Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

Ovnsbakte rotgrønnsaker med grønne marinerte linser, smuldret fetaost, oppskåret tomat, yoghurtdressing med hvitløk, tahini, og persille 😍

Anonymkode: 5044b...c4d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ovnsbakte rotgrønnsaker med grønne marinerte linser, smuldret fetaost, oppskåret tomat, yoghurtdressing med hvitløk, tahini, og persille 😍

Anonymkode: 5044b...c4d

Høres godt ut, hva marinerer du linsene i? :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middag og middag, fru Blom. Siden Sambo får besøk av sin bror og de to spiser som utsultede varger, har jeg tilbragt kvelden med å lage ei stor gryte Boeuf Bourgignon til søndag. I morgen blir det derimot kylling fullstappet med hvitløk og følgelig dårlige utsikter for mussing og sussing. Har i tillegg bakt ei plommeterte. 
Siden det ble så mye smaking og småspising (hei gulrot og plomme!), så for det bli "middagen". 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Entrecôte med stekt sopp, løk, tomater, ris og fløtesaus. Rødvin ved siden av. Til dessert blir det nystekt eplekake og vaniljeis. Jeg koser meg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pølse i brød med sprøstekt løk, litt salat, sennep, ketchup og noen tomater ved siden av. Spicy chicken med ost og chipotle kjøpt på coop.

Anonymkode: ff9dd...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsinket bursdagsmiddag på restaurant, tandoori chicken tikka, paperdum, hvitløksnan, grønnsakspakora og diverse «sauser».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AthenaRavenLuna

i går fikk jeg hjemmelaget kjøttkaker, poteter, hjemmelaget kålstuing og hjemmelaget ertestuing, tyttebærsyltetøy og hjemmelaget brunsaus.

I dag blir det loffskiver med egg, bacon og tomatbønner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag kokkelere jeg og hen yngste sammen, og vi skal lage Donkkaseu (marinert svin idrefile og pankopaner, så fritert) med Japansk curry saus laget helt fra bunn med engen laget Curry Roux til den, med gulrot, løk, poteter og purre i sausen. Og min søster kommer også på middag i dag :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig søndag og bœuf bourguignon! Servert med bredbåndet pasta og et lite dryss fersk finhakket bladpersille. To firskårne og røslige herrer og ei mindre firskåren og røslig kvinne satte nesten alt til livs. Oppskriften var beregnet på åtte personer - det er 1 1/2 porsjon igjen. Enten fryser jeg den ned, eller så blir det middag denne uka. Men da med pastinakk-potetpuré til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...