Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar en sveitsisk middagsvariant idag, så det blir "eierspätzli", pølser og masse grønnsaker.

Skrevet

Wokgrønnsaker med thai woksaus med hvitløksbaguetter ved siden av. :)

Skrevet

Gørrkjedelig italienk gryte' made by Toro' med ekkel kjøttdeig fra Gilde.

:roll: Dårlig med inspirasjon på den lokale Prix'en...

Skrevet
Håper den faller i smak! :)

Den var kjempegod. Mannen påstod at det var den beste fisken han hadde spist noen gang :)

Skrevet

Stekt laks med fløtestuede grønnsaker (fennikel, vårløk, squash og sopp) og spinattagiatelle.

Skrevet
Den var kjempegod. Mannen påstod at det var den beste fisken han hadde spist noen gang :)

:hoppe:

Skrevet

Idag blir det suppe rett etter jobb, også blir det nachosform som kveldskos :)

Skrevet

Fikk vite i går at en bekjent langveisfra er i byen og kommer på besøk i kveld, så jeg fant ut at jeg måtte bytte ut den enkle middagen som var planlagt med noe litt mer interessant.

Breiflabb, surret i parmaskinke og ovnsbakt. Tilbehør: Timianbakte rotgrønnsaker, linseragu og blomkålpuré.

Hmm, har hatt denne retten flere ganger før, men ikke tale om jeg husker hva vi har drukket til. Vintips, anyone? :klø:

Skrevet
Hmm, har hatt denne retten flere ganger før, men ikke tale om jeg husker hva vi har drukket til. Vintips, anyone? :klø:

En Valpolicella? :)

Hos oss blir det tyrkiske lammekjøttboller (med blant annet friske urter, pinjekjerner, rosiner og kanel), sitronbåter, bulgur i tomat, grillede hele chili (mild variant), blandet grønn salat og matyoghurt. Samt en flaske Côtes du Rhône. :)

Skrevet
En Valpolicella? :)

Sikkert ikke så dumt med litt frukt/sødme, særlig med tanke på de ovnsstekte grønnsakene. Denne så lovende ut (både med hensyn til maten, og fordi samme produsent lager en ripasso som er min absolutte favorittvin for tiden).

Takk for tipset! :)

Skrevet

Svinekjøtt stekt i sweet chilli saus og hvitløk, med ovnsstekte poteter og wokede grønnsaker til. Og rødvin til, såklart. :)

Skrevet

Idag skal jeg bare raske sammen masse gode grønnsaker, stekt kjøttdeig og litt reker og woke det, og ha over chop suey wok saus. Vet ikke enda om jeg skal ha ris eller nudler til. Nesten litt godt når gubben ikke er hjemme, for jeg elsker wokede grønnsaker, og det gjør ikke han. :)

Skrevet

Hjemmelagede kyllingsnitzler (panert med bl.a. loffsmuler, fetaost og mynte) med ovnsbakte poteter og grønnsaker.

Gjest bamsemums
Skrevet

helstekt kylling med ovnsbakte grønnsaker og hjemmelagd saus på kraften.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

Enkel middag. Stekte fiskekaker med potet. Er bedt på krepsehaleaften i kveld.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...