Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Pizza i dag. Hjemmelaget med pepperoni, sopp, oliven og litt bacon. Skal snart sette deig, må bare gidde å reise meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ovnsbakte grønnsaker; rødløk, hvitløk, søtpotet, flaskehalsgresskar og gulrøtter, med stekt kyllingfilet, ris og bearnaise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det sopihop suppe med rester ifra kjøleskapet og biffdeig på datosalg! Oppi gryten er gulrot, kålrot, hodekål, purre, søt paprika, purreløk, hvitløk, vanlig løk, vårløk, litt makaroni og biffdeig. Samt kokkosmelk, gotjugang, sambalolek, en gammel rømme, en fløteskvett, litt soyasaus + div krydder. Lager krutonger av et surdeigsbrød fra helgen :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har stått i dag og laget hjemmelaget fiskesuppe. Vi hadde så mye rester av fisk, så ville prøve meg. Fant fram 3 oppskrifter på nett som jeg kombinerte. Den ble knallgod. 
 

Det eneste, sambo jobber overtid igjen uten å gi beskjed. Han sa i går at han ikke skulle jobbe ekstra. Synd for han. Jeg har ikke laget felles mat på 3 uker. Om han ikke kommer i løpet av 1 time, kommer jeg til å tømme det ut. Han er egentlig ferdig kl 15 på jobb. Nå er kl 18. Jeg prøvde med en hyggelig gest. Igjen. 
 

Men jeg koste meg underveis. Skikkelig fint å prøve noe nytt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (4 minutter siden):

Jeg har stått i dag og laget hjemmelaget fiskesuppe. Vi hadde så mye rester av fisk, så ville prøve meg. Fant fram 3 oppskrifter på nett som jeg kombinerte. Den ble knallgod. 
 

Det eneste, sambo jobber overtid igjen uten å gi beskjed. Han sa i går at han ikke skulle jobbe ekstra. Synd for han. Jeg har ikke laget felles mat på 3 uker. Om han ikke kommer i løpet av 1 time, kommer jeg til å tømme det ut. Han er egentlig ferdig kl 15 på jobb. Nå er kl 18. Jeg prøvde med en hyggelig gest. Igjen. 
 

Men jeg koste meg underveis. Skikkelig fint å prøve noe nytt. 

Du trenger jo ikke å tømme det ut. Det går jo fint an å varme opp i morgen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gjemme 1 porsjon til meg, til i morgen. Nok er nok. Hater å kaste mat. Men jeg har i 10 år laget middag til «oss». Og har måttet kastet halvparten ut. Jeg synes dette er skikkelig sløsing med mat. Det gjør meg vondt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elien skrev (På 18.10.2021 den 14.09):

I dag blir det sopihop suppe med rester ifra kjøleskapet og biffdeig på datosalg! Oppi gryten er gulrot, kålrot, hodekål, purre, søt paprika, purreløk, hvitløk, vanlig løk, vårløk, litt makaroni og biffdeig. Samt kokkosmelk, gotjugang, sambalolek, en gammel rømme, en fløteskvett, litt soyasaus + div krydder. Lager krutonger av et surdeigsbrød fra helgen :) 

Det blir rester i dag, og med firstprice hvitløk bagetter til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...