Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.

Rachel

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Verdens beste kjøttdeig og spagetti!

Hvilke ingredienser?

Jeg spiser alltid kjedlig kjøttdeig, spagetti og ketchup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, jeg vet at jeg sikkert får litt pepper nå, for retten "min" er ikke som den originale bolognesen, men den ER kjempegod! Jeg steker en pakke karbonadedeig og har oppi maase løk, gulrot som er revet og stangselleri i små biter. Masse krydder, gjerne friske, men tørka går og bra; oregano, salt, pepper, timian og masse hvitløk! Så har jeg i tomatpure og matfløte og lar det koke litt. Fullkornspagetti til. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøttdeigform med ris... Har brukt en time på å lage den, og nå angrer jeg faktisk litt på at jeg ikke valgte noe litt sunnere..... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg vet at jeg sikkert får litt pepper nå, for retten "min" er ikke som den originale bolognesen, men den ER kjempegod! Jeg steker en pakke karbonadedeig og har oppi maase løk, gulrot som er revet og stangselleri i små biter. Masse krydder, gjerne friske, men tørka går og bra; oregano, salt, pepper, timian og masse hvitløk! Så har jeg i tomatpure og matfløte og lar det koke litt. Fullkornspagetti til. Nam!

Jeg synes det hørtes godt ut! :)

Med bacon istedet for karbonade og herm. tomater istedet for tomatpuré får man forøvrig sausen jeg bruker til lasagne. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bamsemums

Hihi.... jeg vet jeg vet, første gang jeg hørte om dette trodde jeg ikke mine egne ører, men godt er det virkelig!

Først steker du kjøttdeig, gjerne med en boks champinjong.

Koker spagetti

Lager potetmos, enten fra pose eller hjemmelagd.

Har kjøttdeigen i bunnen av en høy glassform, spagetti oppå der også avslutter du med potetmosen på toppen. Slike at det blir nogen lunde jevn mengde.

Setter dette midt i stekeovnen, på ca 200grader, i ca 15-20minutter eller til potetmosen har såvidt stivnet på toppen.

Kjempe godt!

Fikk oppskriften av svigermor... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går hadde vi biff, ovnsstekte potetbåter og salat. Biffen var ytrefilet av Charolais-fe, utrolig godt kjøtt, både mørt og smakfullt (med fare for å skremme sarte sjeler, så kan mørheten ha noe med at jeg med vilje lot kjøttet ligge en uke over holdbarhetsdato :sjarmor: ).

I dag skal vi ha pasta med purre, erter og skinke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det marinerte, grillede lammeskiver med greskbakte poteter og gresk salat til.

Endret av Arkana
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Matmums

I går hadde vi hjemmelaget Spaghetti alla Carbonara.

I dag skal vi ha grønnsakslasagne med Focaccia ved siden av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjest1

Pasta med sitron og basilikum resten har jeg ikkebestemt enda. Denne uka har menyen sprukket og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Torskeform

(Torskefileter i ildfast form, "saus" bestående av 50-50 fløte og sennep, litt grønnsaker etter eget valg, f.eks. tomater og purreløk, revet ost på toppen, stekeovn til osten er gylden. Namme!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torskeform

(Torskefileter i ildfast form, "saus" bestående av 50-50 fløte og sennep, litt grønnsaker etter eget valg, f.eks. tomater og purreløk, revet ost på toppen, stekeovn til osten er gylden. Namme!)

Nesten identisk meny her, faktisk ;) : Ovnsbakt torskefilet i form med fløte, sitron, bladpersille, vårløk (noen nydelige små økologiske), hvitløk, klasetomater, mozzarella og engelsk cheddar.

Basmatiris med løk og gurkemeie ved siden av. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...