Gå til innhold

Middagstråd - alle typer.


Rachel

Anbefalte innlegg

elien skrev (12 timer siden):

Takk som spør :klem:

Ble nok ikke hardest rammet, selv om jeg er i risikogruppe. Første uken var værst. Er bedre nå, men mister nok så fort energien. Har enda ikke luktesansen i orden

Godt det går riktig veien! Håper at energien tar seg opp igjen også ☺️ 

Idag blir det Ørret krydret med sitronpepper, og frisk dill med Gulrotpuré og noe lurt til 😛

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trynefaktor

Vi skal ha en slags salat, med Salma-laks, blandet salat fra pose, appelsin, mango, avokado og granateple. Minste får tilbud om noe annet tror jeg, hun sliter med konsistensen på laks.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bakt laks og torsk på purre med kokte poteter, blomkål og gulrøtter med saus og rømme. 

Anonymkode: 89148...eff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det fiskeburgere med ovnsbakte poteter, salat og div. grønnsaker og hjemmelaget aoli 

Anonymkode: f78b4...2d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går måtte det gå raskt så det ble pizza på ferdig fullkornsbunn med tomatsaus, ost, spekeskinke, pepperoni, paprika, løk, tomater og noen stykker med ananas. Toppet med en haug av ruccola.

I dag spiste vi fiskegrateng, det har jeg hatt lyst på lenge. Hadde poteter og smeltet smør, revne gulrøtter og litt stekt purre til.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skotsk "kjøttbrød" - også kjent som Lorne hhv. Sliced Sausage. 

Luretriks i Ludo: Riste korianderfrøene i tørr stekepanne til de begynner å avgi en svak sitrusduft før de males i morter. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (4 timer siden):

Skotsk "kjøttbrød" - også kjent som Lorne hhv. Sliced Sausage. 

Luretriks i Ludo: Riste korianderfrøene i tørr stekepanne til de begynner å avgi en svak sitrusduft før de males i morter. 

Hva er det? Høres spennende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt har jeg hatt CrockPoten i gang, med lettsaltet svineknoke. Kommer til å ha tykk hvit saus (duppe?) til og potet, rosenkål og kokt gulrot :) 

Endret av elien
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør om kjøttsuppa fra i går til lapskaus i dag. Hadde heldigvis flatbrød, for det er bedre enn ristet brød til lapskaus syns jeg. Skal ha tyttebærsyltetøy til. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, exictence said:

Hva er det? Høres spennende ut.

Jeg kjenner det som del av en typisk skotsk frokost. Det finnes ulike variasjoner over samme tema - noen bruker halvt om halvt med svine- og oksekjøtt; noen utelater brødraspen; enkelte oppskrifter utelater muskatnøtt eller har tilsetter andre mengder av krydder og salt. 

Siden jeg ikke er noe frokost-menneske, spiser jeg Lorne Sausage som middag. Enten med potetmos eller dampede grønnsaker (f.eks. erter) til. Eller bare veldig enkelt med (ristet) brød.
En av fordelene er at man fryser ned kjøttskivene hver for seg, og dermed ikke trenger å lage mer enn hva man trenger for hver gang. Jeg skjærer leivene i ca 1 cms tykkelse, og klapper de litt flat, før de fryses. Når jeg så blir fysen, lar jeg kjøttleiven tine i et kvarter før jeg har den i stekepanna.

Dette er oppskriften jeg bruker - men istedet for 2 ts salt, bruker jeg bare 1 1/2. 
https://foodanddrink.scotsman.com/food/a-history-of-square-sausage-including-a-recipe-for-making-your-own/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunter7 skrev (3 minutter siden):

Jeg kjenner det som del av en typisk skotsk frokost. Det finnes ulike variasjoner over samme tema - noen bruker halvt om halvt med svine- og oksekjøtt; noen utelater brødraspen; enkelte oppskrifter utelater muskatnøtt eller har tilsetter andre mengder av krydder og salt. 

Siden jeg ikke er noe frokost-menneske, spiser jeg Lorne Sausage som middag. Enten med potetmos eller dampede grønnsaker (f.eks. erter) til. Eller bare veldig enkelt med (ristet) brød.
En av fordelene er at man fryser ned kjøttskivene hver for seg, og dermed ikke trenger å lage mer enn hva man trenger for hver gang. Jeg skjærer leivene i ca 1 cms tykkelse, og klapper de litt flat, før de fryses. Når jeg så blir fysen, lar jeg kjøttleiven tine i et kvarter før jeg har den i stekepanna.

Dette er oppskriften jeg bruker - men istedet for 2 ts salt, bruker jeg bare 1 1/2. 
https://foodanddrink.scotsman.com/food/a-history-of-square-sausage-including-a-recipe-for-making-your-own/

Takk for svar. Virker mer middag enn frokost, ja. Høres lurt ut å ha noen i fryseren

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...