Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vært på farten i hele dag, hadde bare energi til å varme pølselapskaus fra fryså, kommer aldri til å bli lei det :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perkins skrev (1 time siden):

Hva putter du i den?  Bruker den ofte sjøl.

Kjøttdeig og litt ekstra krydder. Jeg bruker den glutenfrie siden jeg har cøliaki og den er litt tam i smaken men helt OK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MarianneE skrev (2 minutter siden):

Kjøttdeig og litt ekstra krydder. Jeg bruker den glutenfrie siden jeg har cøliaki og den er litt tam i smaken men helt OK.

Oki.   🙂

Jeg pælmer i kjøttdeig, mye løk, 2-3 typer bønner, baconterninger, erter, kanskje restepotet&gulrot.  Rører inn en skvett brun saus eller fleskefett om jeg har.  Og geitost og tyttebærsyltetøy.

Rar mat, ja...   :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stekte litt svinekjøtt, løk, kål, gulrot og sopp sammen med hvitløk og ingefær. Hadde oppi litt Vegeta, ketjap manis og soyasaus og kokte nudler ved siden av. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg samle opp middagsrester fra heile uka og tar da i foodprosessoren. Krydrer godt, så smake da ikkje så vondt. 👍48166016-EE00-4058-BEC4-E37F5B7C040E.jpeg.dace1e7fd0a98ae18b5ee2bfb2de0513.jpeg

Anonymkode: 574ba...813

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perkins skrev (1 time siden):

Oki.   🙂

Jeg pælmer i kjøttdeig, mye løk, 2-3 typer bønner, baconterninger, erter, kanskje restepotet&gulrot.  Rører inn en skvett brun saus eller fleskefett om jeg har.  Og geitost og tyttebærsyltetøy.

Rar mat, ja...   :fnise:

Mye av det der ville jeg og gjort om ikke hadde vært for fjortisen som hadde fått totalt kula over noe slikt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ruskevær med orkan i kastene ute. Inne er det derimot varmt og tørt. Inspirasjonen til dagens middag har sitt opphav i Irland:
Irish Stew og Irish Soda Bread. 

Å dyppe ei skive nybakt brød med et godt lag saltet smør i kraften var det nærmeste jeg kom himmelriket i kveld. 

Smuldrepai med plommer til dessert, akkompagnert med litt vaniljeis.

(For man var jo overhodet ikke forsynt nok etter middagen. Rullet fra spisebordet som en kjempestein langs ei fjellside)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, AnonymBruker said:

Eg samle opp middagsrester fra heile uka og tar da i foodprosessoren. Krydrer godt, så smake da ikkje så vondt. 👍48166016-EE00-4058-BEC4-E37F5B7C040E.jpeg.dace1e7fd0a98ae18b5ee2bfb2de0513.jpeg

Anonymkode: 574ba...813

hahahahaha😅

Anonymkode: b1ceb...29d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

I dag kommer min søster, og vi skal he en nostalgi middag ❤️ . En rett som vår mor laget ofte. Hun var ikke så glad i å lage middag og tok ofte lettvinte løsninger. Så som en stor kjøttkake, i stede for å steke flere så la hu hele farsen i en panne, stekte den lenge og vel (det skla ikke jeg gjøre i dag). Og bare den ene kjøttkaken. Tilbehør var alltid poteter med skrell (jeg skreller dem før koking), ertestuing av hermetiske erter  og smeltet smør. Har ikke spist dette på evigheter, og aldri laget det selv før, spennende om det er like godt :)  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er planen grillet kyllinglår med potetbåter, grønnsaker og bearneise. 

Anonymkode: 73016...96d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...