Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal til en veninne og høre Stoneskonserten, der blir det servert hjemmelagde hamburgere, med godt følge.

Skrevet
Skal prøve ut en ny (for meg) Riesling ved siden av. :icon_smile: *glede seg*

Får vi vite hvilken? :)

*nysgjerrig*

Min Riesling-favoritt for tiden (fra Alsace) heter Trimbach.

Skrevet
Får vi vite hvilken? :)

Selvsagt! <ahttp://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_Happy.gif' alt=':)'> Den heter Prüm Graacher Himmelreich Riesling Spätlese 2002. Jeg fant den på Apéritif da jeg lette etter en vin som passet til krabberisotto, men da jeg leste på Vinmonopolets sider og så at de anbefalte den til desserter (burde vel ha skjønt det siden det var en Spätlese), ble jeg litt skeptisk. Må kanskje forhøre meg litt på polet når jeg skal handle, jeg skal jo dessuten bruke den til en annen risottooppskrift. Synes den hørtes utrolig god ut, elsker taleggio (men vurderer å sløyfe paprikaen og rødløken, tror det kan bli litt voldsomt).

Har den vinen du nevner en gulaktig etikett? I så fall vet jeg hvilken du mener, den er god, ja.

Skrevet
Har den vinen du nevner en gulaktig etikett? I så fall vet jeg hvilken du mener, den er god, ja.

Ja, det mener jeg den har. :)

Vinen du linker til så søt ut, ja, men kanskje den kan passe likevel? Krabberetter er jo litt spesielle og ikke alltid helt lette når det gjelder vin.

Så søte Riesling-viner er nok ikke blant mine favoritter, men synes det kan være godt til ost.

Skrevet

Lasagne, salat og hvitløksbaguetter.

Skrevet

Ovnsbakt laks med rømme-peppersaus, mandelpoteter og salat.

Skrevet

Vossakorv i dag, med nye poteter og masse grønnsaker. Og jammen hadde ikke grønnsakshandleren vår fått årets ferske rosenkål også :hoppe: Herlig. Liker litt gammeldags mat da. :sjenert:

Skrevet
Blei fader meg brød  :sur:

Men blir pannekaker senere i kveld så da var det greit likevel :-D

Skrevet (endret)

Idag blir det sjømat. Nykokt hummer, blåskjellgryte med fløte, reker og kamskjell. Loff, sitron og majones ved siden av.

Endret av Yamaha
Skrevet

Middagen i dag blir hjemmelagede hamburgere i brød med bl.a. salat, løk, tomat og god dressing. Ovnsbakte, krydrete potetbåter med skall til. Hjemmelaget maple/walnut-iskrem til dessert.

Skrevet

Home alone, så det blir rester fra igår: karriduftende karbonadedeig, het det. Med ris. Ganske godt igrunn! Orientalsk versjon av kjøttdeig og spaghetti :ler:

Skrevet

Ovnsbakt ryggfilet av brosme med soltørkede tomater og parmaskinke surret rundt. Tilbehør blir hvitløkspotetmos og voksbønner (dvs lange, gule bønner) med ramsløk. :)

Skrevet

Hjemmelagede hamburgere skal det bli her også.

Med salat til. :)

Også kanskje litt ost og kjeks og rødvin etterpå.

Skrevet

Hjemmelagede hamburgere og hjemmelagende pommes... Samt så har jeg laget en hjemmelaget dressing.

Skal overraske sambo når han kommer hjem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...