Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Kan jeg få oppskrift på hønsefrikasseen, pliiiiiiis!?

Videoannonse
Annonse
Gjest Anerikke
Skrevet

Oi...

Får prøve å forklare! Gjør det liksom litt på slump!

Jeg pleier å koke det stakkars dyret kvelden før vi skal spise det, et par timer med en god del salt i vannet. Noen spiseskjeer??

Selve middagen er rask å lage. Jeg setter på potetene først!

Rensker kjøttet av høna, og sparer på krafta. (Pleier å fryse det jeg ikke bruker. Nyyydelig suppe!)

Så lager jeg hvit saus med masse smør og masse kraft, og en dæsj melk. Har i karri og salt til jeg syns det smaker bra.

Har kjøttet oppi. Trenger ikke kokes noe særlig, bare bli varmt.

Kapper opp noen gulrøtter og litt purre og har oppi på slutten. (Mest fordi jeg liker litt harde gulrøtter. Ellers er det bare å la det koke litt lenger.)

Og det tror jeg er alt... Utrolig godt!

Skrevet

Ikke for å være vanskelig, men det er ikke karri i frikassé.... Har du karri i blir det karrisaus. ;)

Har forøvrig spist veldig hot sezchuan wok med svinekjøtt, dampet bok choi og ris idag.

Gjest Fjellsippa
Skrevet

Reker, aioli og hjemmebakte baguetter her. Også hvitvin da. :ler:

Gjest bamsemums
Skrevet

pitabrød med krydrede hjemmelagde kjøttboller, salat og masse grønnsaker.

Skrevet

Skal ut å spise meg jobben i dag, så hva jeg får aner jeg faktisk ikke...

Skrevet

Kalvestek med god saus, masse blomkål og ferske rosenkål og selvfølgelig nye Kers Pink poterer. :)

Skrevet

Vi griller gårdsproduserte, grove pølser av Angus-fe. Tilbehør blir ovnstørkede tomater med oregano, potet/selleri/pastinakkmos med hvitløk og Indian Pale Ale fra Nøgne Ø. :)

Skrevet

Det blir lasagne i dag, med salat og godt brød til :)

Skrevet

Grillet lam med fløtegratinerte poteter og forskjellige grønnsaker. Vaniljeiskrem med varm sjokoladesaus til dessert.

Skrevet

Kyllingburger med godt tilbehør på hjemmelaga hamburgerbrød (som jeg skal lage for første gang i dag...)

Skrevet

Oster, spekeskinke, melon, annet godt tilbehør og godt brød som en sen lunch.

Hjemmelaget pizza som sen middag :)

Skrevet

Kalvebiff med fløtegratinerte poteter, blomkål og kryddersmør.

Skrevet

Risengrynsgrøt nå snart, og skotske paier til kvelds.

Skrevet

Vi skulle egentlig spise takeaway pizza, men så har jeg forspist meg på foccaccia med serranoskinke og manchego (det smakte i hvertfall sånn). Ikke akkurat sandwich fra kantina med ost og skinke, for å si det mildt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...