Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Ostefondue med gruyere, vellagret jarlsberg og emmentaler mens det stormer utenfor.  Ristede loffterninger til å dyppe i osten og en god rødvin ved siden av. Ikke akkurat sunt, men veldig godt😅

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hut skrev (9 timer siden):

Ostefondue med gruyere, vellagret jarlsberg og emmentaler mens det stormer utenfor.  Ristede loffterninger til å dyppe i osten og en god rødvin ved siden av. Ikke akkurat sunt, men veldig godt😅

Så deilig, men ostefondue er den eneste osteretten jeg vil ha hvitvin ved siden av og aller helst en Fendant du Valais. I Sveits pleide de si "enten hvitvin eller te, ellers legger osten seg som en klump i magen". 

(Og så vil jeg personlig ha daggammel bagett til dypping heller enn ristet loff. Den suger til seg mer ost, men det er jo en smakssak.)

Her blir dagens middag nachos.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (3 timer siden):

Så deilig, men ostefondue er den eneste osteretten jeg vil ha hvitvin ved siden av og aller helst en Fendant du Valais. I Sveits pleide de si "enten hvitvin eller te, ellers legger osten seg som en klump i magen". 

(Og så vil jeg personlig ha daggammel bagett til dypping heller enn ristet loff. Den suger til seg mer ost, men det er jo en smakssak.)

Her blir dagens middag nachos.

Du har helt sikkert rett i at hvitvin passer bedre til ostefondue. Har stort sett bare fått anbefalt hvitvin til ostefondue bortsett fra en gang jeg var i Frankrike og spiste det der. Men det er en smakssak og for meg hører ostefondue og rødvin sammen😅Takk for tips om daggammel baguette til. Det skal jeg teste ut neste gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (19 timer siden):

Ostefondue med gruyere, vellagret jarlsberg og emmentaler mens det stormer utenfor.  Ristede loffterninger til å dyppe i osten og en god rødvin ved siden av. Ikke akkurat sunt, men veldig godt😅

Jeg så at Le Benjamin har fått ostefondue igjen😀. Så det blir det her også, bare ikke hjemmelaget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

LittDiva skrev (3 minutter siden):

Jeg så at Le Benjamin har fått ostefondue igjen😀. Så det blir det her også, bare ikke hjemmelaget.

Den restauranten er fantastisk😍Aldri spist ostefondue der da, men den er sikkert kjempegod som alt annet de serverer der. Kos deg masse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hut skrev (6 minutter siden):

Den restauranten er fantastisk😍Aldri spist ostefondue der da, men den er sikkert kjempegod som alt annet de serverer der. Kos deg masse. 

Ja det er den😍. Takk, du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot KFC (korean fried chicken), var egentlig alt for sterk for meg i dag. Åpnet en ny boks med gotsjugang, å den var tydeligvis mye sterkere enn den vi hadde sist. For sist vi hadde det samme så var det mye mildere :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært i bursdag og spist filipinsk kyllinggryte med poteter, grønnsaker og naturlig nok kylling. Mann og barn spiste vårruller og dumplings med svinekjøtt 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjemmelaget pizza i dag. Deigen står og kaldhever, sausen er klar , toppingen planglagt, så det er egentlig bare å glede seg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lammefrikassé, og eplekake med is til dessert - alt laget av kortreiste og aldeles nydelige lokale råvarer i sesong.

Så i pur begeistring planlegger vi i tillegg  å sprette en champagne til frikasséen, sånn for sikkerhets skyld. :ler: 

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det kjøttkaker i brun saus med kokte poteter, ertepure og massevis av nylaget tyttebærsyltetøy. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...