikkelig lørdagsmiddag: Biff, stekte potetskiver, krydderbearnaise og salat med plommetomater :)

Skrevet
Vinen du linker til så søt ut, ja, men kanskje den kan passe likevel? Krabberetter er jo litt spesielle og ikke alltid helt lette når det gjelder vin.

Jeg og damen på Vinmonopolet ble enige om at den nok ble i søteste laget, ja. I stedet tok jeg en (sørafrikansk chardonnay) som hun anbefalte, den var faktisk veldig god. :)

Middagen i dag var biff av Charolais-fe, med soppstuing, asparges og potetpuré tilsmakt med trøffelolje.

Skrevet

I dag blir det boksemat... Joikakaker med gulrøtter, poteter, blomkål og brokkoli.

Skrevet

Idag blir det skinkesteik,surkål,rosenkål(ferske) og deilig saus til.

Skrevet

Yttrefilet av hjort med kastanjepure og soppsaus.

Skrevet

Jeg er bedt på middag til venner og jeg har sagt ja. Aner ikke hva det blir. :)

Skrevet

I går hadde jeg hjortefilet med potetmos, soppsaus, broccoli, blomkål, gulrøtter og tyttebær! Serverte i en 50årsdag, og fikk spise restene, hehe...

Skrevet
Yttrefilet av hjort med kastanjepure og soppsaus.

Hvordan lager du kastanjepure? Det hørtes godt ut. Og med tanke på forsyningen av vilt som muligens kommer, må jeg være forberedt. ;)

Skrevet
Pai med purre, chèvre og valnøtter. Tilbehør blir blandet grønn salat med tomater og sennepsvinaigrette, og forhåpentligvis en flaske Côtes du Rhône. :)

Vi endte opp med indisk take-away på fredag, så derfor blir det pai, salat og rødvin i dag i stedet.

Skrevet

Gryte med svinefilet, løk, sopp og broccoli. Nypoteter til

Skrevet

Hjemmelaget biff stroganoff med ris. Sitronkake til dessert.

Skrevet

Suppe (poteter, gulerøtter, blomkål, kålrot, seleri, purre o.l.) med hvitløkskjøttboller (svinekjøtteig rørt inn med hvitløk og rulles i bittesmå boller)

:sikle:

Skrevet

Blir indrefilet av svin med et eller annet tilbehør.

Skrevet

Kok opp vann, med buljong. Jeg bruker enten suppe-buljong eller grønnsaksbuljong terninger.

Skjær i terninger poteter, gulerøtter, kålrot, purre, seleri (knollseleri eller rotseleri), brokkoli, blomkål, purre, løk, og andre grønnsaker hvis man har lyst til. Jeg bruker ikke alltid alt dette, men tar det som jeg har....

Kok i buljong, og skum av. Blir ofte endel skum og jeg liker å ta det bort. Da er suppa mer delikat hvis den skal varmes opp dagen etter.. Hender jeg har opp i urter som kruspersille (tørket eller fersk)

Svinekjøttdeigen rører jeg med en teskje, og har opp i godt med hvitløk. Bruker den ferdigpressede som man får på glass. Synes den er god på smak. Kan også ha opp i andre urter eller krydder dersom man har.

Former de til små boller i handa med hjelp av en skje, og slipper dem opp i suppa.

Det som gjør suppa så god, er hvitløken som er i bollene. Sambo min er ikke glad i grønnsaker eller suppe, men denne likte han veldig godt! Gir lissom suppa det lille ekstra!

Å! sulten jeg nå :ler: Kanskje det blir en tidlig middag ;)

Skrevet

Ishavsburgere (ferdigkjøpte, med ost og bacon), med hamburgerbrød, salat, ovnsbakte potetbåter, og hjemmelaget tomat/rømmedressing.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...