Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

blir nok at jeg bestiller idag, sliten etter en lang uke, blir enten thai mat eller burger med chips

Anonymkode: b10ed...ac8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag står diverse sjømat på menyen. Tenker reker, krabbe, kreps, blåskjell og røyket laks. Serveres helt enkelt med loff, smør, majones og sitron. Ikke noe dill (pun intended) her i gården.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Innsikten

I går ble det mannens favoritt fried chicken,  fried scampi, fries og hvitvin.  

I dag skal vi spise linsegryte med salat og ris, som egentlig var gårsdagens middag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tagliatelle med hjemmelaget kremet soppsaus med kyllinglårfilét og grønne erter. Til sausen brukte jeg kremfløte, kyllingfond, masse aromasop, masse sjampinjong, gul løk, hvitløk, havsalt og sort pepper. Nam! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Suppe av fårikålkjøtt med masse rotgrønnsaker og urter

Er litt stolt jeg orket å skrelle, kutte, og vente. Det har vært mye omelett og grandiosa i det siste. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minestrone med alskens restegrønnsaker, parmesanskalk ( kast aldri den, den er gull i supper og sauser.) bønner, bacon og tortelloni. Resten av parmesanen på skalken raspet på toppen. Glemte hvitløksbaquetter jeg hadde i iveren😁.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farse-skiver (kjøpt ferdig kjøttfarse som jeg smører på loffskiver, begge sider, steker det i panne),med salat til :)

Endret av elien
skriveleif
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag blir det hjemmelaget lasagne. Kjøttsausen skal få koke og putre i mange timer for å få frem alle de gode smakene. Det blir salat og hvitløksbaguetter ved siden av og for meg er dette en helt perfekt monsemat på en lørdag. Lager en stor form slik at vi har middag i morgen også, og fryser ned noen porsjoner. Det er denne type mat jeg elsker å lage! 

Kjøttsausen lages av karbonadedeig, løk, hvitløk, tomatpure, hakka tomater, oksekraft, gulrøtter, stangselleri, rødvin og kremfløte. Krydres med havsalt, pepper, oregano, timian, basilikum, merian, allehånde, paprika, sukker og sikkert noe jeg har glemt. 

Ostesaus av hvit saus, muskatnøtt og masse parmesan. 

Oh, dette skal bli digg! :spise::spise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har min søster vært på besøk, og på menyen stod ovnsbakt torske loins i litt hot tomatsaus med mye godt i, hadde kokt rist til. Nydelig var det :) 

ovnsbakttorsk.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...