Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

I dag hadde vi skrei. Skrei fra Lofoten som jeg fikk av mine foreldre da jeg var der i sommer. Vi fikk en hel stor frysebag med skrei og elgkjøtt (skutt av min far). Dette var siste pakke, og jeg kjenner at jeg er litt lei meg. ..Den er helt nydelig. 

Litt på siden. Jeg elsker hvordan mine foreldre stort sett har lokal mat som de enten kjøper av fiskere (til en sinnsykt mye lavere pris enn man får her sør), fisker selv, skyter vilt og sanker bær og dyrker egne grønnsaker. Det er utrolig mye god mat og den føles god ut på en annen måte enn den man kjøper i butikken. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elien skrev (15 minutter siden):

Det er så godt, er på topp 5 listen min......tror jeg :tommelopp:

Samme her! Er sånn mat jeg glemmer av men når det først blir laget så tømmes gryta iløpet av kvelden:hjerter_rundt:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langtidsstekte kyllinglår var på stevnemøte med plomme- og rødbetekompott, samt en rucolasalat som hadde med seg de gode vennene granateplekjerner, mango, cherrytomater, avokado, og ristede pistasjnøtter. 

Desserten ble varm smuldrepai med epler fra en hage borti "hugget" og vaniljeis som temperaturmessig kontrapunkt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hel stekt kylling, deler den halveis opp så den ligger flat. Pensler den undeveis med en mangochutney saus med en liten snert i, har salat og ris til :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det en gammel hverdagsklassiker; fiskeboller i karrisaus med erter, gulrot, brokkoli, blomkål og potet

Anonymkode: f78b4...2d1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det mysteriemiddag.  En boks med ukjent innhold fra frysen, ikke vet jeg hva det er eller hvilket år det er fra....   Frossen så det ut som suppe eller gryterett med kikerter.   

 

Har en backup plan med pasta carbonara hvis ikke restene er spiselig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Stekte kjøttpølser med poteter, ertestuing, gulrøtter, stekesjy og tyttebærsyltetøy.

Anonymkode: bddbd...802

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulverheksa skrev (12 timer siden):

I dag blir det mysteriemiddag.  En boks med ukjent innhold fra frysen, ikke vet jeg hva det er eller hvilket år det er fra....   Frossen så det ut som suppe eller gryterett med kikerter.   

 

Har en backup plan med pasta carbonara hvis ikke restene er spiselig.

Hva var det i den mystiske posen? 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pulverheksa skrev (16 timer siden):

I dag blir det mysteriemiddag.  En boks med ukjent innhold fra frysen, ikke vet jeg hva det er eller hvilket år det er fra....   Frossen så det ut som suppe eller gryterett med kikerter.   

 

Har en backup plan med pasta carbonara hvis ikke restene er spiselig.

Vi endte på backup planen😂 Det mystiske fra frysen var suppe, men vi klarte ikke å spise den. Bare tanken på at vi ikke husket opphavet var nok for mannen...

 

I kveld skal jeg spise ute og mannen lager seg "ungkarsmiddag" koteletter og påmmfri

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...