Gjest Gjest Skrevet 7. juni 2006 #10941 Del Skrevet 7. juni 2006 Verdens beste kjøttdeig og spagetti! Hvilke ingredienser? Jeg spiser alltid kjedlig kjøttdeig, spagetti og ketchup. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosenrød Skrevet 7. juni 2006 #10942 Del Skrevet 7. juni 2006 Hehe, jeg vet at jeg sikkert får litt pepper nå, for retten "min" er ikke som den originale bolognesen, men den ER kjempegod! Jeg steker en pakke karbonadedeig og har oppi maase løk, gulrot som er revet og stangselleri i små biter. Masse krydder, gjerne friske, men tørka går og bra; oregano, salt, pepper, timian og masse hvitløk! Så har jeg i tomatpure og matfløte og lar det koke litt. Fullkornspagetti til. Nam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blueberry Skrevet 7. juni 2006 #10943 Del Skrevet 7. juni 2006 Kjøttdeigform med ris... Har brukt en time på å lage den, og nå angrer jeg faktisk litt på at jeg ikke valgte noe litt sunnere..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 7. juni 2006 #10944 Del Skrevet 7. juni 2006 Hehe, jeg vet at jeg sikkert får litt pepper nå, for retten "min" er ikke som den originale bolognesen, men den ER kjempegod! Jeg steker en pakke karbonadedeig og har oppi maase løk, gulrot som er revet og stangselleri i små biter. Masse krydder, gjerne friske, men tørka går og bra; oregano, salt, pepper, timian og masse hvitløk! Så har jeg i tomatpure og matfløte og lar det koke litt. Fullkornspagetti til. Nam! ← Jeg synes det hørtes godt ut! Med bacon istedet for karbonade og herm. tomater istedet for tomatpuré får man forøvrig sausen jeg bruker til lasagne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 7. juni 2006 #10945 Del Skrevet 7. juni 2006 Skipperpai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 7. juni 2006 #10946 Del Skrevet 7. juni 2006 I dag ble det grillskiver, potetsalat og salat. Grillpølser og lompe/brød til barna. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nat26 Skrevet 7. juni 2006 #10947 Del Skrevet 7. juni 2006 Kyllinglasagne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Impala Skrevet 8. juni 2006 #10948 Del Skrevet 8. juni 2006 Hjemmelagd kyllingpai og salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 8. juni 2006 #10949 Del Skrevet 8. juni 2006 Skipperpai ← Hva er det? Oppskrift? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 8. juni 2006 #10950 Del Skrevet 8. juni 2006 Hihi.... jeg vet jeg vet, første gang jeg hørte om dette trodde jeg ikke mine egne ører, men godt er det virkelig! Først steker du kjøttdeig, gjerne med en boks champinjong. Koker spagetti Lager potetmos, enten fra pose eller hjemmelagd. Har kjøttdeigen i bunnen av en høy glassform, spagetti oppå der også avslutter du med potetmosen på toppen. Slike at det blir nogen lunde jevn mengde. Setter dette midt i stekeovnen, på ca 200grader, i ca 15-20minutter eller til potetmosen har såvidt stivnet på toppen. Kjempe godt! Fikk oppskriften av svigermor... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 8. juni 2006 #10951 Del Skrevet 8. juni 2006 Koteletter stekt med grønnsaker og hakkede tomater i langpanne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nilma Skrevet 8. juni 2006 #10952 Del Skrevet 8. juni 2006 I går hadde vi biff, ovnsstekte potetbåter og salat. Biffen var ytrefilet av Charolais-fe, utrolig godt kjøtt, både mørt og smakfullt (med fare for å skremme sarte sjeler, så kan mørheten ha noe med at jeg med vilje lot kjøttet ligge en uke over holdbarhetsdato ). I dag skal vi ha pasta med purre, erter og skinke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 8. juni 2006 #10953 Del Skrevet 8. juni 2006 (endret) I dag blir det marinerte, grillede lammeskiver med greskbakte poteter og gresk salat til. Endret 8. juni 2006 av Arkana Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 8. juni 2006 #10954 Del Skrevet 8. juni 2006 Langkornet grøt kokt på h melk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 8. juni 2006 #10955 Del Skrevet 8. juni 2006 Det er SOMMER! Grillpølser i brød/lompe på oss da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Matmums Skrevet 8. juni 2006 #10956 Del Skrevet 8. juni 2006 I går hadde vi hjemmelaget Spaghetti alla Carbonara. I dag skal vi ha grønnsakslasagne med Focaccia ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 8. juni 2006 #10957 Del Skrevet 8. juni 2006 Pasta med sitron og basilikum resten har jeg ikkebestemt enda. Denne uka har menyen sprukket og vel så det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 8. juni 2006 #10958 Del Skrevet 8. juni 2006 Torskeform (Torskefileter i ildfast form, "saus" bestående av 50-50 fløte og sennep, litt grønnsaker etter eget valg, f.eks. tomater og purreløk, revet ost på toppen, stekeovn til osten er gylden. Namme!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest piaf Skrevet 8. juni 2006 #10959 Del Skrevet 8. juni 2006 Torskeform (Torskefileter i ildfast form, "saus" bestående av 50-50 fløte og sennep, litt grønnsaker etter eget valg, f.eks. tomater og purreløk, revet ost på toppen, stekeovn til osten er gylden. Namme!) ← Nesten identisk meny her, faktisk : Ovnsbakt torskefilet i form med fløte, sitron, bladpersille, vårløk (noen nydelige små økologiske), hvitløk, klasetomater, mozzarella og engelsk cheddar. Basmatiris med løk og gurkemeie ved siden av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mistyen Skrevet 8. juni 2006 #10960 Del Skrevet 8. juni 2006 Står nå og lager chilli con carne, med ris og salat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå