Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

idag tror jeg det bare blir brødskiver til middagen :) barnet har spist på hytta med besteforeldrene, håper det er med til meg også,men vet ikke :)

Anonymkode: b10ed...ac8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunhilde skrev (7 timer siden):

I dag blir det hjemmelaget fiskegrateng med potet og revet gulrot. Og en god klatt smør, selvfølgelig.

Nam. Noe av det aller beste jeg vet😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hut skrev (1 time siden):

Viltgryte med grov potetstappe og hjemmelaget tyttebærsyltetøy. 

Høres nydelig ut, det må bli det her i morgen :spise:  men med kjøpt syltetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammecarré med dijonsennep og urteskorpe. Ovnsstekte frites av mandelpoteter, konfiterte cherrytomater og rødvinssaus til.

Til dessert blir det et stykke ovnspannekake med plommer og mandelflak, pluss litt vaniljeis.

Anonymkode: ad006...80d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det "luksusmat" hele helgen. Eller luksus og luksus, favorittmat i hvert fall. Det var så godt, så mørt, så saftig at tennene løper i vann bare av å skrive det.. 

Kjøpte 1,5 kg bankekjøtt av den lokale slakteren. Han fjernet alle hinner, sener og gjorde resten av jobben veldig enkel for meg! 

Laget biff stroganoff av dette kjøttet, oksekraft, tomatpure, dijonsennep, worcestersaus, løk, hvitløk, sjampinjong, røkt paprikapulver, laurbærblad, salt, pepper, rødvin, kremfløte og cream fraish. Dette fikk trekke i fire timer. 

Potetmos av nypoteter, meierismør, melk, hvitløkspulver, salt, sort grovmalt pepper, hvit grovmalt pepper og gressløk. 

Laget også tyttebærsyltetøy siden tyttebærene er i sesong nå. Ikke alle som vil ha det til stroganoff, men jeg elsker det. 

:spise:

Endret av Ugresset
La til
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lettsaltet torsk fra en lokal fisker, mandelpotet og gulrot fra grønnsakshagen, egetprodusert bacon fra bygdeslakteren, og hjemmebakt flatbrød fra naboen. Alt innenfor en radius på 50 km. Mer lokalt kan det neppe bli. 
Ble salig mett og fornøyd!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rester fra i går, fiskegrateng. Kokte potet i terninger og stekte i panne sammen med gratengen. Like godt i dag som i går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omelett med kyllingskinke, søt paprika, vårløk, mais og rødløk, med vellagret norvegia på toppen, FirstPrice Hvitløkbaguett til. 

Så tenker jeg det blir ostegrill med fast tilbehør i kveld :) 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har liggende noen fiskeburgere. Også tenkte jeg å lage søtpotetfries. Men litt usikker på hva annet som passer til. 

Anonymkode: ff9dd...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...