Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

I dag ble det takeaway pizza levert på døren av en lokal sjappe, (de tar ikke betaling for utkjøring), og de har bedre pizza enn store kjeder :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hunter7 skrev (7 timer siden):

Siden sambo får mat etter kamp i dag, har jeg tenkt å storkose meg med boeuf bourguignon fra fryseren! Katten skal få kokt kyllingfilet (med håp om at jeg dermed for ha maten min i fred) - det er jo tross alt søndag. 

Det er viktig at katten får sitt, her har nettopp husets katt fått godt våtfor (hu er kresen, liker hverken kylling eller fisk) 😻

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, elien said:

Det er viktig at katten får sitt, her har nettopp husets katt fått godt våtfor (hu er kresen, liker hverken kylling eller fisk) 😻

Hihi. Ja, kattefrøkna kjører beinhardt på mottoet "Sharing is caring", og snuser på/stjeler maten vi spiser så raskt muligheten byr seg. Unntaket er hvis vi spiser kjøtt-/fiskefritt. Det er den overhodet ikke interessert i. :fnise: 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det en favorit, pølselapskaus. Fant tilfeldigvis en frossen lapskausblanding på rema. Den heter Rema Grovkuttet Lapskausblanding, og den er faktisk veldig, veldig god, til å være frossen. Blir nesten som min egen blanding(den har tilogmed kålrot, som er et must i lapskaus), og utrolig enkel :) 

Rema 1000 grovkuttet Lapskausblanding 750g med næringsinnhold, oppskrifter  og informasjon.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fullkornsspaghetti i enkel tomatsaus med chiliflak, hvitløk, kalamataoliven og ruccola, og med smuldret feta på toppen.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En rest tacokjøttdeig ble til nachos med ekstra sterk tacosaus og masse ost. Var trøtt etter jobb og diveres styr, så det var godt med noe som både var lettvint og smaksrikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremet suppe av Hokkaido-gresskar med ei teskje eller to chili-flak for et ekstra kick og varme på en heller bitende kald og regnfull aften.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (18 timer siden):

I dag blir det en favorit, pølselapskaus. Fant tilfeldigvis en frossen lapskausblanding på rema. Den heter Rema Grovkuttet Lapskausblanding, og den er faktisk veldig, veldig god, til å være frossen. Blir nesten som min egen blanding(den har tilogmed kålrot, som er et must i lapskaus), og utrolig enkel :) 

Rema 1000 grovkuttet Lapskausblanding 750g med næringsinnhold, oppskrifter  og informasjon.

Takk for tips, den skal prøves! 

Har spist fårikål i to dager så nå blir det ikke sau før evt pinnekjøtt én gang nærmere jul. 

Vet ikke hva vi skal ha i dag, men har lyst på en gryterett av noe slag. Tikka masala kanskje, det ble utrolig godt sist jeg laget. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grønn curry med gresskar, potet, kikerter og grønnkål.  Har ikke helt bestemt om vi skal ha ris eller nanbrød til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ugresset skrev (2 timer siden):

Takk for tips, den skal prøves! 

Har spist fårikål i to dager så nå blir det ikke sau før evt pinnekjøtt én gang nærmere jul. 

Vet ikke hva vi skal ha i dag, men har lyst på en gryterett av noe slag. Tikka masala kanskje, det ble utrolig godt sist jeg laget. 

Noen små tips til koking av blandingen, ikke dekk den helt med væske når den kokes, ikke rør i den før den er ferdig kokt og den trenger ikke like lang koketid som med vanlige grønnsaker (jeg koker den i ca 14 min) :kokk: :tommelopp:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Pytt i panne fra rema 1000. Har i et par egg i tillegg og med litt ketchup og tabasco.

Anonymkode: ff9dd...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...